6⃣ Sakit!

29 3 0
                                    

Nampaknya rancangan aku tak berhasil. Takkan aku kena kahwin dengan Adrea baru akan berjaya? Ahh never lah. Hmm, kalau aku kahwin dengan Hani .. Urm takleh2. Ni keje giler! Mengamuk Yazid dan terus naik ke darat setelah selesai berenang di pool.

Yazid call Adrea. Tetapi tak jawab. Dia ni pun satu hal. Lain kali jangan guna fon kalau tak reti jawab! Yazid mendengus perlahan. Diambilnya tuala mengelap rambut dan tubuhnya yang basah. Tiba-tiba Encik Jamaludin menyerpa Yazid.

"Papa nak bincang sikit dengan kamu."
"Apa lagi paa? Pasal Hani dan keluarga dia?"Yazid dapat mengagak tentang perbincangan yang bakal dimulakan papanya.
Encik Jamal mendengus. "Papa minta maaf,kamu kena kahwin jugak dengan Hani. Kalau tak pun just buat syarat,lepastu ikut suka kamu la nak bercerai ke taknak."cadangan papanya.
Hahahahhaa! Yazid tergelak terbahak-bahak.
"Papa series Yazid!"
"Kalau macam tu papa je lah kahwin dengan si Hani tu! Nak sangat kan. Mantop tu paa tak teringin ke?" Yazid senyum miang dan angkat keningnya lalu dia terus meninggalkan papanya yang terpinga-pinga. "Aku kahwin dengan Hani? Bertuah punya budak!

Yazid: aku nak jumpa kau
           : sekarang!
           : Tempat biasa.

Adrea yang baru usai solat zohor melihat chat yang dihantar Yazid. Dia ni dah kenapa? Seram pulak. Adrea terus menyarung tudung.

...

"Huh ada apa?"
"Sekarang ni kita kena sentiasa bersama."
"Whats? What do you mean?" cuak Adrea.
"We getback." selamber je cakap.
"Lol, kau ingat senang ke huh? Perkataan getback takkan penah wujud dalam hidup aku!" Adrea berpeluk tubuh.
"Haahaha bagus! Aku saje nak uji kau!!"
Naik hantu Adrea bila Yazid hanya perkenakan dia.
"Aku nak kau berlakon jadi kekasih aku jangan lah kekok just buat macam real. Tapi jangan sampai ambil kesempatan!"
"Aku taknak!"
"Kau dah janjikan? Munafik kau ni!"
"Munafik? Hbis kau tu ape? Setan?!" tercengang Yazid mendengar kata² Adrea. Wau sangat menyakitkan. Tapi dia taktahu yang Adrea lagi sakit menahan pedihnya kata kata kasar dari Yazid.
"Sekarang ni aku taknak ada apa² hubungan dengan kau! Hati aku sakit! Kalau boleh robek dah lama aku robek hati aku nii!! Menyesal aku cintakan lelaki tak gune macam kau! Berambus kau berambus!" Adrea betul² dikuasai amarah. Dia meninggalkan Yazid yang masih tercengang.

Ouch sakitnya bila disakiti. Sakit? Adakah ini yang Adrea rasa selama ni? Ya Allah, aku terlalu kejam dengannya. Hmm,,, Yazid terus pulang.

Menangis, menangis dan terus menangis. Dipukulnya dinding dan menangis. Adrea teresak esak menangis. Tidak tahan dengan perangai Yazid. Sakitnya tidak dapat lagi Adrea bertahan.

Yazid terus merebahkan dirinya ke katil. Fikiran semakin serabut. Adrea...maafkan aku. Aku tahu aku terlalu kasar. Argh serabutnya!Kenapa aku tak bole lenyapkan dia dalam memori aku? Dia layak dapat lebih terbaik dari aku! Ahh tolonglah pergi! A.aa..ku.. Ter..la..lu c..inta.. Kan.. Kau Nur Adrea ...Lufea...

✾✭✾✭✾✭✾

Erm dekat seminggu dah tak nampak Adrea. Balik kampung ke? Rizwan tak senang duduk. Nak dikatakan chat, chat dah hantar tapi double tick.Rizwan call jugak Adrea berkali-kali. Alhamdulillah jawab jugak.

"Sorry Rizwan, saye tak berapa sihat."jawab Adrea dengan nada suaranya yang lain.

"Awak tak sihat? Biar saya hantar awak gi klinik!" resah Rizwan.

Terbatuk-batuk Adrea."ehh txpe saya dah pegi dah"

"Please bagitahu saye alamat rumah awak. Jangan biarkan saya rasa tak tenang!" mohon Rizwan.

Sejujurnya Adrea mengaku dia rasa disayangi diambil berat tetapi agak berat untuk dia beri alamat tu.

"Adrea Lufea please..."rayu Rizwan.

Ahh,terpakse. Kang klau jadi apa² dia boleh tolong aku. Adrea pun beri alamatnya.

...

Ting tong!

Adrea berjalan membuka pintu kelihatan Rizwan datang sambil membawa set makanan.

"Assalamualaikum Adrea."
"Waalaikumussalam"
"Boleh saya masuk? Saya duduk di depan pintu je promise?" Rizwan tahu tak manis masuk rumah anak dara orang .Dia sudah diajar oleh mak ayahnya.
Adrea angguk.
Mereka bersila didepan pintu.

"Ya Allah,pucatnye muka awak. Dah makan ubat belum ni?" Rizwan betul² caring..

"Dah, jangan risau lah saya kuat!" tersenyum hambar Adrea.

"Nah, saya suapkan awak bubur." Rizwan sudah siap memegang sudu yg berisi bubur untuk disuapkan kepada Adrea. Adrea maluu sangat malu.

"Saya suap sendiri la," tolak Adrea.

"Please only one?"

"Urmm okayy..."

Rizwan terus suap Adrea. Dia rasa ketenangan jiwanya berada disini hampir sangat di dalam. Adakah ini cinta yang dicari cari?

Rizwan ralit memerhatikan wajah suci Adrea tanpa dia tahu yang Adrea menyedari perbuatan dia.

"Awak,lebih baik awak balik. Sebab saya rasa tak selesa." Dia takut sebenarnya yelah dia sorang je kat dunia ni, kang kena tangkap basah habis! ..

"Baiklah saya faham. Make sure awak makan ubat dan makan banyak jangan biar perut kosong okay? Kalau tak, saya terjah masuk rumah awak!" usik Rizwan sambil blink eyes pada Adrea.

Alahaii sweetnyer... Adrea tersenyum.

Tbc
Sorry pendek 👉👈

Nak lagi feel dengar la lagu QUIT- ARIANA GRANDE 👌

GETBACK?Where stories live. Discover now