Šventės, kai algos neužtenka dovanoms

40 5 2
                                    

' Tikiuosi nepamiršai kad šeštadienį išvažiuojame penkta ryto' - pasigirdo balsas iš kito kambario. 

'Visai ne, juk šiandien ketvirtadienis' - jau prisigretinus arčiau pašnekovo tarstelėjau lyg pati sau. 

'Klausyk, jei man per ryt nepavyks apsisukti su pinigais, kiek tau liko iš algos?'

Susimastau. Algą gavau užvakar. Suknistus tris šimtus eurų. Juokingi pinigai, kai pagalvoji. 

'Na nežinau, reikia pažiūrėti į piniginę kiek liko. Pirmą dieną nuėjau ir apipirkau namus. Maistas, šiaip visokie niekučiai ir kosmetika. Ir dar cigaretės. Nepamirškime cigarečių... Taigi liko šimtas septyniasdešimt ' užsegdama raudoną piniginę šūktelėjau draugui. 

Įsivyravo kelių minučių nejauki tyla. Kelios dienos ir pusės pinigų nėra. Matyt jie visi išėjo į orą kartu su sutrauktomis cigaretėmis. 

'Artėja kalėdos. Reikia mąstyti apie dovanas šeimai. O mūsų apsipirkimas Lenkijoje irgi į naudą. Gal ką nors rasime ten pigiau. Na kokių niekučių, smulkmenų. Žinau, kad dabar mums su pinigais nėra taip gerai, tačiau reikėtų mažiau pirkti visokių nesąmonių pirmomis algos dienomis ir daugiau planuoti' 

'Šventės yra vienas didelis burbulas. Po galais, su kiekvienomis kalėdomis dovanos tampa įmantresnės, brangesnės, geresnės. Norai mūsų tik didėja ir nieko daugiau. Jau nusibodo, kad kaip tik baigiasi vienos šventės, per kurias tu išleidi kosmosą pinigų - bumt ir jau kitos atėjo. Gal kraustomės į kokią Antarktidą? Apsimesime, kad nėra galimybės grįžti švenčių metu, pataupysime ir ant maisto, juk žuvies susižvejotume patys ir šiaip, linksmiau gal gyventumėme' 

Pirmą aukštą užpildo juokas ir net pati prunkšteliu nuo tokių savo minčių. Toliau tylėdami rengiamės ir ruošiamės pokalbio pratęsimui lauke, prie nuodijančio savęs dūmo. Įsitaisę kėdėse prie nedidelio staliuko dar kelias akimirkas tylime, kol galiausiai draugas neiškentęs riebiai nusikeikia. 

'Šiais metais matomai gausiu ir vėl kojiniu' - šypteli puse lupų ir prisidegą cigaretę. Dūmai pasklinda ore susimaišydami su šaltu nakties gruodžio vėju. 

'Tavo kojinės jau visos senos. Gal ir nieko tokio jei gausi kojiniu per šventes. Nėra to blogo, kas neišeitų į gerą' 

'Užkniso kojinės. Dirbtinės šypsenos ir svaičiojimai prie bendro stalo, kokie mes geresni už kitus savo šeimos narius. Konkurencija nuolat supa, kuris daugiau uždirba, kuris su geresne mašina atvažiuoja ir kuris geresnes dovanas padovanoja. Dirbtinumas siekia neribotus kraštus' 

'Na šiais metai neužteks pinigų išsinuomoti naują mašiną. Pirmiausia dovanos, tada dar daugiau dovanų ir jei liks, galėsim pagaliau nusipirkti namams kalėdinių lempučių. Jau tos popierinės snaigės erzina ir šiek tiek smukdo mus pačius. Bet kokiu atveju, reikia taupyti'.

'Po galais, reikia ne taupyti ir mažinti savo išlaidas. O uždirbti daugiau. Viskas atsiremia į pinigus. O žinai, kas juokingiausia? Kad jeigu praeitais metais nebūtume pirkę to fordo, dabar už tuos pačius BTC* galėtumėm nusipirkti naują range rover. ' 

'Yra kaip yra. Šventės artėja, o algos neužtenka net ir paprasčiausioms šeimos dovanoms.' 

Ar tikrai reikia tų dirbtinų akimirkų, kai bandoma vaizduoti tais, kuriais nesame? 


BTC* - bitcoin, paprastai tariant - internetinė valiuta.

Pertraukiami monologaiWhere stories live. Discover now