sepuluh

4.3K 105 26
                                    

Satu tahun kemudian....

"Sayang...tak nak makan ke?"tanya farhan. Aku menggeleng.

"Makan la sikit...dah 2 hari sayang tak makan. Tu pun bila makan je muntah. Risau abang"ujar farhan. Ala...kesian nya tengok suami aku ni. Tak pe lah untyk suami tercinta aku makan walaupun terpaksa.

"Ulp! Ulp!"aku terus pergi kesingki. Farhan menyapu belakang ku.

"Sayang okay tak? Kalau tak okey. Jom la pergi klinik"aku menggeleng tak nak.

"Kalau macam tu abang call mama papa suruh datang tau. Jangan bantah."kata farhan. Aku hanya mengangguk saja.

"Abang...yana nak naik atas dulu. Nak baring jap. Badan ni rasa letih"aku terus naik ke atas dengan berhati-hati.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

"Asslamualaikum"

"Waalaikumussalam..mama papa jemput masuk dulu. Farhan nak pegi dapur buat air jap"ujar farhan

"Eh tak payah. Yana mana?"tanya mama.

"Yana ade kat atas tengah tidur katanya letih. Dah 2hari dia tak makan. Kalau makan pun asik muntah je. Farhan risau la"terang farhan.

"Yeke? Hmm mungkin isteri kamu tu berbadan dua kot"kata mama. Farhan pelik. Berbadan dua? Apa maksud mama?.

"Erk..apa maksud mama. Berbadan dua?"tanya farhan.

"Haih...kamu ni. Berbadan dua tu maksudnya kamu dah ade anak"kata mama.

"Betul ke mama?! Ya allah!!"balas farhan dengan gembira. Tak ingat orang nak menjerit tu pon.

"Abang...yana lapa la"farhan terkejut. Mungkin farhan menjerit kuat sangat sampai yana pon terbangun.

"Lapa? Sayang nak makan ape?"tanya farhan.

"Hm. Yana nak makan kek red velvet"kata aku.

"Kek red velvet? Ok jap. Abang pegi beli"apa lagi farhan berlari naik anak tangga mengambil kunci kereta. Aku memandangnya pelik. Apahal la suami aku tu. Gembira sangat kenapa?.

"Ma...kenapa ngan farhan tu. Tak pernah macam tu"tanya aku. Mama hanya tersenyum.

"Ma...dengar tak? Kenapa ngan farhan tu?"tanya kau lagi sekali.

"Hmmm...yana yana..kamu tu berbadan dua"aku terkejut. Betul ke apa yang aku dengar ni?.

"Ya allah!! Allhamdulillah"aku terus peluk mama. Aku bersyukur sangat.

♡♡♡♡♡♡

"Assalamualaikum" suara memeberi salam sangat aku kenali. Sapa lagi kalau bukan....suami aku.

"Waalaikumussalam.."jawab aku mama and papa.

"Jap eh abang sediakan sekejap"ujar farhan.

"Abang.."panggilku.

"Ye"

"Thank you abang"

"No problem la sayang..abang buat semua ni untuk sayang ngan anak abang"balas farhan. Aku hanya senyum.

"Sayang..jom makan. Abang dah sediakan dah"aku terus memuju ke meja makan. Tak sabar nak makan ni. Farhan mengambil pinggan aku dan memotong kek yang dibelinya lalu dia menyuap aku.

"Wahh!! Sedap nyee"ucapku.

"Alhamdulillah.."tegur farhan. Aku tersengih.

Please Don't Leave MeWhere stories live. Discover now