Czym jest Ogród

35 3 0
                                    


Zapewne zastanawiacie się teraz, o co chodzi. Jaki jest w ogóle cel pisania jakichś wymyślonych historii o Ogrodzie i Kwiatach? Lecz celu nie ma... Może jest to jedynie chęć podzielenia się tą wiedzą z innymi. Doprawdy, wiedza o Kwiatach niesie ze sobą ważną naukę. Ale musicie ją odkryć samodzielnie. Zacznijmy zatem od samego początku. Czym więc jest Ogród?

Ogród jest domem Kwiatów. To właśnie tam Kwiaty rozwijają się od maleńkiego nasionka aż do pięknego, rozłożystego Kwiatu. Jest miejscem, gdzie mogą się one przygotować do życia poza ogrodem, w świecie ludzi. Właściwie to Kwiaty nie muszą się do tego przygotowywać. Wystarczy, że dorosną i będą gotowe, by ktoś mógł je zabrać ze sobą, do domu. Czyli teoretycznie muszą się przygotować ale w praktyce tego nie widać...

Taki Ogród jest tylko jeden i nie odnajdziecie go nigdzie na tym świecie patrząc wyłącznie przed siebie. Prawda jest jednak taka, że Ogród ten jest wszędzie wokół. Gdzie nie spojrzycie, możecie dostrzec Kwiaty. I są to albo Kwiaty z Ogrodu (wciąż rosnące w Ogrodzie), albo Kwiaty, które już ktoś posiadł. Nie jest to jednak ważne, gdyż Kwiaty zawsze są takie same. Ale dlaczego ich nie widzicie? Myślę że po przeczytaniu wszystkiego w tej książce, niektórzy z Was mogą dostrzec Kwiaty w swoim życiu.

A wszystko to dzięki doskonałości Ogrodu. Wspaniałego projektu Ogrodnika, który dał początek pierwszym Kwiatom. Ogród jest rajem, Ogród jest schronieniem. A najpiękniejsze jest to, że każdy z nas może posiąść własny Kwiat. Wspaniałe, nieprawdaż? Możecie mieć swój własny Kwiat i to nie jakiś tam zwyczajny kwiat, z pierwszej lepszej kwiaciarni ale najprawdziwszy Kwiat. Kwiat, który może podziałać na Was dwojako, ale o tym w innym rozdziale...

Może ciekawi Was jak duży jest Ogród? Pewnie nie, ale i tak o tym opowiem. Nie wiadomo jak wielki jest Ogród, gdyż z każdym dniem przybywa i ubywa kolejnych Kwiatów. Ogrodnik dostosowuje regularnie rozmiary Ogrodu stosownie do liczby Kwiatów. Ogród nie obejmuje powierzchni w jej ludzkim zrozumieniu. Ogród nie zajmuje prawdziwej powierzchni.

Gdybyście jednak zapytali: No dobrze, to w takim razie, gdzie znajduje się ten Ogród? Jest on wszędzie wokół ale najłatwiej go dostrzec w nas samych. Każdy z nas bowiem jest klientem w Kwiaciarni Ogrodu i każdy z nas robi tam zakupy - codziennie. Jak to możliwe, skoro nie przypominacie sobie, żebyście wczoraj odwiedzali jakąś kwiaciarnię? To proste - bo ta Kwiaciarnia jest wszędzie. Tak więc nie można nawet z niej wyjść - w pewnym sensie jesteśmy jej więźniami!

Ale czy można nazwać więzieniem miejsce, gdzie rodzi się źródło naszej miłości? Miejsce, z którego czerpiemy wszystko, czego nam brakuje. A brakuje nam właśnie Kwiatów i to ich potrzebujemy najbardziej.

Ogród jest zatem najcenniejszym miejscem w naszym życiu. Strzeżemy go jak oka w głowie i codziennie doglądamy, czy nie pojawił się już Kwiat, na którego tak czekamy. A gdy się już pojawi jesteśmy tego dnia pierwszymi klientami w Kwiaciarni Ogrodnika. Zaraz po nas może przyjść każdy, ale my musimy być pierwsi, bo co jeśli ktoś kupi nasz Kwiat przed nami?

Często sprawdzamy, czy Ogród jest bezpieczny, czy płot go grodzący nie jest uszkodzony. Sprawdzamy, czy w razie gdyby w pobliżu czaiły się dzikie zwierzęta, ogrodzenie wytrzyma ich natarcie. W takich przypadkach dobro Ogrodu jest często ważniejsze niż dobro nas samych.

A wszystko to dla Kwiatów...

Nie możemy jednak zapominać, że żaden Kwiat nigdy by nie wyrósł, gdyby nie jedna osoba - Ogrodnik.


Ogród KwiatówWhere stories live. Discover now