♥8

84 3 0
                                    

Situasi di Black Pearl High school.

Berhenti sahaja kereta jungkook dan jimin di hadapan sekolah itu pada hari itu,hampir semua pelajar yeoja sekolah itu seolah-olah histeria.
Jungkook dan jimin yang sememangnya sudah biasa dengan keadaan itu walaupun kedua-duanya boleh digelar 'International Playboy' tidak mengendahkan keadaan itu malah hanya meneruskan saja langkah mereka ke bilik pengetua.
Sesampainya saja di depan bilik pengetua,mereka terus masuk setelah mendapatkan kebenaran dari pengetua sendiri.

"Anyeong,Mr yoo"kata jimin manakala jungkook hanya tersenyum kearah Mr yoo.
"Anyeong,Tuan muda berdua.Emm..silakan duduk"pelawa pengetua itu.
"Gumawo"kata jimin kemudian mereka duduk dihadapan meja pengetua itu.
"Em...ada apa kamu datang ke sini hari ini.Ada apa-apa yang saya boleh bantu?"soal pengetua Yoo.
"Emm..Sebenarnya macam ni"kata jimin menceritakan tujuan mereka yang sebenar datang ke sana hari itu.
"Ow.Emm...boleh je"kata pengetua itu setelah selesai jimin memberitahu tujuan mereka datang hari itu.
"Emm..Kelas Kim chaeyong dengan Kim mingyu mana eh?"soal jungkook.
"Kelas 5-A dengan 4-A.Tapi,takpe..nanti saya akan umumkan kepada pelajar tersebut melalui interkom"kata pengetua Yoo.
"Dae"kata Jimin dan jungkook.
Tidak lama kemudian,pengetua itu pun mengumumkan nama Kim chaeyong dan Kim mingyu untuk berjumpa dengannya segera.
Setelah beberapa minit menunggu,orang yang ditunggu pun tiba di ruangan pengetua itu masing-masing dengan muka blur.
"Eoh??Jungkook hyung?"kata mingyu yang cam akan wajah jungkook.
Jungkook hanya tersenyum kearah mingyu dan chaeyong.

"Comel pula aku nampak namja gigi arnab ni.Omg!my hearteu.."Bisik hati chaeyong yang terpesona akan kekacakan jungkook.

"Korang berdua,balik lah ikut mereka.Saya benarkan"kata pengetua Yoo.
"Gumawo,Mr yoo"kata jimin yang sudah berdiri dan menyalami tangan Mr Yoo disusuli oleh jungkook.
"Kajja.Kita pergi shopping dulu nae.Tukar baju sekolah korang tu sebab kita dah tak sempat nak balik rumah korang sebelum kita pergi"kata jimin.
"Kita nak pergi mana?Btw,hyung rambut oren ni siapa?"soal mingyu.
"Anyeong,maaflah sebab lupa nak kenalkan diri.Emm,neonun Park jimin imnida.Hyung kepada jungkook"kata jimin.
"Mingyu imnida.Ni noona saya chaeyong"kata mingyu.
"Kyeowo"Kata jimin mencuit pipi chaeyong.
"Ape hyung ni..??janganlah cuit-cuit pipi yeoja kesayangan kookie"kata jungkook agak berterus terang sehingga menyebabkan chaeyong blushing.
"Wah..daebak!Uri kookie fall in love.Takpe,yeoja kesayangan kookie ni hyung anggap macam adik yeoja hyung je"kata jimin.
"Mianhae,hyung"kata jungkook.
"Gwawnchana.Hyung faham..Dah,kajja kita pergi pejabat noona dulu"kata jimin.
"Bwat ape??Jangan cakap hyung takde duit"kata jungkook.
"Hihi.Ada cuma...hyung taknak guna.Jomlah....kita jumpa noona dulu.Hyung nak pinjam kad kredit noona dulu"kata jimin.
"Yela"kata jungkook.
"Emm...mingyu ikut hyung.Chaeyong ikut jungkook nae"kata jimin sambil mengusap kepala chaeyong.
"Tapi,motor gyu macam mana?"soal mingyu
"Ala..Takpe,nanti kitaorang suruh pengawal tu hantar kat rumah kitaorang"kata jimin.
Mingyu pun akur saja.
Selepas itu,mereka pun masuk kedalam kereta dan beredar dari sana kemudian menuju ke pejabat chorong.

SKIP

Pc Company..

Tiba saja di sana,chorong sudah menunggu dihadapan pejabatnya.
Jimin pun menghampiri chorong.
"Hah..Ada apa nak jumpa noona?"Soal chorong.
"Emm..noona,kitaorang nak belanja saeng V shopping.Jadi,chim nak pinjam kad kredit boleh?"kata jimin.
"Yelah.Nah,tapi jangan lambat sangat tau sebab jam 01:00 nanti,kita mesti dah ada kat airport"kata chorong.
"Dae,gumawo noona.Saranghae"kata jimin.
"Nae,nado.Hati-hati"kata chorong.

SKIP

Mega Mall Seoul.

"Kajja masuk"kata jimin sambil memegang bahu chaeyong sehingga membuatnya tersentak.
"Mianhae.Tapi,anggaplah oppa ni macam opp v kamu nae.Jangan segan-segan"kata jimin.
"Dae,oppa"kata chaeyong yang mulai selesa dengan jimin.
Mingyu dengan jungkook pula sudah duluan.
"Hyung,kita makan dulu nak tak"kata jungkook.
"Betul juga tu.Kajja kita masuk kat Mc donald tu"kata jimin.
Mereka pun masuk kesana untuk menjamu selera.

Skip

Selepasai saja makan,mereka segera masuk kedalam sebuah kedai pakaian perempuan dan lelaki.
Di sana,chaeyong dan mingyu mencuba semua pakaian yang dicadangkan oleh jungkook dan jimin tanpa mengeluh.Semakin lama mereka juga merasa semakin selesa dengan jungkook dan jimin.Setelah hampir sejam,mereka pun selesai disana.
Setelah selesai membayar,mereka pun keluar dari kedai itu.
"Hyung,gumawo sebab belanja kitaorang"kata mingyu.
"Korang happy tak?"soal jimin.
"Happy"jawap mingyu dan chaeyong serentak.
"Emm..sekarang ni,kajja kita masuk kat kedai telefon pula"kata jungkook.
"Oya,betul juga tu.Lagipun,korang takde telefon kan?"kata jimin.
"Ani.Lagipun,harga telefon tu mahal sangat.V Hyung pun tak mampu nak beli"kata mingyu.
"Takpe.Kitaorang belanja.Kajja"kata jungkook tanpa sedar menarik tangan chaeyong masuk kat kedai telefon.
"Kajja"kata jimin mengajak mingyu pula.
Masuk saja di kedai itu,mata mingyu dan chaeyong terus bersinar melihat semua telefon yang ada di sana.
"Emm..Miss,can you give me the Iphone 8 for two please"kata jimin.
"Ow..Here is it sir"kata yeoja yang bekerja disana itu.
"Nah..korang suka tak?"soal jimin.
"Suka..tapi,mahal sangat ni oppa"kata chaeyong.
"Takpe.Kalau suka,ambil je"kata jungkook.
"Ye,betul tu..emm,terus pilih casing ye.Saeng pergilah tengok mana-mana yang saeng suka.Kookie shii,pergi temankan dia"kata jimin.
"Dae.Kajja"kata jungkook.
Mereka pun pergi ke sudut pemilihan casing.
"Awak.."kata jungkook.
"Ye,ada apa"kata chaeyong yang sudah mulai tidak keruan setiap kali berhampiran dengan jungkook.
"Awak single tak?"soal jungkook.
"Em..ye.Waeyo?"soal chaeyong.
"Saya suka awak.Can you be my princess?"kata jungkook dengan gentlenya.
"Tapi,saya tak layak untuk awak"kata chaeyong.
"Dimata oppa,chagi sudah pun melayakkan diri chagi untuk menjadi yeochin oppa bila chagi buat oppa jatuh cinta kat chagi"kata jungkook.
Chaeyong masih berdiam diri.
"Can you?"soal jungkook lagi.
"Dae"jawap chaeyong malu-malu.
"Gumawo chagi"kata jungkook sambil memeluk chaeyong kemudian mengucup lembut dahi chaeyong.
"Malulah oppa"kata chaeyong.
"Omo,omo..kyeopta.Kajja,kita pergi kat sana"ajak jungkook menuju kearah sudut pemilihan couple casing.
Di sana,mereka memilih untuk membeli couple casing for Iphone 8 mereka.Setelah selesai membayar,mereka pun keluar dari kedai itu dan menghampiri mingyu dan jimin.
"Yah....kalau ye pun dah officially couple,janganlah lupakan kitaorang"sindir jimin.
"Mianhae,oppa"kata chaeyomg menghampiri jimin.
"Gwaenchana.Oppa faham.Kajja,kita dah lambat ni.Kang mengamuk pula Miss rich kita ti"kata jimin.
"Siapa miss rich tu hyung?"soal mingyu.
"Miss rich tu,noona kitaorang lah.Dahlah,lain kali korang tahulah kenapa kitaorang gelar noona kitaorang macam tu"kata jimin.
"Betul tu.Kajja"kata jungkook pula.
"Kita ni sebenarnya nak pergi mana?"soal chaeyong.
"Chagi,kita nak pergi bercuti"kaa jungkook yang sudah memeluk bahu chaeyong.
"Bercuti kat mana?Bestnyer..."kata mingyu yang teruja.
"Kita pergi Japan"kata jimin.
"Betul ke??"soal chaeyong.
"Betul lah.Palli"kata jimin.
Mereka pun menuju ke arah kereta kemudian pergi ke airport kerana sebentar lagi mereka akan berlepas.

(COMPLETE)My Rich WifeWhere stories live. Discover now