Tengku Ammar Mikael
Pertemuan selama 5 tahun, sapa je tak sayang? Tapi sekadar sayang, tak bererti aku jatuh cinta dengan dia. Hmm entahla, mungkin ada sekelumit perasaan cinta tu? Tapi aku dan dia baru belasan tahun kot, orang tua kata baru setahun jagung. Bulu pun tak tumbuh lagi, ada hati nak bersayang-sayang.
Since our first met, dia baik gila dengan aku. He treats me well macam dah bertahun kenal walaupun hakikatnya perangai dia tidak ubah seperti pesakit rumah bahagia.
Even tough perangai dia nokharom, still terselit budi bahasa dalam dirinya. Tak pernah aku dengar dia bercakap kasar dengan cikgu dan ibu-bapanya. Kiranya bagi gadis umur belasan tahun seperti aku, dia memang full package.
Janji itu ini, akhirnya janji tinggal janji. Bila aku pergi sekolah, ingatkan dia tak datang sehari je. Tunggu punya tunggu, rupanya dah berpindah. Cikgu cakap 3 hari yang lepas, dia dengan family dan pindah ke Kota London. Balik je sekolah, aku terus demam seminggu berturut-turut. Sampai hati Am.
Angin takda, ribut takda, tengok-tengok dah takda kat Malaysia. Memang tak patut kan? He act like aku tak pernah wujud dekat dunia ni, tinggalkan aku tanpa sepatah kata, apatah lagi ucapan perpisahan. "Till We Meet Again, Nia" Itulah ayat terakhir yang keluar dari mulut dia, and why the fuck i don't even noticed that?
Start from that day, sumpah aku benci gila dengan lelaki yang bernama Tengku Ammar Mikael. Kalau family mention je nama dia, aku terus mengamuk dan merajuk masuk bilik. Mungkin aku belum akil baligh, that's why emosi tak berapa nak betul.
And because of that guy, aku ubah perwatakan aku. Dari "Nia" menjadi "El", dari tak berapa nk lembut menjadi kasar, dari "aku kau" menjadi "I U". Ibarat pondan bertukar jadi lelaki sejati gitew. Tapi takdela kasar sangat heh, aku bukan jantan. Lelaki masih menjadi pojaan idaman kalbu.
♥♥♥
Prolog cerita ni dah berubah 100% sebab yg sebelum ni hambar gila(lol). Hope u guys enjoy it and hit that tiny little star for me plish ♡
YOU ARE READING
Till We Meet Again (IN EDITING)
Teen FictionJatuh cinta dengan jejaka yang berbangsa cina? Like who cares, aku dh bosan dengan yang bernama "melayu". Fakehope sini, fuckhope sana... duh! Even dorang cina pun, still hormat gadis melayu macam aku. Biarlah orang nak kutuk, at least aku tak jaga...