Tetiba Taehyung berhenti di suatu tempat yang agak curam.Myeo seram melihat tempat itu.
"Awak...seramnya tempat ni!Saya takut lah."Myeo memeluk lengan Taehyung tetapi dia pelik kerana dia dapat menembusi Taehyung.
"Awak!kenapa saya tak bole pegang awak ni?"tnya Myeo pelik.
"Kau tak bole pegang aku selagi kita masih kat sini"jawab Taehyung.
"Kenapa?Tadi elok je.Kenapa tetiba tak bole ni?"tnya Myeo.
"Mulut tu boleh senyap tak?Aku tengah lihat sekeliling ni."
Myeo pon mendiamkan diri.Ketika dia melihat sekeliling, dia nampak banyak makhluk yang berada di keliling mereka.
Myeo takut.
"A..awak...."panggil Myeo.
"Aku tahu kau nampak apa.Kau duduk sini jap.Aku nak pergi sana."kata Taehyung lalu berlalu pergi.
Myeo ingin memanggil Taehyung tapi mulutnya bagai sudah digam.
Tetiba ada satu makhluk di sebelah Myeo.
Myeo yang sedar itu terus duduk cangkung lalu menutup matanya dengan kedua belah tangan.
Dia terdengar bisikkan sesuatu di telinganya.
"Myeo...Myeo...Kim Jeehan..bu...bu..nuh V..."bisik makhluk tu di tepi telinganya.
Myeo segera menutup kedua belah telinganya.Tetiba ada satu tangan memegang bahu Myeo.
Myeo terkejut.
"Pergi!!pergi!!jangan kacau aku!!!pergi!!"jerit Myeo ketakutan.
"Hei hei..ni akulah Tae.."kata Taehyung lembut.
Myeo membuka matanya ,dia terus memeluk Taehyung erat.
"Hei kenapa ni?"tanya Taehyung.
"Saya..takut.."
Myeo menangis.
"Awak..pergi mana tadi?"
"Aku pergi cari ni ha."kata Taehyung lalu menunjukkan satu keychain berbentuk petak.
Myeo melepaskan pelukkannya.Dia lihat keychain itu.
"Kenapa awak tak ajak saya?"
"Sorry.Aku tak nak susah kan kau."
"Ish!"Myeo geram.Dia lihat sekelilingnya tiada makhluk tu dah.Lega hatinya.
"Dah lah jom balik!Lagi pon dah nak malam dah ni.Kau ada jumpa apa apa tak?"
Myeo menggelengkan kepalanya.Dia tidak ingin memberitahu Taehyung pasal kayu kecil tu.
"Hm jomlah balik."
Myeo angguk.Dia segera bangun dan berjalan beriringan dengan Taehyung pulang ke rumah.
Dalam perjalanan itu, kepalanya dari tadi terfikir pasal Kim Jeehan yang dibisikkan oleh makhluk tu ditelinganya.
Jeehan?Kim Jeehan?bunuh V?
Myeo pening memikirkannya.Sehingga tiba di rumahnya.
Dia tidak ingin memikirkannya lagi.Dia ingin berehat dan tidur.
_________________________________________
Keesokkan harinya.Myeo keluar dari bilik dengan muka yang merah.Dia menuju ke dapur untuk sarapan roti saje.
Taehyung yang berada di dapur sedar kewujudan Myeo.
YOU ARE READING
[O|G]My Handsome Ghost! ||Kim Taehyung||
FanfictionKim Myeonji merupakan anak yatim piatu.Dia tinggal bersendirian di sebuah appartment.Dia baru berumur 18 tahun.Dia berhenti sekolah sejak umur 16 tahun.Dia ingin bekerja untuk perbelanjaannya.Dia bekerja sebagai pelayan di sebuah kafe. Pada suatu ma...