5:Misteri Cappucino

13 2 0
                                    

Pulang sahaja Suraya dari tempat kerjanya petang itu,dia terus singgah di cafe yang kini menjadi tempat kegemarannya.

"Ji hoo-ya!One latte okay?"

"Nae noona,with flowers on top of it,right?" Balas pemuda muka jambu yang comel itu.

Barista itu bekerja di cafe itu buat sementara waktu.Dia ingin menimba pengalaman sebelum menguruskan kafe-kafe ayahnya yang lain.Suraya pula hanya tersenyum mengiakan soalan Ji hoo.Melihat karenah Ji Hoo menyebabkan Suraya berasa rindu akan Haikal,adiknya yang sewel.

Tak sampai 5 minit,latte yang dicorakkan bunga itu sampai di mejanya

Terasa sayang pula Suraya nak mengacau lattenya tetapi kerana 'craving' sangat dikacaunya juga kopi itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Terasa sayang pula Suraya nak mengacau lattenya tetapi kerana 'craving' sangat dikacaunya juga kopi itu.Ketika dia sibuk mengacau lattenya tiba-tiba secawan cappucino bercorak hati beserta memo diletakkan diatas mejanya sebelum loceng kafe itu berbunyi menandakan ada orang telah keluar dari kafe itu.

Ketika dia sibuk mengacau lattenya tiba-tiba secawan cappucino bercorak hati beserta memo diletakkan diatas mejanya sebelum loceng kafe itu berbunyi menandakan ada orang telah keluar dari kafe itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Suraya membaca memo tersebut:

Hye Su,

Tak sangka awak ada kat sini..oppa-oppa awak apa khabar?Awak takkan tahu siapa saya tapi saya nak awak tahu yang saya selalu ada berdekatan dengan awak.

Su,saya yakin kita akan berjumpa lagi.

Pelbagai emosi yang Suraya rasa.Dia sendiri tidak pasti dengan perasaannya itu.Takut?gembira?sedih?geram?Tanpa membuang masa lagi,Suraya terus berlari keluar dari kafe itu dan mencari kelibat orang yang meninggalkan memo itu.

Kerana sifat cuainya yang memang sejak azali sudah ada,Suraya tersadung kakinya sendiri lalu hampir jatuh tetapi disambut oleh seseorang.Suraya memandangnya dari bawah..Seorang lelaki bersut...Matanya beralih ke mulut,kemudian hidung,kemudian ke arah mata hazel lelaki itu. Mata mereka bertaut....
1...2....3.....

Demi KitaWhere stories live. Discover now