7

5 0 0
                                    

Kami berbual dgn senior tiong tanpa sedar masa berlalu dan lupa ape motif asal kami dan lupa yg dia tu HANTU!

sedang kami khusyuk berbual & mengorek cerita kematian Tiong ren,tiba(ii) satu suara perempuan mengganggu kami.

"haiiii!tengoklah budak(ii) nerd ni!korang buat ape kat sini?nak cakap belajar tak jugak belajar.kalau belajar punn,mane buku nya?and,dalam gelap pulak tu.korang nampak ke?ohhh,aku tau!nakbuat maksiat ehhh?" sindir suzy dgn sinis.

Jina cuba untuk bangun tapi dihalang oleh willy.

"ehh,kak suzy.kak suzy buat ape kat sini?buat studygroup ke?ehhh,baru perasan!mane cermin mata?ala kenape tak pakai?nanti kalau tak pakai,tak pasal(ii) akak langgar tiang(ii) yg ade dekat sekolah ni.kang tak pasal(ii) benjol sini sana.alamatnya muka akak jadi buruk" sindir aku dgn lebih sinis lagi.

Jina senyum sinis mendengar sindiranku.dan,dia membalas sindiranku.

"alaaa,hanna.kau lupa ke yg kak suzy boleh tengok dgn jelas even dia tak pakai cermin mata?lagipun,buat ape nak simpan muka cantik dia tu kalau hati dah busuk macam sampah?!"


BAMMM!!! DOUBLE COMBO! aku dan jina saling berpandangan.puas sebab dh sindir suzy sehabis-habisnya!


suzy teramat geram mendengar sindiran aku dan jina.lantas,dia keluarkan sesuatu dari poket hodienya lalu membaca sesuatu seperti mantera.


"oiiii,Suzy!ape kau buat hah?!kau baca pebenda tu?!" tanya emmanuel yg mula sedar akan kelakuan suzy.


"ini,ini mantera untuk lelapkan korang!aku nak korang mati!MATI!!"

Kamj berlapan terkejut!Audrey dan Hani dah mula nangis! pada masa nilah aku terfikir mane perginya tiong ren?! kenape tak tolong kami?!


"SUZY!BERHENTI!" jerit tiong ren.


suzy yg tadinya sibuk membaca mantera tiba(ii) berhenti.dia kelihatan terkejut melihat Tiong ren yg berdiri betul(ii) di depan dia!


"ti--tiong?bukan ke-- kau dah ma--mati?"tanya Suzy dgn suara terketar-ketar.

"ya,memang aku dah mati! tapi,budak(ii) ni dah 'hidupkan' aku balik!" balas tiong ren lalu menunjuk ke arah kami.

Kami berlapan hanya berkumpul di tepi,tengok agenda sinentron.

"well,suzy.aku bagi kau dua pilihan! first,kau MATI! second,kau ceritakan semuanya dekat aku dan budak(ii) ni! if not,aku akan BUNUH kau!"

Tiong ren dah berubah.matanya menjadi merah spt mata raksasa!leher dia,dah ade kesan kelaran.

suzy bingung.dia menggigit kukunya.padan muka dia!tau pun resah!

"okay!aku akan cerita semuanya," balas Suzy.


"aihhh,takut mati rupanya.ingatkan tak takut mati" sindirku.

"yelah,dia tak tau pun yg dia akan mati jugak dalam penjara nanti!" bisik Willy dekat aku.

Suzy mula bercerita.pelbagai reaksi muka kami berlapan buat.adekalanya duduk,adekalanya menyumpah.macam(ii) lah!


"hmm,itu rupanya tujuan kau bunuh aku! Chrissa,call polis cepat.nanti sial ni lari pulak!" pinta Tiong lalu mengarahkan chrissa untuk call polis


Chrissa cepat(ii) call polis.Suzy dah nak cabut lari.cepat(ii) aku,jina,gracelia dan emmanuel kepung dia.

"kita tunggu polis sampai" kata chrissa.



TBC.

PLEASE KEEP VOTING THIS STORY!TQ!

SENIORWhere stories live. Discover now