Habis saja waktu belajar . Pelajar pelajar pun balik .
"Yana . Harini kau balik ngan aku"kata farhan .
"Asal pulak . Tak nak la aku"balas ku tegas . "Kau nak kene kacau lagi ke dengan diorang tu?"ugut farhan . "Eh taknakla aku . Ok aku balik ngan kau . Erghh"aku mengeluh kecil.Tiba saja dirumah . Farhan mengikut aku untuk berjumpa dengan mama aku . "Assalamualaikum mama" aku memberi salam . "Waalaikumussalam"jawab mama . Aku masuk dan berlari memeluk mama . "Ish apa kamu ni tak nampak ade tetamu tu tak malu ke?"tanya mamaku sambil menunjuk kearah farhan . Farhan memandangku dengan ketawa . Aku memandang farhan dengan tidak puas hati . "Eh biarla . Ni mama yana salah ke yana nak peluk?" Farhan terusenunduk mukanya . Aku berasa hairan dengan farhan . Lalu mama mengajak farhan duduk sementara aku membuat air . Siap saja aku membuat air aku pelawa farhan untuk minum dan aku meminta izin naik keatas untuk menukar baju .
Selesai saja aku menukar baju . Aku bergegas menurun kebawah . Nak jugak dengar diorang bercerita . Bila aku turun dengar gelak tawa mama dengan farhan aku pun laju menurun .
"Farhan mak tau tak kamu datang sini?"tanya mamaku kepada farhan . Aku memandang farhan mukanya berubah serta merta . "Kenapa ni farhan?" Tanya mama . "Tak ada apa aunty farhan cuma rindu kat mummy farhan je"balas farhan dengan nada yang sedih . "Kalau rindu balik nanti peluk la mummy farhan" mama ku membalas dengan nada lembut . "Hmm aunty sebenarnya mummy farhan dah lama pergi . Selepas farhan lahir mummy terus tinggalkan farhan". Aku memandang farhan mula menangis . "Maaf kan aunty ye farhan . Aunty tak tahu" balas mama dengan nada sedih . Mama faham perasaan farhan tu . Aku pun berasa sedih mendengar kata kata farhan tadi . "Ok kalau macamtu farhan boleh panggil aunty mama" akh pandang mam dengan terkejut . "Ala mama mana boleh mama yana punya" balasku dengan marah . "Sayang biarla farhan panggil mama . Lagipon kesian kat farhan tu dari dia kecil dia x dapat kasih sayang seorang ibu . Tak kesian ke kat farhan?"kata mama ku membuatkan aku terdiam seketika . Aku memandang farhan dengan kesian . Hmm betul juga kata mama tu . "Yela . Farhan boleh panggil mama tapi ingat jangan nak manja lebih dengan mama yana faham?"tanya aku kepada farhan . Farhan hanya mengangguk saja dengan ketawanya .
Farhan POV
Mengada jugakan si yana tu . Nampak je garang rupanya manja . Hahhaha . Mummy farhan rindu mummy . Farhan nak jumpa mummy . Terima kasih mummy melahirkan farhan . Dengan tidak perasan air mata aku mengalir dipipi . Yana dan mamanya perasan . Aku terus mengelap air mata aku .
End of Farhan POV
YOU ARE READING
Please Don't Leave Me
Random"Awak ni budak baru ke?" Tanya pengawas tu lalu aku mengangguk . "Ouh . Mari ikut saya" aku hanya mengangguk saja . Aku pun ikut dia hingga ke pejabat . "Terima kasih" aku memandangnya . Dia hanya senyum lalu beredar pergi . Macam tu je? Bukan nak j...