02💚

16 2 0
                                    

"Tak guna punya jantan! Langsung tak bertangungjawab!"Sakit hati, bila mengenang balik peristiwa tadi.

                                    (Flashback)

"Engkau lagi, perempuan lembab? "

"Kau..Apa kau panggil aku?  Perempuan lem--..Kau tu sedar sikit muka macam kambing tak mandi setahun"Balas aku dengan diberi jelingan maut.

Dia memandang aku atas bawah. Sah memang sah lelaki miang.

"Kau pandang apa sia? Baju aku kotor ni sapa nak basuh?!"Tengking aku meluat dengan pandangan miang dia tu. Huh!

Dia dari tadi memandang aku terus sahaja tersenyum sinis.

'Dah pahal mamat ni? Scarry lak'.kata ku didalam hati.

"Woi! Aku tanya baju aku ni sapa nak bersihkan?  Aku dahlah ada hal ni! Kau jalan lainkali bukak mata boleh tak? "Tengking aku buat kali kedua

Dia mencebik lantas berdiri. "What ever, sapa suruh kau kabut sangat  dengan kopi murah kau tu"katanya sambil menyilang tangan.

Naik angin lah aku. Dah langgar lepastu buat bodo bangang dia je.

"Mampuslah dengan kopi murah ke mahal, aku nak tau sapa nak basuh baju aku ni hah!  Kau!ye kau kena basuh baju aku ni! "Kata aku lagi sambil jariku menunding ke arahnya.

Lantas aku sama-sama berdiri tak mahu kalah.

Dia tergelak kecil. Ok benda sekarang tak lawak.

"Kau fikir, aku nak heran sangat dengan baju kau tu? Lain kali pakai lagi baju warna putih. Kau fikir kau lawa ke? "balasnya berbaur sindiran.

Seketika dia tenung wajah aku lama.

"Babi kau! "Aku tolak kepala dia.

Naik terkejut dia. "Woi,lebih-lebih nampak! Aku baru je nak tolong kau, tapi perangai cetek kau ni, baik aku lupakan jelah niat aku ni! "Katanya lalu berlalu pergi.

Dia blah macam tu je? Kau tunggu hari ni hari kau, esok lusa hari aku. Tak gunoooo!!
  
                                      (End flashback)

"Sebabkan dialah, aku tertinggal train!  Kalau aku tak sempat untuk interview tu, kau tunggu namja tak guna! Aku cari kau sampai jumpa!!

Selepas sahaja aku selamat sampai, terus sahaja aku menuju ke alamat yang dikehendaki.

Ini sahajalah peluang aku mencapai cita-cita aku sebaik sahaja tamat belajar di German.

                                   Jimmy Entertainment

Memang sah, ni tempatnya, tempat dimana idol berjaya didebut. Memang menjadi buah mulut pasal jimmy entertainment ni.

Terus kaki aku melangkah masuk. Aku disapa seorang yeoja yang mungkin staff disini?

"Annyeong,selamat datang ke Jimmy Entertainment! Ada apa yang boleh saya bantu? "

Aku terdiam sebentar. Mengaru kepala.

Aduh sempat lagi ke aku nak interview, benda dah lambat satu jam. Desis aku didalam hati.

Yeoja tersebut masih tersenyum kearah aku.

"Erm, saya nak interview untuk.."Belum lagi aku menghabiskan ayat aku, Seorang staff menyampuk.

"Interview tu baru je habis 1jam lepas, jadi tiada rayuan akan dibuat"Katanya dengan tegas.

Jap staff lagi satu ni pahal? Dahlah gemuk gedempol lepastu menyampuk, hah bagus 2dalam satu. Tak cakap lagi pasal muka yang penuh jerawat tu. Mengumpat aku dalam hati.

"Tapi,saya.."

"Alasan takkan diterima langsung. Lambat tetap lambat. Macam mana nak jadi idol kalau interview pun dah lambat macam ni? Jadi pintu keluar ada kat depan, tau jalan masuk taulah kalan keluar kan? "Katanya dengan sinis.

Staff yang peramah tersenyum kelat. Mungkin tak menjangka perkara ini akan berlaku.

Aku yang sakit hati ni, bertambah sakit hati mendengar kata-kata mulut durjana ni.

"Woi,kau fikir aku nak sangat ke datang lambat!! Kalau tak disebabkan namja tak guna tu, aku takkan lambat macam nilah lahnat! Kau tau tak aku terpaksa beli lagi sekali ticket sebab tertinggal train? Lepastu sampai-sampai aku terus berlari. Lepastu kau dengan perangai bahlol kau ni boleh gi mati. Muka huduh, gemuk pulak tu! Kau fikir kau lawa dengan mini skirt kau tu? Gi mati!"Balas aku dengan amarah penuh didada. Nak terasa? Hah rasalah kau.

Terdiam terus, langsung tak membalas.

Aku yang memang dah makan hati, ingin beredar keluar.

Baru sahaja ingin melangkah keluar, tangan aku dipengang kemas.

"Cik, sabar"

Terus sahaja aku berpaling. Memang nak kena ni suka hati je pengang tangan aku.

Terbuntang mata aku dan juga dia.

"What,malang apa yang buat aku jumpa kau lagi ni? "

"The fuck, suara kau je dah bising sampai tingkat 1.



I Need You-PJMWhere stories live. Discover now