ik heb gekozen voor het plaatje van het meisje in de bieb (zie media) en de genre van het boek is mysterie/ thriller
1 voor 1
P.O.V Emmie
ik loop door de bieb heen, het is half 5 maar dat boeit mij niets. ik heb hier net mijn boek uit gelezen. het is hier namelijk zo veel rustiger dan... uuuh... overal eigenlijk! ik grinnik een beetje van mijn eigen gedachtes, ja het is hier stil, maar er zouden vast wel plaatsen zijn die stiller zijn. ik zet mijn boek terug en loop een beetje rond op zoek naar een ander boek om te lezen, tot ik de deur van de bieb hoor. ik kijk verschrikt om me heen, maar ik zie niemand. het zou vast weer een groep jongens zijn. ik besteed er verder geen aandacht aan en ga door met zoeken naar een goed boek.
na 5 minuten zoeken zie ik dan een verhaal die ik al een keer eerder heb gelezen, ik vond het toen best goed geloof ik. ik wil het boek pakken maar ben net ietsjes te klein. ik ga op mijn tenen staan, en kan nog net met mijn vingertoppen hem pakken. '' wow, toch iemand hier in deze school die de bieb gebruikt.'' hoor ik een stem naast mij zeggen. ik schrik en laat het boek vallen, die op mijn hoofd terecht komt. naast mij staat Ryan -de Badboy van de school- tegen de boekenkast geleund. ''wat moet je?'' vraag ik een beetje bot, en raap het boek op. het valt me op dat er een briefje uitsteekt. ik pak het eruit en vouw hem open. '' er zat een briefje tussen mijn school boeken waarop stond dat ik hier moet zijn om kwart voor 5, heb jij er iets mee te maken, Em?'' vraagt hij. ik schud met mijn hoofd en lees het briefje. '' Beste Emanuella Snow, kom om precies om 16:45 in de bibliotheek willen zijn. groetjes X.'' lees ik hardop voor. ''die heb ik ook.'' hoor ik een stem in mijn oor fluisteren. en ik zou Emmie niet zijn als ik niet zou schrikken. ik draai me om en zie Austin staan. '' hou daar toch mee op!'' roep ik gefrustreerd. '' waar moeten ze mee ophouden?'' hoor ik Summer roepen terwijl ze naar binnen stuitert, hoeveel energie kan iemand hebben! '' niets, heb jij ook zo'n briefje?'' vraag ik aan haar. ze knikt, wat er gek uitziet doordat ze nog steeds aan het springen is. ''we zijn nu met zijn 4e, zouden er nog meer komen?'' vraagt Ryan. ''Hallooooooooo miertjes.'' klinkt de schelle stem van Lena. ''alsof ze met die nep nagels over een krijtbord gaat.'' fluistert Austin in mijn oor. ik bijt op mijn lip om mijn lach in te houden. ''ieeeeww, het is hier zo stoffig, mijn haar is ZO verpest!'' krijst ze nog uit. ik hoor 2 stemmen uit de gang komen. de deur gaat open en ik zie 4 paar ogen de kamer scannen. Felicity gaat een beetje achter Jake staan. ''uuuh, hoi?'' zegt hij en stapt wat verder naar binnen waardoor Felicity nu beter zichtbaar is. '' hoiiiiiiii.'' roept Summer en springt meteen op haar af. ze sleurt Felicity meteen mee. Austin en Ryan geven Jake zo'n bro-hug en gaan wat praten ofzo. ik weet niet wat ik moet doen, dus ik pak mijn boek en ga een beetje lezen. na 1 minuut kom ik er achter dat ik me niet kan concentreren. ik kijk weer om me heen en kijk recht in 2 bange ogen: die van Zoey. ik kijk naar Lena en dan weer naar Zoey. Zoey is het... uuh... je kan het wel haar 'slaafje' noemen. ik heb soms gewoon medelijden met hoe Lena haar behandeld, maar Zoey durft Lena niet tegen te spreken, Zoals bijna niemand op deze school, Alleen Ryan, Austin en Jake. ik loop naar haar toe en pak haar handen. '' kom, ik ben bij je, het lukt wel.'' fluister ik geruststellend en trek haar mee naar binnen. '' hoe laat is het?'' vraagt Ryan dan. ''het is exact 1 voor 5.'' zegt Jake. de deur gaat open en ik zie Owen naar binnen rennen. '' ben ik te laat?'' vraagt hij en iedereen begint te lachen. '' het is 1 voor 5, we moesten er om kwart voor zijn .'' zegt Summer, die al een stuk rustiger is. ''oew, maar waarom moeten we hier zijn?'' zegt hij. een zin die iedereen wel dacht maar nog niet gevraagd heeft. maar ook niemand geeft antwoord. de stilte wordt verbroken door de grote staan klok die aangeeft dat het 5 uur is. ik hoor een vreemd geluid, alsof er iets op slot gaat. meteen loop ik naar de deur toe en druk de klink naar beneden, maar de deur gaat niet open. ''Jongens, we hebben een probleem.'' schreeuw ik een beetje in paniek. ''W.A.T is er NU weer.'' roept Lena. '' oke, negeer Lena maar Emmie, wat is er?'' vraagt Austin rustig. ''De deur wilt niet open, hij zit op slot.'' zeg ik en ik begin met hyperventileren. ''ook dat nog, zit ik hier opgesloten met hun.'' Roept Ryan en wijst naar Lena, Summer en mij. ik laat mezelf tegen de muur naar beneden zakken, ik kan niet tegen opgesloten te zitten in kleine ruimtes. ik laat mijn hoofd in mijn knieën vallen en doe mijn handen om mijn benen. ik kijk op als ik een arm om me heen voel. ik zie dat Austin naast me is komen zitten. ''hé, niet zo doen, je maakt mij zelfs nog bang.'' fluistert hij in mijn oor en trekt me nog tegen hem aan en ik sla mijn armen om hem heen. '' Jongens, heeft iemand Summer gezien?'' vraagt Felicity die zich uit Jake's armen wurmt. iedereen kijkt om zich heen, maar niemand ziet haar. '' dit moeten jullie zien.'' zegt Ryan in shock. Austin helpt me opstaan en samen lopen we naar Ryan toe, net als de rest. we staan voor de klok. op de klok hangt een foto van Summer met een tekst. de tekst geschreven met haar lipstick. '' Zij is nummer 1, vind de uitgang en zorg ervoor dat jij niet Nummer 2 bent. P.S vertrouw niemand.'' leest Owen hardop voor. ik hou mijn hand voor mijn mond en begin nog meer te huilen, zelfs Lena begint zacht te huilen. Austin slaat zijn armen weer om me heen.
in wat voor nachtmerrie zijn we nu weer beland
Einde
schrijfwedstrijd van pippetje opdracht 1
JE LEEST
schrijfwedstrijd boekje
Short StoryIn dit boekje schrijf ik mijn verhalen voor schrijfwedstrijden, zoals de titel al zegt😂 Groetjes lisa 💙💜🦄💚💛