*Diatas ialah gambar Daniel isyraf
Kringgg... Kringgg... Jam loceng milik Erika Natasya berbunyi menandakan Erika Natasya atau dikenali sebagai Rika bangun dan bersiap siap untuk pergi ke sekolah . Memandangkan hari ini first day persekolahan bagi tahun 2016 dalam tingktan dua , Rika ingin datang awal ke sekolah kerana ingin cop tempat yang best untuk belajar pada tahun itu .
Rika siap tepat pada jam 6.45 pagi . Oleh kerana dia telah menyiapkan semua peralatan untuk kesekolah pada hari itu semalam . Lagilah senang terus pakai jer tak susah-susah cari pada awal pagi .
Rika turun ke bawah untuk bersarapan , setibanya di bwah Rika di tegur oleh ibunya , Datin Manisah "Selamat pagi Rika" . "Selamat pagi ibu" balas Rika . Mereka saling berpelukan ini menjadi habit mereka untuk berpelukan pada awal pagi , entahlah macam mane boleh jadi dia sudah lupa . Rika mencapai roti bakar dicicah bersama susu lalu sumbat kedalam mulut . Dia memang mcm tu tak senonoh langsung . Puan Manisah menegur anaknya itu "Janganlah gelojoh sngat nanti tercekik" , tak sempat apa- apa terus tercekik anak daranya itu "Uhuks... Uhuks..." Batuk Rika , terkocoh kocoh Puan manisah menghulurkan air . Kan aq dh ckp tak dengar budak ni kang dh kene , kata Datin Manisah dlm hati .
"Ishh.. ibu ni tengok habis Rika tercekik" Rika pura-pura merajuk .
"Dhlah takyah nk merajuk sngat tengok jam tu dh pukul berapa" kata Datin Manisah sambil mulutnya memuncung ke arah jam dinding .
"Alamat aq dh lambat" , segera dia bersalam dgn ibunya dn pergi ke kereta yg dipandu oleh Pak man iaitu driver keluarga mereka , papa takde outstation sbb tulah aq naik dgn Pak man arini biase papa yg hantar .
Datin Manisah mengelengkan kepalanya melihat telatah anak daranya itu , " tak berubah ubah perangai tu" .
Setibanya aku di sekolah , aku terus ke kelas untuk cop tempat . Sampai depan pintu kelas Rika mendapati ramai kawan-kawannya yang sudah sampai . Uishhhh.. ramainya orang macam mana aku nak pilih tempat best ni . Tiba-tiba Zayani dan Sarina menegur RIka .
"Hey ... Rika long time no see , kau kelas ni jugak ker ???" tanya Zayani dan Sarina
"Ha ah, korang pon??"
"Yer , nampaknya kita ada jodoh lah"
"Hahahhahahh...merepek jer korang ni"
"hahahaahah , Rika kau pergi lah cop tempat dulu ,meja kitaorang ada kat sebelah tingkap hujung sana tu ."
"Ok , kaulah kawan baik aku dunia akhirat"
"huh , propa jer lebih"
Zayani dan Sarina kawan baik aku dari tingkatan satu hinggalah sekarang . Diaorang memang baik dengan aku . Takpernah aku rapat dengan orang macam aku rapat dengan diorang kecuali sepupu aku.Aku seorang yang pendiam bila aku berkawan dengan mereka aku berubah kepada seorang yang banyak cakap , hebat penangan mereka hahahah.... Zayani dan Sarina juga anak Dato sama seperti aku . Kebanyakkan pelajar di sekolah ini anak kepada Dato atau Tan Sri tidak heranlah kalau pelajar disini datang ke sekolah menaiki kereta.
Selepas aku letak beg di meja aku , aku terus keluar dr kelas ingin menuju ke dewan bersama sama dengan rakan rakanku. Bila perjalanan Rika menuju ke dewan sempat Rika merungut . Haishhhh... aku paling malas nak pergi dewan kalau time perhimpunan lagi-lagi bile pengetua berucap janji 5 minit last dia bagi 15 minit dia bercakap , macamlah aku tak kenal pengetua sekolah aku ni .
YOU ARE READING
Adakah Aku Dalangnya???
RomanceSelama tujuh tahun, Erika Natasya mencintai seorang jejaka yang tampan dan tersangatlah 'famous' dikalangan pelajar perempuan di sekolahnya . Selama dia bersekolah lelaki itulah kawannya , rujukan belajarnya dan lelaki itulah yang telah menyakitkan...