Setelah disarankan oleh suaminya. Hidayati lantas mendail no sahabat karibnya itu.
"Assalamualaikum... erk yaya kenapa call? Ada benda penting ke?"Aik selama ni tak pernah tanya pon kalau ada benda penting ke tak... hairan.
"Waalaikumussalam, tak aku cuma nak tanya khabar jer.. yerlah lepas majlis sanding semalam aku terus tak nampak kau dah. Mama kata Khairul terus nak bawak kau gi honeymoon. Macam mana ok tak kau kat sana? Entah kenapa aku risaukan kau lah..."
"Yaya..... aku..."
Aku tak ok.... aku tak ok! Tolong bangun kan aku dari mimpi buruk ni... Kris yang kita kenal dah berubah!
"Nurul....... please ada apa² jadi ke? Aku rasa ada yang tak kene ni. Aku kenal kau. Kau takkan tipu aku kan?"
Aku nak bagitau kau... tapi aku tak boleh...
"Eh aku tak apa² lah jangan risau! Aku.. aku ok. Ok lah Khairul dah panggil tu bye sayang kau..."
"Huh why nurul... kenapa perlu tipu..."
"Siapa call? Ingat yer kau jangan berani² nak cerita pasal kita dekat orang lain!"
Sejak bila dia ada kat sini?
"Tak chagi tak bagitahu sesiapa pon... "
"Chagi? Haha jangan buat lawak lah! Layak ke gelar diri kau chagi? "
"Abang..... why abang layan saya macam ni.... saya mahu penjelasan!"
Rintih Nurul geram. Dari semalam sampai sekarang masih juga Khairul tidak endahkannya. Berkelakuan menjengkelkan, sentiasa menyakitkan hatinya sahaja. Dia memang maksudkan apa yang dia kata semalam ke?
"Kau dah buat kau pura² tak tahu. Berlagak baik!? Dah lah aku dah masak dengan perempuan macam kau! Ni!"
Ya allah kenapa dia susah sangat nak bagitahu? Kenapa susah sangat
_
_
_"Macam mana?"
'Huh'
"Hey... kenapa ni? Nurul kata apa?"
Aiman mendesak Hidayati untuk menceritakan perkara yg sebenar.
"Bang... kita kene buat sesuatu! Syg tak leh lah biar kwn baik syg camtu tak bahagia! "
"Hey.... nurul kata apa kat syg? Relax perlahan² kasi tau abang apa yang dah jadi?"
"Hurmm syg pon.tak tahu abang"
Pulak.... apa kene dengan isteri aku ni?
"Lah... habis yang marah² ni kenapa? "
"Takda lah... hormon tak stabil kot"
Amboi sempat lagi dia kene kan aku?
"Syg! Jangan main² lah"
"Yerlah² syg tengah marah ni. Tu syg gurau dengan abang nak hilang kan rasa marah ni..."
"Marah sebab apa? Dari tadi abang tanya syg"
"Sabar lah wahai kekanda.... "
Wuuulamak isteri tercinta panggil aku kekanda
"Nurul dia taknak kasi tahu apa masalah dia. Syg tahu dari intonasi dia yang dia tak ok. Syg dapat rasa yg kris kwn baik abang tuh ugut dia supaya jangan kasi tahu apa² kat syg! Tu yang syg marah tuh!"
Luah Hidayati dengan marah. Nampak wajahnya kemerahan menahan geram. Perempuan kalau datang bulan jangan main².
"Syg relax.... jangan marah² camni... abang tahu syg tengah bulan merah tapi kita tak boleh nak buat andaian melulu. Muka tuh berkerut dah tak cantik syg abang ni..."
YOU ARE READING
Love In My Life
AcakMengisah seorang perempuan yg menerima seorang lelaki tanpa rela dan lama kelamaan hatinya mula terbuka utk lelaki itu tetapi pada masa yang sama die terluka.. Dah!!! Aq dah x nak dengar semua ni... jom nurul balik aq x nka tengok muka jantan ni aq...