Afraid of losing and hurting

1.1K 68 11
                                    

Chapter 17

TWO Heart ♡♡
[SEMI FINAL]
📝Celiste Ho

HAZel

I was not dreaming . Its her . Itu memang dia . Tangan Travis saya tarik . Masa kami keluar dari hospital mata saya secara tak sengaja terpandang seorang perempuan yang duduk di kerusi taman hospital .

Her figure was tooo familiar . I can't stop lookin at it .

"Whats wrong honey?" Travis tengok saya dengan blur and concern .

"Ituu .. Itu jess" sabilang

Travis tengok tempat saya tunjuk tu . Dia nampak terkejut . Travis tau sudah kehilangan Jess . And saya berjaya pujuk Travis untuk maafkan Patrick and Jess . I know its hard and maybe I was too soft . Tapi sampai bila kami mau ignore diurang .

And I know keeping a hatred in heart will slowly ate us slowly and hurt .

Past is past

Present is present.

Tiada siapa boleh lari dari buat salah . None ! Tiada siapa sempurna . People do mistake .

We had learn enough from past ..

"Honey .."

Travis pegang tangan saya .

"Lets meet her" Travis

Saya angguk . Even I know Travis not 100% fully forgive her but I know he's trying . I know that .

Kami berjalan ke arah Jess yang duduk termenung sambil pegang perut dia yang besar macam saya punya . Jess pregnant . Adakah itu anak dia sama lelaki lain atau pun sama Patrick .

Patrick did told , past a months before Jess hilangkan diri diurang berdua cuba untuk bersama .

Cuba untuk jatuh cinta . Patrick berjaya pupuk perasaan sayang tu tapi Jess we not so sure . She's missing .

"Jess .."

I called her name .

Jess pusing . Dia tergaman kali kedua nampak saya . Pucat betul muka dia . Kesian .

I want to grab her and hug her .

Jess bangun and menghadap kami .

"Err .  H..hai Hazel" Jess

Tergagap gagap dia bercakap sama saya . I just give her my smile . Sincerely smiled .

"Come!"

Saya depa tangan . Signal untuk peluk . Jess tengok saya tanpa kelip mata dia . 
Dia nampak terkejut . Bibir dia bergegar .

"Haz..zel . Ko .. Ko mau saya..??"

Jess . Keadaan Jess tu lucu dan sangat buat hati saya sedih . All this years . Banyak berlaku sama kami . We loved the same guy . I lost my baby because of Jessica . But this time perlu kaa saya kehilangan Jessica pula . I know dia salah dalam kejadian lepas tapii I know Jess sudah insaf . Bukti dia , dia tak lagi buat apa apa untuk hancurkan kebahagian saya sama Travis .

Kami masi naif terhadap cinta dulu . Masing masing ada salah actually .

Saya angguk and senyum . I want to fix this . Enough with past . I want to move on .

Jessica mau pergi dekat saya .. Tapi dia berenti then tengok Travis . Ketara di riak muka Jess yang dia takut and masih serba salah .

Saya pun tengok muka Travis .

He just look at her with none reaction . Total none !

"Dear .." Saya panggil Travis .

Dia tengok saya .

TWO HEART[COMPLETE]Where stories live. Discover now