enam

2.9K 74 9
                                    

"We aku nak.jumpa kau"

"Boleh kat mana?bila?pukul bape?"

"Tempat biasa,harini,pukul 10 boleh?"

"Boleh" aku terus meletak telefon.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Ish mana la pulak mamat ni . Lama benau nak kene tunggu . Mengalahkan pompuan .

"We lame ke tunggu?"eyy dia ni boleh pulak tanya lama ke tunggu?? .

"Aku suruh kau datang kol bape? 10 or 11?"tanyaku.

"Pukul 10"selamba je dia cakap .

"Dah tu pasal kau datang kol 11?kau tau tak lama aku tunggu kau . Ikutkan hati aku . Aku nak balik je tadi"
Kataku dengan tegas . Boleh pulak si farhan gelak gelak?orang tengah panas hti dia boleh gelak . Aku memandang nya dengan tajam .
"Wo wo wo . Marah marah ni comel pulak kau"katanya sambil gelak . Aku terkaku memandangnya .
"Puas dah tengok muka hensem aku ni?"aku terus tersedar dari lamunan tadi . "Ey perasannya kau"

"Ni dah kenapa kau ajak aku keluar?"tanyanya .
"Aku ajam kau keluar nak tanya" balasku .
"Tanya pasal apa? Pasal weeding kita? Tak payah nak risau aku dah settle kan dah"
"Bukan pasal tu la"farhan berkerut .
"Habistu pasal ape?"tanyanya .
"Aku nak tanya kenapa time darjah 6 kau buat aku macam tu?"tanya aku .
"Kau nak tau kenapa?"tanyanya balik .
"Nak!!"aku membuat muka.
"Tak payah nak buat muka tu sangat ingat cel?" Aku mencebik . "Hek eleh macam la dia tu hensem sangat"kataku perlahan . Tapi dapat didengar farhan .
"Apa?! Ulang balik? Muka yang tak seberapa hensem ni la kau pilih untuk kebahagian hidup kau"
"Hehehe . Cepatla cite kenapa kau buat aku camtu?"aku tak sabar nak tau .

                                    __flashback__
Time darjah 6..

"Woi yana!"panggil farhan . Aku terus memandangnya . "Suara tu tak boleh nak kuat lagi ke?"tanya ku.
"Eh boleh je . Kalaj kau nak aku buat" aku menggeleng tak nak dia buat nanti habis satu sekolah ni runtuh dengan suara yang tertelan speaker tu .

"Ha?pedia kau panggil aku?".

"Aku.panggil kau sbb..."boleh pulak dia berhenti saja nak buat aku berdebar ke apa ni?. "Sbb ape???"tanya ku . "Hahaha"gelak farhan . Aku hany ngan geng die bekerut dahi kerana tak faham . Tetiba ketawa . Kau rasa? . "Wei kau dah kenapa tetibe je ketawa?"kata faris . "We yana"panggilnya aku terus menoleh kearahnya . Tetiba satu cawan air kene di muka aku . Aku terkejut . "Kau apahal?!!"tanyaku dengan marah .
"Lek ah baru air jagung kene muka kau"apa maksud die baru air jagung?. "Masalah nya air jagung ni dah kene tuding aku!! Kau faham tak??DAH KENE TUDUNG AKU!!"aku marah sangat lada farhan tu . "HAHAHA . Kau tunggu esok"bisik farhan di telinga aku . Aku terpaku . Apa maksud die?

Keesokan harinya...

"Yana jom rehat "ajak hany. Yana mengangguk setuju . Waktu yana dengan hany berjalan yana terjatuh . "Woi!" Panggil suara itu . Perhhh dia punya jerit macam aku jauh dari die pulak . Padahal depan die je . "Eh suara tu tak boleh nak kuat lagi ke?" Tanyaku . "Eh dia ni aku bagi penumbuk ni kang!" Aku pandang dia . "La...farhan rupanya"aku buat muka selamba aku . "Bagila kau ingat aku takut??"cabar yana . Farhan nak menumbuk muka aku lalu ditepis seorang lelaki . Farhan terus berhenti . "Bro, tak baik nak tumbuk muka perempuan"kata haiqal . Lalu haiqal menolong ku bangun . Farhan terus pergi dari situ . Tak sanggup dia nak tengok drama aku.ngan haiqal . "Are you okay?"tanya haiqal . "I'm okay"balasku . Lalu haiqal sentum kat aku . Aku membalas senyuman nya . "Yana dah la tu main senyum senyum ngan dia"sampuk hany . Kacau jela hany ni baru nak sweet sweet dah potong line . "Thank you"kataku sebelum berlalu pergi . Sampai.saja di kelas . Tiba tiba tepung hinggap di muka aku . Satu kelas ketawa kan aku . Aku menggosok sedikit mataku menahan pedih . Aku nampak farhan didepan . Aku terus menjeling dia . "Apa yang kau tak puas hati ngan aku?"tanya aku .
"Aku banyak tak puas hati ngan kau"katanya . "Apa maksud kau ni?" Dia diam tidak menjawab soalan aku . Farhan membuat bende yang sama padaku . Satu hari aku tak datang sekolah . Dah bape minggu aku tak datang . "We hany mana yana?"tanya farhan . "Ish mamat ni . Adela dia tak kasi.bagi tau sesapa pon"balas hany . "Bagi je la tahu" kata farhan . "Asal kau nak tahu? Rindu ke?"balas hany dengan gelak . "Kau nak ni?" Farhan menunjukkan penumbuk di depanata hany . Terus mata hany terbeliak . Lalu.dia menggeleng . "Kalau tak nak bagi tahu aku kenpaa dia tak datang?" Ugut farhan . Hany pon cerita perkara sebenar pada farhan . "Dia tak datng sbb dia kene ikut parents dia pindah"kata hany . "Apa?! Pindah?? Pindah mana?" Tanya farhan . "Dia pindah kat johor"balas hany . "Perghh jauh gile . Sbb ape?"tanya farhan . "Ish kau ni banyak tanya la . Kalau nak tahunselanjutnya sila mesej yana ye"balas hany dengan menyampah .

                              __endofflashback__

"Jawabla soalan aku kenapa kau buat camtu kat aku?"tanya yana .
"Aku buat kat kau sebab..."

"Sebab apa?"tanya aku .

Bersambung...

Please Don't Leave MeWhere stories live. Discover now