Aku dan chrissa menyertai kumpulan rakan(ii)ku yg sedang berkumpul pada meja bulat di blok 4.
"aku rasa,kita kena buat somethinglaa"
"kau nak buat ape,Grace?"
"kita panggil roh senior tu"
Audrey dan Willy kelihatan tersentak apabila mendengar cadangan Gracelia.
Aku,Emmanuel,Chrissa dan Jina hanya mengangguk laju,begitu juga dgn Hani.
"tapi kan,macam mane kita nak panggil senior tu?maksud aku,roh senior tu", tanya Willy.
"aku tau!malam jumaat ni,kita semua kena berkumpul dekat sekolah.Tepat pukul 11,kita semua mesti dah ade dekat sekolah.deal?"
Aku dan yg lain mengangguk tanda setuju dgn cadangan Chrissa.
•••
|| JUMAAT,11 P.M ||
seperti yg dijanjikan,kami berlapan berkumpul di stesen bas sekolah dgn membawa lampu suluh masing(ii).
"emmanuel,pak guard tu dah tido ke?", tanya Willy.
Emmanuel menunjukkan signal 'OK' lalu kami bertujuh masuk ke kawasan sekolah dgn berhati-hati.
"chris,lepasni kita nak pergi mane?",tanya Jina.
"blok 4"
"bukan tu tempat mayat senior tu dijumpai meyy?"
Chrissa tidak menjawab soalan Jina.
"ok,lepasni nak buat ape?", tanya Jina sesudah sampai di blok 4.
"kita main game Ouija.Kita panggil roh tu main dgn kita and then.."
"and then what?main kejar(ii) dgn kita?", Audrey memotong percakapan Chrissa.
"if senior tu cnak bagi kerjasama dn nak bunuh kita camne?", soal Hani.
Jina,Chrissa dan Emmanuel saling berpandangan.
"dia pasti neri kerjasama.sebab..sebab dia kenal kita", emmanuel bersuara.
"kenal? maksud kau? ", tanyaku,keliru.
"actually,senior yg mati tu..hmm,senior Tiong Ren", balas emmanuel.
"huh?! kau..kau pasti tu dia?!"
aku hampir nak pengsan tatkala nama senior tiong ren disebut.
Jina dan Chrissa mengangguk perlahan.
TBC.
PLEASE KEEP VOTING THIS STORY.
YOU ARE READING
SENIOR
Teen Fiction"korang pasti ke nak tolong aku?," tanya Tiong Ren. " well,sebagai seekers sekolah ni.kitaorang sanggup bantu sapa ii pun even dia hantu atau manusia," balas Emmanuel.