DAY 2
"Bosan lah" Chanyeol mendaratkan kepalanya di atas meja. Chen memandang rakan meja nya itu.
"Bosan? Lepas ni kelas Kim saem weyh" kata namja itu. Chanyeol mengerdipkan matanya berulang kali sebelum berdiri.
"Nak ke mana?" soal Chen. "Ponteng" jawabnya selamba.
Namun, belum sempat kakinya melangkah ke koridor kelas. Badannya ditolak masuk ke dalam kelas semula oleh Kim saem.
"Ponteng lagi?" soal guru muda itu. "Ya. Don't ask if you know the answer" kata Chanyeol sebelum beredar.
Min Ha memandang namja itu. Park Chanyeol.
Kelas Muzik.
"Mana Yoongi?" soal Lee saem. "Dia tak datang" kata salah seorg pelajarnya.
"Min Ha. Kamu boleh main piano sendirian?" soal Lee saem memandang gadis itu.
"Saya-" Pintu utama dikuak menunjukkan seorg namja tinggi memasuki bilik itu.
Semua Mata memandang nya. "Wae?" Chanyeol memandang rakan-rakannnya.
"Chanyeol! Mari. Kamu ganti Yoongi" arah Lee saem. Chanyeol tanpa banyak bicara duduk disebelah Min Ha.
Jari kecil Min Ha mula menyentuh kekunci note pada piano.
"Salah" Chanyeol membetulkan kedudukan note dgn memegang tangan kecil milik gadis itu.
"Ish, aku tahu lah" kata Min Ha. "Dah tahu kenapa salah?" smirk namja itu.
"Whatever" Min Ha menjeling namja itu sebelum terus bermain piano tanpa menghiraukan Chanyeol.
Tanpa dia sedar, namja itu tersenyum lebar di sebelahnya.
°°°°°°°
"Aduhhh, waktu PJ. Malas lah" bebel Cath sambil pout. Cheon yg sedang mengikat rambutnya memandang gadis itu.
"Malas? Kau suka waktu PJ kan? Boleh skodeng Baejin hubby kau tu" usik Cheon.
"BAEJIN~ Aduh, kalau dia bersukan fuhhh abs dia. Aku rasa nk terkam je" fangirl Cath sambil dipandang pelik oleh Cheon.
"Aku innocent. Lalalalala~" Cheon meutup telinganya dgn kedua belah tangan sebelum meninggalkan Cath dgn otak byuntae nya.
"Eh, Cheon!!" Cath pantas mengejar langkah gadis itu.
"What? Bola keranjang?! Wtf is this" bebel Cath. "Cath! Bola!!" jerit Cheon apabila di terlihat bola itu melantun ke arah rakan baiknya.
Buk.
Bola itu tepat ke kepala milik Cath. "CATH!"
Gelap.
Matanya dibuka. "Cath? Omg. Nasib kau sedar" suara Cheon kedengaran.
"Kenapa aku baring atas lantai gelanggang bola keranjang?" soal Cath. "Tanya mamat tu" jeling Cheon ke arah Seungcheol.
Cath memandang Seungcheol yg sedang smirk. Dia berdiri. Berdepan dgn Seungcheol.
"KAU MEMANG TAK PUAS HATI KAN DENGAN AKU?!"
"Yup. Sekarang kita seri. 1-1" kata namja itu sebelum beredar. Cath hanya memandang langkah namja itu.
YOU ARE READING
Mansae
Fanfiction°Once we want to see each other failure but now we fall for each other cover cr; @danly- storyline cr; @seotty- story idea cr; @CattenCandy-