3

39 9 187
                                    

DAY 3

  Kelihatan tiga org rakan berjalan seiringan sambil berbual menuju ke padang sekolah.

  Perbualan dan langkah mereka terhenti. Sebaliknya mata memandang tiga org namja di hadapan mereka.

  "Nak apa?" soal Jihye memecah sepi. "Kiteorg nak dare korang" balas Daniel.

  Min Ha menahan tawanya. "Lame lah guys. Banyak sgt main dating sim ni. Dh tepi, nak lalu" kata Min Ha.

  Gadis itu cuba melepasi namja-namja itu sebelum tangannya ditarik oleh Chanyeol.

  "Dengar dulu lah. Otak tu jgn kolot sgt" Dahi gadis itu dijentik. Min Ha mendongak utk memandang namja itu.

  "KAU INGAT SENANG-SENANG KAU BULI AKU SEBAB KAU TINGGI?!"

  "KAU DAH PENDEK. DIAM! EHH, KURANG KALSIUM PUNYA BUDAK"

  "Min Ha. Stop" kata Jihye sambil Cath menarik gadis itu ke sisinya.

  "So what's the dare?" soal Jihye. "A game. You decide" kata Daniel.

  "Worthless" balas Cath. "Nope. It worth. Siapa kalah, dia jadi hamba pihak lawan utk sebulan" kata Seungcheol.

  Ketiga-tiga gadis berpandangan.

  "Kiteorg mesej korang detail kemudian. Just expect our message" kata Min Ha sebelum menarik Jihye dan Cath utk beredar.

°°°°°°°

  "So? Game? It's not that hard right?" soal Min Ha. "Fikir. Game apa yg kita boleh menang?" soal Jihye.

  "Batu seremban?" cadang Cath. Mereka berdua memandang nya sebelum mengeluh kecil.

  "Kau? Ada idea?" soal Jihye kepada Min Ha di hadapannya.

  Tiba-tiba, Cath memetik jari. "Apa?" soal dua gadis itu.

  Cath smirk.

°°°°°°°

  "Kau rasa diaorg nak main game apa?" soal Daniel merampas bola drpd Seungcheol.

  "Obviously bukan bola keranjang" kata Seungcheol kembali mendominasi bola.

  "Dan bukan Mobile Legend" kata Seungcheol sebelum namja itu menjaringkan satu gol.

  "Guys" panggil Chanyeol di tempat penonton. Mereka berdua meninggalkan bola kerajang itu di tengah gelanggang sebelum menuju ke arah Chanyeol.

  Jihye
online

Jihye: Badminton. One by one.
            Using time. 40 minutes.

Jihye: 29th Nov. Badminton court.      
           Sharp 1 p.m.

Chan: Expect us by 12:45

  
  "Badminton? Menang mudah lah kita" kata Daniel.

   Seungcheol hanya tersenyum sebelum menepuk bahu Daniel utk menyambung permainan mereka.

  "Chanyeol! Join ah" jerit Daniel. Chanyeol mengangguk dan mengikut rakan-rakannnya ke tengah gelanggang.


MansaeWhere stories live. Discover now