2

5 1 2
                                    

Ayat 'mayat senior' yg keluar dari mulut Eu lee masih terngiang-ngiang di kepala hotak aku.

senior?sape dia?name dia ape?kelas ape?jantan or betina?

"siak betul punya Eu lee! kalau bagi berita,beritahulah details penuh!ni tak,nama takde,kelas xda! hah!yg lebih teruk aku xtau pun si mati tu lelaki or perempuan.ntah dua-duanya sekali.ishh,choiinyo!", bebelku sorang ii.

Nota sejarah yg tadinya dalam keadaan sihat walfiat (lol) sekarang dah jadi keronyok.Aku mengeluh kecil.




|| 2358 PM ||

Aku masih berada di hadapan muka laptop walaupun tengah malam bakal menjelma dalam beberapa minit lagi.

Mataku fokus melihat babak yg paling menyeramkan dalam Insidious CH.1 manakala bantal aku peluk erat ii.

'auwwwwww'

"oh mak kau chese terbang ehhh..",latahku tatkala salakan anjing memecah kesunyian malam sekali gus beri impak dekat movie yg cun ii di babak hantu muncul.

"oii,Hanna!senyap sikit boleh tak?! abang nak tidur pun tak tenteram dok asyik dengar kau jerit macam org sawan babi dari tadi", kata abangku yg tiba ii muncul di hadapan muka pintu ku.

"oh mak kau hantu!hantu!mama,abah!tolong adik!hantu!! aaaaa",

"ehh,adik adik.kenapa ni?mane hantu?",tanya abah sambil menggoncangkan badanku.

aku menunjuk ke arah muka pintu ku.ya,orang yg aku maksudkan itu adalah abang aku sendiri.

"ishh,kamu ni.abang sendiri oun tak kenal", balas mama sambil tersenyum kecil tatkala melihat telatah aku.

"oh mak kau hantu! ishh,asal dengan muka kau tu,Mark?",

"ape?yg ni?lahh,takkan mama tak tau.ni kan whitening mask.abang sengaja pakai sebab jerawat dah mula tumbuh dekat muka anak mama yg hansome ni",balas abang sekali gus menunjukkan gaya perasan 360 darjah nya itu.

'perasan abis.' bisikku dlam hati.

mama dan abah sekadar menggelengkan kepala apabila melihat telatah kedua-dua anak mereka.

"dah ii..sekarang ni semua masuk tidur balik.adik,please stop watching movie and shut down your laptop.jangan sengaja nak overnight takut ade eyebag nanti pakai binatang yg sma dekat muka abang nanti", tegas abah sekaligus menyindir abang.

abang sekadar mencebik dan aku menurut perintah abah.


TBC.

PLEASE KEEP VOTING THIS STORY! TQ!

SENIORWhere stories live. Discover now