8:Qiesh

8 1 0
                                    

"Sampai hati abang Faris buat Qiesh macam ni,,dahla orang tegur buat tak tahu,konon tak dengar,lepas tu muka masam..pot..pet..pot..pet.."

Balqis Ilyana mengomel-ngomel sambil menghentak-hentak kakinya dan mengemaskan barang-barangnya dengan kasar.Langkahnya laju menuju ke arah seorang lelaki yang sedang duduk di perhentian bas.Rambutnya yang disisir rapi diikat gaya pony tail melantun-lantun dek langkahnya yang laju itu.

"Bang Danny,he did it again.He ignored me and didn't even pay attention to what I was saying.Dia mesti ada perempuan lain ni.Abang,do something"

"Could you please leave me alone for just one day?" Danny berasa terganggu memandangkan dia sedang sibuk membuat latihan bagi persediaan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM ).Lagipula,dia sedang membuat latih tubi untuk matapelajaran Matematik Tolakan.Eh,,Matematik Tambahan.

"Kalau hal penting tak apa lah juga,ni fasal crush dia yang memang tak da hati langsung pada dia"getus Danny dengan sangat perlahan.

"Alaa..saya ke Add Math yang lagi penting,bang Danny?Could you talk to him.He didn't even reply my text"

"Later,k?Later.Tak da kerja Abang nak layan awak sekarang"ujar Danny sambil menggulingkan biji matanya yang macam nak terkeluar 360 darjah.

"Ish,semua orang tak sayangkan Qiesh!!! Qiesh is just a nuisance"
Qiesh memalingkan badannya dan berlari dengan laju ke jalan raya tanpa menoleh ke kiri mahupun ke kanan.

Dari jauh kedengaran bunyi Skreettcchhhh,bunyi geseran tayar sebuah kereta yang cuba menghentikan keretanya.Malangnya,keadaan jalan yang masih basah dek kerana hujan petang tadi tidak membolehkan kereta itu berpusing sebelum merempuh tubuh genit Qiesh.Debuk!

Kedengaran bunyi tubuhnya jatuh beberapa meter dari tempat dia dilanggar.Kesepian mengisi ruang seketika sebelum...

Qiiieeeshhhh!!!!!!No!!!!

Semuanya berlaku begitu sahaja.
Sekelip mata.Satu petikan jari.Satu sambaran kilat.

Danish yang tadinya ralat membuat latihan dy:dx yang entah mengapa tak mampu dicerna otaknya berdiri dan meletakkan buku ketepi.

Tak!Wei,nak dibandingkan Add Math,ni masalahnya otak aku lagi tak boleh nak cerna apa-apa.Apa yang dah jadi tak logik betul.Danish yang sedang cuba menghadam apa yang terjadi segera menelefon ambulans kerana si pemandu kereta ni pun sudah pengsan.

Maafkan Danish,readers,dia tak tahu yang otak tak mencerna dan menghadam. -..- K,Kita sambung,ya?

Walaupun Danish tidak selalu melayani karenah Qiesh yang gedik kalah segala diva yang pernah wujud di Malaysia ni,Qiesh jugaklah yang selalu membuatkan dia tergelak,menghiburkan dia bilamana Add Math mengoyak rabakkan hatinya.

Waktu itu,Danish tersedar,kawan kecil yang setia disisinya walaupun sering dimarahi dan ditengking.

Kawan kecilnya yang sentiasa mengharapkan sokongannya.Kawannya itu bukan terlalu berharap supaya Danny menyatukan dirinya dengan Faris.Dia tahu,bulan kalau kita pandang lama-lama pun tak akan jatuh ke bumi.Dia hanya sekadar mengadu nasib sahaja kepada Danny.

Tetapi yang diberi hanyalah tengkingan dan usiran tatkala kawan kecilnya sudah menerima lebih banyak daripada apa-apa yang Danny beri.

"Bang,jangan risau,lepas ni abang mesti boleh punya"

"Bang,abang nak coklat tu,amiklah,kita kan BFFAE"

"BFFAE?Apa tu?"

"Bestfriend Forever And Eveeerr!!!!Hehehe..."

Bergema tawa Qiesh di dalam otaknya.Danish meraup mukanya setelah diberitahu tiada harapan lagi untuk Qiesh hidup.Suasana hospital yang hening itu menambahkan lagi kesedihan yang dirasai.

Memang dia seharusnya bersyukur kerana tiada seorang pun yang menyalahkan takdir Qiesh padanya.Ibu bapa Qiesh sendiri reda akan kehilangan permata dalam keluarga mereka.

But still,it feels like a big rock from K2 Mountain felt onto his shoulder.

Rasa serba salah,rasa menyesal...

Rasa serba salah,rasa menyesal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

yang teramat...

Demi KitaWhere stories live. Discover now