Aku terjaga dari lena. Jam ditenung lama.
"Haih dah pukul 2 dah"berseloroh aku sambil merenung kertas kerja yang hampir 80% siap.
Dan aku baru perasan ada jacket kulit yang menyelubung badan aku,dan di atas meja ada secawan kopi dan sticker note.
Aku lantas mengambil sticker note tersebut.
Tergelak aku membaca ayat tersebut.
-Sorry for this, but minumlah kopi yang aku dah buat tu.. Sorry klau x sedap! :) xoxo
Jimin-Aku melipat sticker note tersebut lalu simpan didalam beg sandangku.
Diambil kopi tersebut,dan aku meneguk sedikit
"Not bad, sedap jugak!"kata aku perlahan.
"Not bad konon, cakap jelah sedap" tegur seseorang membuatkan aku terkejut.
Lantas aku berpaling, "uh kau rupanya, lain kali bagilah salam ke apa. Terkejut aku" balas aku dengan jelingan maut.
Jimin sekadar senyum lalu mengambil kerusi lalu duduk disebelahku.
Aku memandang dia pelik.
"Apa pandang-pandang" Soalnya sambil memerhati hasil kerjaku.
"Asal kau tak balik lagi? "Soal aku pula.
Dia memandang aku sebelum memeluk tubuh.
Fikir macho ke?
"Suka hati aku lah nak balik bila pun. Ni kan company aku.. Kau tu bawah jagaan aku.. So selagi pekerja aku tak balik.. Selagi tu aku kena ada kat sini. "katanya sambil memandang aku.
Aku mengrollkan mataku.
"Pfftt, kau yang buat aku terkandas kat sini, lepastu acah jadi boss mithali." balasku lalu menarik kertas kerjaku.
Jimin Hanya menggelengkan kepalanya.
"Aku datang sini nak tolong kau siapkan kertas kerja ni bukan nak dengar kau membebel"Katanya lantas menarik kembali kertas kerja tersebut.
Aku memandangnya tajam. Geram dibuatnya.
"Hah, baguspun.. Kau dah ada kat sini kan?nak tolong kan? Hah bagus, aku nak balik sebab aku malas nak menghadap muka kau" balas aku. Ntah kenapa makin lama makin menyampah aku tengok si jimin ni.
Lantas aku menyimpan segala barang dalam beg ku dan bangun untuk meninggalkan ruang office ni.
Baru sahaja aku nak melangkah pergi, jimin lantas memaut erat lenganku.
"Kau nak apa lagi hah? "
Lantas jimin menarik aku menghadapnya. "Boleh tak jangan jadi childish? Please, aku nak tolong kau ni. Tolong jangan buat hal boleh tak? Kita siapkan kerja kau ni sama-sama"Katanya seakan merayu.
Aku memandang dia "Kerja aku?Bukan kerja aku, but kerja kau. So kau settle lah sendiri" kata aku lalu menolak dia ketepi.
Baru selangkah berjalan,jimin bersuara lagi.
"Ok fine Song Hyera fine. Kalau macam ni lah gaya kau, sampai bila-bila kita takkan berbaik. Fine. Kita akan jadi stranger even kau dah jadi pekerja tetap kat sini "Katanya dengan serious.
Aku menarik nafas.
Tetiba rasa bersalah pulak.
Baru sahaja aku nak berpaling untuk bercakap dengan jimin..
Jimin menarik tangan aku sehingga sampai di depan pintu lif.
"ji--"
"Dah baliklah, kau nak sangat balikkan? Dah balik, nanti kau tak dapat rehatlak sebab aku kan? Dah pergi"Katanya lalu menolak aku masuk kedalam pintu lif.
Aku cuba nak cakap dengan dia. Tapi dia sudah pergi dan pintu lif tertutup.
"Haih, dia marah dengan aku ke?"Kata aku perlahan.
Skip.
Aku bangun awal pagi untuk menyediakan sarapan pagi, ye omma aku takde awal-buta ni sebab pergi mesyuarat katanya.
Harini aku nak masak nasi goreng daging panggang.
Ok actually,aku tak makan nasi pagi-pagi.
But aku buat nasi goreng daging panggang untuk... Jimin.
YOU ARE READING
I Need You-PJM
FanfictionYou're my favourite kind of dreams💙-Park Jimin. You're cannot fix somebody else When you are still practicing the craft of self-Song Hyera. -Support FF.