Aku terus lari ke kelasku"Aduii!! Malu gila Lisa. Apa nak buat ni adui Lisa tolong lah aku apa aku patut buat sekarang ni aku malu gila!!"jeritku dengan penik.
"Cuba kau bertenang sikit. Issh tula kau ni terlampau gelojoh minum perlahan lahan lah!!"jerit Lisa dengan nada yang tinggi.
Aku pun terdiam dan aku terus menutup mulut.
"Haaaa!!! Begitu kan bagus ini nak lagi di marah baru diam macam budak budak jak!!"
"Hmmmmm. Sorry lah aku terkejud jak jangan lah marah"ucapku dengan membuat muka sedih.
"Hmmmm lain kali takya lagi buat macam ni kalau kau malu aku pun malu macam mana pun kita tetap macam twin kau pun tau kan"ucap Lisa lalu tersengeh sengeh seperti lembu.
"Ok aku tidak buat lagi"ucapku lalu mengangkat kening.
******************************
Waktu balik sekolah
Aku menghampas tubuh ku di atas katil. Aku menjerit.
"Kenapa lah aku asyik- asyik kena nasibmalang kat depan dia tu. Bear tolong lah aku!!"jeritku lalu memeluk tedy bear kesayanganku.
Aku pun memikir di bilikku apa yang aku patut buat nanti apabila berhadapan dengannya.
Tapi kali ni aku tidak mahu lagi datang lewat.
******************************
Keesokkannya
"Huuuuu.... Selamat pun"ucapku lalu memegang dadaku.
Aku sengaja limpas di sebelah Hafizal dan menjeling.
"Tak lambat pula hari ni"ucap hafiza lalu mengangkat kemingnya.
Aku pun membuat tidak tau.Lalu aku terus menuju ke kelas.
"Aiikk!! Awal sampai??!!"ucap Lisa dengan hairan
"Ish dia ni kalau aku lambat kau marah aku datang awal pun kau marah kau kenapa sebenarnya ni!!"jeritku lalu menghampas begku ke kerusi.
"Ala kau ni aku tanya jak pun bukan aku marah. Kau ni aku tengok macam lain jak hari ni. Mesti kau masi malu kan pasal kelmarin??"tanya Lisa mengangkat keningnya.
"Entahlah Lisa macam iya macam tidak. Hmmmmm....."jawabku lalu membuat muka sedih.
"Dahdah latu kau ni bende yang lalu biar lah lalu sekarang cuba kau buka buku baru lupa kan lah dia tu. Ucap Lisa lalu memegang bahuku.
"Aku ni macam berat jak mau tinggal kan dia susah betul"Ucapku lalu menolak tangan Lisa dari bahu ku.
"Aku nak kau cuba lupakan lah dia. Kau cuba lah demi kawan kau ni"ucap Lisa lalu melihat mata ku dengan sedih.
"Hmmmmm....okeyy aku cuba maybe dapat harap-haraplah"jawabku lalu mengalirkan air mata.
"Macam tu barulah my bff. Dah la jangan lah nangis cuba senyum sikit"ucap Lisa lalu mengelap air mataku.
Aku pun senyum bersama Lisa.Kami pun belajar seperti biasa.
******************************
Waktu rehat
Aku pun ke kantin untuk membeli air dan makanan macam biasa dengan Lisa.
"Lisa boleh tolong pegang dulu makanan ni kejap aku nak ke tandas kejap jak ya!!! thank you!!"ucapku dengan kelam kabut untuk ketandas.
Tiba tiba aku nampak Hafizal dengan Nuryn sedang duduk rapat antara satu sama lain. Aku terus terkejut dan menangis sambil lari ketandas Hafizal pun terkejut melihat aku berlari . Setelah aku sampai ke tandas aku tergelincir dan aku hampir hampir jatuh aku terus kecermin mencuci muka ku menguna air paip. Aku terus menuju ke kelas tanpa makan.
"Kemelia!!!! Kau tau ka aku penat cari kau. Sampai hati kau buat aku macam ni. Jerit Lisa dengan kuat.
******************************
Pls vote and komen untuk pendapat korang
YOU ARE READING
MY CRUSH
Teen FictionSeorang pelajar perempuan cantik yang bernama Kamelia menyimpan perasaan terhadap seorang senior lelakinya. Namun, ketika Kamelia berhadapan dengan lelaki itu. pasti ada saja perkara memalukan akan berlaku terhadap dirinya. Dapatkah Kamelia mencari...