"Awak tunggu sini jap, saya pergi tukar baju."kata Myeo lalu berlari anak menuju ke biliknya.
Taehyung menggelengkan kepalanya melihat Myeo macam kanak2 ribena tu.Dia tersenyum kecil.
Beberapa minit kemudian,Myeo sudah bersiap.Dia keluar dari biliknya dengan memakai tshirt hitam dengan jeans putih.Berserta dengan beg sandangnya di bahu.Rambutnya dibiarkan lepas.
"Dah siap!Jom!"kata Myeo excited.
"Kau dah kenapa excited sangat ni?Kita pergi cari pembunuh tau bukn nak pergi jejalan."kata Taehyung.
"Yelah.Orang tahu lah tapi lepas cari tu kita pergi jejalan eh???"pujuk Myeo sambil membuat aegyo.
"Yela2 kalau sempat."
"Yeay!jom!"kata Myeo lalu menarik tangan Taehyung keluar dari rumah.
"Ish kau ni takyahlah tarik.Aku pandai jalan sendiri lah."geram Taehyung.
"Ouh,saya ingatkan hantu takde kaki.Tu yang saya tarik tu."kata Myeo selamba.
"Kau memang tak tahu malu kan?Suka pegang orang sesuka hati."kata Taehyung marah.Dia saje je marah, nak tengok reaksi Myeo.
"Yelah.Saya tak pegang dah.Hm sana!saya nak kunci pintu."kata Myeo merajuk.
Setelah itu, mereka berjalan kaki menuju ke perhentian bas.
Di perhentian bas, mereka hanya mendiamkan diri saje.
Taehyung rasa nak tergelak je melihat Myeo yang macam menjarakkan diri apabila berjalan.Sah merajuk ni!
Myeo hanya duduk mendiamkan diri saje di perhentian bas sehingga bas sampai.
Dia duduk di tepi tingkap.Tetiba dia lihat Taehyung tiada di sebelahnya.Dia bukannya tahu hutan yang Taehyung cakap tu.Tetiba dia ternampak lembaga hitam di sebelahnya.
"Aaaaaahhh!!!"jerit Myeo sambil menutup muka.
Semua di dalam bas terkejut mendengar jeritan Myeo. Myeo membuka mata.Dia lihat lembaga tu sudah tiada.Semua orang di dlm bas memandangnya pelik.
Myeo hanya tundukkan kepalanya saje.Dia malu.Tapi dia memang nampak lembaga hitam tu duduk di sebelahnya tadi.Myeo memandang luar tingkap.Dia melepaskan keluhan kecil.Dia pelik.Kenapa baru sekarang dia nampak benda pelik?Sebelum ni tak pun.Kene tanya halmeoni ni.
Tapi sekarang ni dia tak tahu nak pergi mana.
Taehyung ah..mana awak..
Dia mula menyesal sebab merajuk tadi.Dia cuma nak Taehyung pujuk.Lagipon memang salah Taehyung sebab sakitkan hati dia.
"Taehyung...jebal..mana awak..tsk!"kata Myeo dengan air matanya mengalir.
"Aku kat sini lah."kata seseorang di sebelahnya.
"Tae!awak pergi mana hah?!Saya takut tahu tak!"kata Myeo kuat sambil seka air matanya segera.Semua memandangnya pelik.
Myeo hanya tundukkan kepalanya sikit.
"Kau ni..perlahan lah sikit suara tu.Semua tengok kau pelik.Aku pergi cari hutan tu.Aku lupa kat mana tadi.Sekarang aku dah tahu."
"Kat mana?tapi lainkali jangan hilang kan diri begitu je.Saya takut tahu tak.Dah lah saya tak tahu nak pegi mana tadi."
"Lepasni kita turun.Hahaha..mian. Sapa suruh kau merajuk tadi.Padan lah kau.Oh ya kau nangis eh tadi?"
"Mana ada saya menangis!"nafi Myeo.
"Yela tu.Aku nampak tadi.Hahaha kau nangis."kata Taehyung ketawa kecil.
"Ish dah tahu tanya lagi."kata Myeo geram.
Tetiba bas berhenti.Mereka turun lalu menuju ke hutan yang dikatakan oleh Taehyung tadi.
Hutanya jauh daripada kawasan perumahan dan hutannya begitu menyeramkan.
Seram sejuk Myeo dibuatnya.Walaupun hari begitu terang tapi suasananya begitu seram.
Myeo lihat Taehyung sudah jauh jalan kedepan.Myeo segera mengejarnya dari belakang.
Tetiba dia terpijak satu kayu kecik yang tertulis sesuatu.
Dia mengambil lalu melihatnya.
"V?apa ni?"Myeo pelik melihat kayu kecil tu.
"Myeo!kau buat apa tu?sinilah cepat!"jerit Taehyung yang sudah berada jauh ke depan.
"Ah nae!"kata Myeo lalu berlari mengejar Taehyung yg sudah jauh kedepan.Dia sem
Dalam otaknya ligat memikirkan kayu kecil yang tertulis V tu.
Dia rasa macam ada kene mengena dengan Taehyung walaupun dia tak tahu apa benda V tu.
Kayu misteri.
Bersambung.
YOU ARE READING
[O|G]My Handsome Ghost! ||Kim Taehyung||
FanfictionKim Myeonji merupakan anak yatim piatu.Dia tinggal bersendirian di sebuah appartment.Dia baru berumur 18 tahun.Dia berhenti sekolah sejak umur 16 tahun.Dia ingin bekerja untuk perbelanjaannya.Dia bekerja sebagai pelayan di sebuah kafe. Pada suatu ma...