• • •

47 8 7
                                    


KONUMUZ=
🎀NAMAZ TESBİHATI🎀
💧💧💧💧💧💧
Namaz tesbihatı sünneettir kardeşlerim.

Tek başına yapılabileceği gibi cemaatle de yapılan bir ibadettir.Cemaatle yapıldığında ayrı bir güzellik teşkil eder.Daha feyizli olur.

Bır gün Fatıma annemiz iş yapmaktan elleri nasırlaşmış,acımış,yara olmuş.Hz.Ali(ra)a göstermiş,o da
_ya fatıma babanıza söylesenizde pazardan bir köle alsa da sana ev işlerinde yardımcı olsa, demiş.
Annemizde efendimize giderek ellerini göstererek bir köle alabileceğini sormuş.fakat efendimiz şöyle buyurmuşlar.
_ya fatıma sana bir köleden daha güzel bir şey söyleyeyimmi?
_buyur babacığım.
_yaralı ellerine 33 defa sübhanallah 33 defa elhamdülillah 33 defa da allahu ekber diyerek ellerinin üzerinde gezdir.bu sana iyi gelecek,
Demiş.
(Küçük bir kıssa)

Gelelim tesbihimize.kardeşlerim elimize bir tesbih alalım.
Subhanallah diyerek başlayalım.tek tek taneleri ilerliyor ama nereye hayatımıza  benzetebiliriz.şöyleki insan doğar büyür ve ölür işte tesbihimiz de aynen hayat gibi ilerler.

Hic farkına vardınızmı bilmem ama tesbihi çekerken yukarı tırmanır sonra düz ilerler ve sonrada inişe gecer gibi degilmidir.

İşte hayatımızda böyle değilmidir.
Mesela mevsimleri benzetebiliriz.güz iken bahar gelir.kış iken yaz.
Bir günümüzü benzetebiliriz.sabah kalkarız sübhanallah.öglen olur elhamdülillah deriz.gün geceye yaklaşırken ise allahuekber diye günümüzü tamamlarız.

Ömrümüzde bir tesbihtir yani.

Namazı kıldıktan sonra; ayaktayken, otururken ve yan yatarken Allâh’ı anın.”
Namazın sonunda tesbihat, namazın tohumu, çekirdekleri hükmündedir."

"Tesbihatta, ´Sübhanallah, Elhamdülillah, Allahu Ekber' derken kalbi hüşyar bir mü'min o vakitte namaz kılan, ´tesbihat eden milyonlar mü'minler cemaatı arasına manen girer, onlarla beraber söyler. Hatta daha ileri gitse bütün zaman ve mekânlardaki mü'minlerle beraber olarak, ortada Resûl-i Ekrem (a.s.m.) sağında enbiyalar, solunda evliyalar ve bütün müminler beraber tesbihat edebilir."(Kastamonu Lahikası, 70. Mektup)

Ben size bir şey öğreteyim mi? Onunla sizi geçenlere yetişir, sizden sonrakileri de geçersiniz. Hem hiçbir kimse sizden daha faziletli olamaz; meğerki sizin yaptığınız gibi yapmış olsunlar. Her namazdan sonra 33 kere 'Sübhânallah', 33 kere 'Elhamdülillah', 33 kere 'Allahü ekber' derseniz, tamamı 99 eder; yüzün tamamında da ‘Lâilâhe illallâh vahdehûlâ şerîke leh, lehü’l- mülkü velehü’l- hamdü ve hüve alâ külli şey’in kadîr.’ derseniz, günahlarınız denizin köpüğü kadar da olsa bağışlanır.”(Müslim-Mesacid 146)

Şeytan, namazda iken her birinize gelir, 'Şunu şunu hatırla.' der, ve namazdan çıkıncaya kadar devam eder. (Bu hatırlatmaların neticesi olarak) kişi bu tesbihatı terk bile eder.” (Tirmizi Daavât 25)

Allah'ın celalinden zikrettiğiniz tesbih (Sübhanallah), tehlil (Lâ ilahe illallah) ve tahmid (elhamdülillah) cümleleri Arş'ın etrafında dönüp dururlar. Onlar tıpkı arı oğulu uğultusu gibi uğultu çıkararak, sahiplerini andırırlar. Sizden biri, Arş'ın civarında kendisini andırtan birisinin olmasından hoşlanmaz mı?"
💧💧💧💧💧💧
Sübhane rabbike rabbil izzeti amme yeshifün.vesselamün alel mürselin.elihim velhamdülillahi rabbil alemin...el fatiha.....
✔✔✔✔✔✔
(Küçük de olsa bir şeyler anlatabildimse ne mutlu bana.Allaha emanetsiniz.)
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

İSLAM AŞKINA ♥Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin