Hari yang dinantikan telahpun tiba setelah tamat belajar. Perkahwinan diantara Haikal dan Fatin berlangsung. Nabila? Kata nak kawen lepas habis semkan? Yaa, diorang kahwin dekat siam sebab hubungan diorang tak direstui. Hmm kesiann... Aku hanya melihat gelagat Fatin yang gelak dengan suaminya yang sah. Muka Fatin memang berseri-seri. Semoga diorang bahagia. Lepas ni tinggal aku sorang je lah dalam rumah tu. Adui sedihnya hidup aku. Aku lihat kiri dan kanan dan berpeluk tubuh. Tidak ku sedar yang Yazid berada lebih kurang jarak 30cm dari aku yang turut memerhatikan gelagat pengantin baru. Aku mara ke hadapan ingin mengucapkan Tahniah kepada Fatin dan Haikal.
"Sis Fatin, congrats! Jadi isteri yang solehah jangan lawan cakap suami!" gurau Adrea. Fatin mencubit lengan aku. Hahaha kitorang pun berpeluk buat kali terakhir. Kali terakhir la konon😂
Yazid pun sama "Bro,bakal jadi bapak orang ni. Jangan takut bini tu je aku pesan!" hahahha pesanan takut bini? Dekat majlis orang pun kau nak masuk air jugak ke tolol!
Kemudian diorang ke meja untuk menjamu selera. Aku lapar cupcake lh tapi dah hbis hmm...cetus Yazid. Ehh spe punye cupcake atas meja ni? Ahh balas dekat aku lah. Yazid makan cupcake tersebut. "Mana cupcake aku? Haih ..."marah Adrea dan terlihat Yazid sedang pegang cupcake milik Adrea. "Hoi! Kau ni curi cupcake aku pehal!" terkejut Yazid hampir tercekik dia. "Ohh kau punye ke? Sorry. Aku lapar." Kesian la pulak tengok buluh kusai ni. Omel Adrea. " Pergi la ambil lauk tu banyak!"
"Okay" entah kenapa mamat ni jadi blur semacam. Huhh!Kemudian muncul seorang lelaki tegap dihadapan Adrea, "Assalamualaikum, saya duduk disebelah boleh?sebab seat sudah penuh" seraya itu lelaki itu tersenyum. Alahaii korang bayang dia senyum macam Syazuwan Hassan sudah laa ahh meltingg Authorr😍😂
Terkedu Adrea. "Ha..aah boleh."tergagap Adrea. Kenapa aku duqdaqduqdaq ni. Adrea rasa tak selesa.
Senyum lagi lelaki itu. "Nama saya Ahmad Rizwan. Panggil Riz je."
Taktahu kenapa tetapi dia terasa pipinya panas. Perut yang lapar bertukar jadi beg yang penuh diisi dengan pakaian.
"Txpe saya panggil awak Rizwan. Saya Nur Adrea Lufea. Boleh panggil saya Adrea." tersipu sipu malu Adrea. Hahaha gedikks kau Adrea!😂
Dari jarak jauh, Yazid memerhatikan sahaja perbualan mereka berdua. Entah mengapa hati dia sakit. Kenapa hati aku sakit? Ehh biarlah dia.
"Ehemm" Yazid berdehem sambil membawa makanannya.
Rizwan yang ralit bersembang dengan Adrea menghadap Yazid.
"Yazid Shah right?" Rizwan seperti sudah kenal dengan Yazid.
Yazid terkejut jugak bila lelaki dihadapanya itu tahu namanya. Diorang berjabat tangan.
"Camane kau tahu nama aku" Yazid hairan.
"Aku abang Hani. Bakal abang ipar kau maybe."
Meremang bulu romanya bila lelaki itu kata dia bakal ipar abang. Abang Hani? Aduh...
"Ohh salam kenal." buat² rileks.
Yazid terus duduk disebelah Adrea jugak. Adrea kini tengah buntu.
"Korang berdua ke?"tanya Rizwan.
"Ehh tak,kitorang kawan je."jawab Adrea tidak mahu Rizwan salah faham.
Yazid mencebik. Dia ingat Adrea akan kata diorang bersama hmm hambarr!
"Nasib lah sebab risau pulak saya dengan adik saya Hani yang bakal ditunangkan dengan Yazid." sempat Rizwan mengenyitkan mata kepada Yazid. *bukan kunyit/gay nah😩*
Yazid terus rasa tercabar.
Kemudian Rizwan meminta diri sebab dia ada hal dipejabat. Dia datang sini pun sebab dia kenal Haikal tu sape."Kau jangan menggatal erk!" marah Yazid.
"Ehh ikut suka aku lah!"
"Ooo suke la tu ada orang ngorat.... Tapi kau jangan berangan boleh kahwin dengan dia! Perjanjian kita belum tamat ingat tu!" entah kenapa Yazid emo semacam. Dia terus berambus.
Adrea terpinga pinga. Okay ke dia? Dah kenapa jeles ke? Hamekk kau!
Ouchh aku cair dengan senyuman dia tadi😍✾✭✾✭✾✭✾
Esok ada interview keje hope dapat lah hmm. Sesuai ke aku jadi Akauntan? Ke aku jadi cikgu je hmm. Aku buka tv tapi tv yang tengok aku. Bosan. B.O.S.A.N bosan!! Kawan² aku semua dah bahagia. Aku jer bila.Makan tidur makan tidur je lah gamaknya Selagi takdapat job! Aku terus tidur.
..
Aku bukak phone.
Yazid: Morning Skema!
Aku bluetick je. Nyampah aku!
Capai tuala mandi dan solat. Ada interview pukul 9.00 pagi makesure bersiap awal kang jammed jalan.Hmm jammed jugak. Bersiap lah awal mana pun. Ni nasib ada kereta jugak kalau tak, lagi tak pegi aku interview ni. Myvi je hmm warna oren tau kan? Huhu..
Alhamdulillah sampai jugak. Dah 22 tahun rupanya aku. Ahh tua dah hukhuk! Lagi 30 minit lagi interview nak bermula. Sarapan pun belum lagi ni. Aku makan roti coklat dulu..
...
Hmm tunggu email pulak...ngada² betul lah. Adrea terus ke kedai makan yang berhampiran dengan syarikat itu. Penat gi interview nampaknya.
Sewaktu itu juga, Rizwan makan di kedai tu. Dia ternampak Adrea yang sedang menjamah selera. Dia pun tegur lah tunggu lagi. "Assalamualaikum, Adrea kan?" senyuman tak penah lekang.
Tergamam Adrea bila Rizwan yang tegur. Lagi sekali dia malu. Kalini lagi malu sebab dia makan guna tangannya baru feel!
"Waalaikumussalam," panas pipi jangan ditanya😂
"Sorang je ke?"
"Haah."
"Boleh saya duduk?" Ouch Sopannya Rizwan ni!
Angguk Adrea. Rizwan yang tengok Adrea makan menggunankan tangan terus berubah makan menggunakan tangan jugak. Sudu dan garpu yang diambil ditolak ke tepi. Banyak yang diorang bualkan boleh dikatakan sangat akrab lah. Adrea pulak peramah haa memang masuk laa.
...
"Saya hantarkan awak balik ea?" baiknya si Rizwan ni nak hantar balik.
"Haha txpe saya drive sendiri."
"Ohh boleh drive,takpe saya follow dari belakang." tetap jugak nak ikut Adrea balik. *Author means dia nak tahu rumah Adrea lah.*
Haih dia ni degil lah. "Txpe txpayah lah nanti apa kata jiran-jiran saye?" rayu Adrea.
Zapp! Deep Rizwan😂 "Betul jugakkan. Sorry Adrea. Ni nombor saye. Apa² hal boleh je pm saye ok!" dia mengenyitkan matanya. Haihh gila tak melting.
✾✭✾✭✾✭✾
"Kenapa awak sombong sangat dengan saye?"
"Sape sombong?"
"Awaklah!Kalau saya tegur je baru awak nak cakap." merajuk Hani.
"Aku tanak kahwin dengan kau." Yazid minum air yang dari tadi di pegangnya.
Hani mencebik. "Nak buat macam mane saya kena pakse. Ingat saya pun suke nak kahwin dengan awak ke?"
Yazid pandang sekilas Hani yang bertudung shawl dengan dress yang tidak ketat. Ya, bagus penampilannya tapi aku tak rasa apa² dekat dia. Cetus Yazid.
Yazid melemparkan senyuman paksa kepada Hani takut mengguriskan hati perempuan itu. Dia tidak dilahirkan untuk menguriskan hati mana- mana perempuan cuma kurang ajar sikit lah. Heheh. Adrea? Ahhaha kalau Adrea tu lain. Ntah la sebab aku suka kacau dia. Bukan sebab aku sukakan dia. Omel Yazid.
TBC
Tenks for read!
Author update 2 bab terus dalam 1 hari haa 😂
YOU ARE READING
GETBACK?
RomanceJANGAN JADI SILENT READER tu je 😩 "Perjanjian hanyalah perjanjian. Jadi, kau jangan berangan kau boleh ambil kesempatan atas perjanjian kita tu!"-Yazid Shah. "Excuse me! kau ke aku yang ambil kesempatan! dasar tak sedar diri..!Kalau takde aku kau i...