Prolog

258 19 2
                                    

Aku melirik jam tangan ku. Alangkah terkejutnya aku apabila jarum jam sudah menunjuk angka 7.

"Papa!! Cepatlah sikit Lia dah lambat!! Habislah Lia kena denda!!" Ucapku dengan nada yang panik.

"Kejap!! Kita dah nak sampai ni!!" Balas papa.

Aku merenggek seperti budak tidak mendapat gula-gula.

Sampai di sekolah, aku mengeluh kerana melihat cikgu Zulkifli menunggu dihadapan pagar sekolah sambil memegang rotan yang panjang.

"Kenapa lambat??!!"soal cikgu Zulkifli dengan nada yang menakutkan.

"Err.....err...."ucapku mengigil.

"Jawablah!!!! Dah kenapa gagap??!!"jerit cikgu Zulkifli lalu memukul rotan dipagar sekolah.

"Saya tengok piala dunia sampai lewat tidur!!"ucapku tiba-tiba kerana pukulan rotan cikgu Zulkifli. Aku terus menutup mulutku kerana terlanjur kata.

"Ooo......tengok piala dunia....Hulurkan tangan kamu sekarang!!" Arah cikgu Zulkifli.

Aku menghulurkan tangan kananku kepada cikgu Zulkifli. Aku menutup mataku menggunakan tangan kiri.

Aku merasakan cikgu Zulkifli memukul tanganku dengan kuat. Fuh!! Sakit doh!!! Rasa macam kena sengat lebah!!!

"Pergi tulis nama kat sana!!"arah cikgu Zulkifli lalu menunjukkan kearah seorang lelaki yang memakai baju berwarna biru. Of course la pengawas!!!!

Aku berjalan menuju kearah pengawas itu.

Omg!!! Handsomenya!!!!!!

"Tulis nama dan kelas kemudian tulis alasan kat sini." Arahan pengawas yang handsome itu dan aku terus tersenyum-senyum lebar sambil tulis nama.

Waktu aku ke kelas aku tersenyum-senyum dengan lebar sekali

"Lia kau dah kenapa senyum-senyum dari tadi haaa!!!"tanya Lisa dengan hairan

"Aku jumpa pengawas handsome tadi!!!"jawap aku dengan tersenyum lebar macam mulut lembu.

"Ouuhhh..... Patutlah tersenyum-senyum semacam. Ketua pengawas tu ke?? Si Hafizal???"ucap Lisa.

"Ha'ah.....dia la tu. Kenapa selama ni aku tak perasan ye??"ucapku pelik. Eh???!!! Aku pelik dengan diri aku sendiri. Hahahaha.....

"Kau memang!!! Mana pernah kau ambil kesah tentang sekolah ni!!"ejek Lisa.

"Amboi!!!! Ikut sedap mulut jiran kau je mengutuk aku yer!!! Biadap!!"ucapku lalu menjeling Lisa dengan tajam

"Sorry la....aku gurau jer...."ucap Lisa lalu tersengih macam kera.

"kalau gurau pun, janganlah nak melebih!!! Aku ni ada perasaan tau!!! Bukannya patung!!"ucapku dengan serius.

"Alololo bucu bucu bucu cian nye diee sorry lahh..sorry ye"ucap Lisa dengan tersengeh sengeh.

"Hmmm.... Lain kali jangan buat lagi tau!!"ucapku lalu senyum.

"Ok aku janji"balas Lisa lalu ketawa.

Kami memulakan pembelajaran sebaik saja cikgu memasuki kelas. Kami menumpukan perhatian kerana tidak lama lagi aku akan menduduki PT3.

******************************

Waktu rehat

Aku melihat Hafizal sedang menjaga murid untuk beratur membeli makanan.

Aku berjalan menuju kearahnya tanpa melihat kiri kanan.

Tiba-tiba!!!!

Aku melanggar seorang budak yang sedang membawa air milo.

Habis!!! Habis baju aku kotor!!!!! Oh no!!!

Hafizal nampak terkejut melihatku. Semua pelajar mentertawakanku.

"Sorry kak!!"ucap budak perempuan itu.

"Tak apa. Lagipun akak yang langgar adik tadi."ucapku.

Aku terus berlari menuju ke public phone untuk menghubungi mama.

Aku nak balik!!!! Aku malu!!!! Tolong!!!! Huhuhuhu.....

******************************
Hai!! Ok tak cerita saya?? Pls vote dan komen!! Thank you guys!! Korang memang awesome!!

MY CRUSHWhere stories live. Discover now