Setelah bersiap, Myeo turun ke bawah untuk membuat sarapan.Dia hanya membuat sandwich saje untuk dirinya dan untuk hantu hensem tu.
Myeo lihat sekeliling, dia mencari cari hantu tu.
"Tae!Taehyung ah!Hantu!Hantu hensem!"
"Aku kat sini lah."kata seseorang di belakang Myeo.
Myeo terkejut.
"Yah!jangan terkejut kan saya bole tak?!nasib saya tak sakit jantung.huhh"
"Hmm..ni kau panggil aku, ada apa?"
"Saya nak ajak sarapan je.Awak pergi mana tadi?"
"Adalah.Takyah sibuk."
Taehyung berlalu pergi menuju ke dapur.
"Hmph.Sombong!"gumam Myeo perlahan.
Myeo mengikuti Taehyung menuju ke dapur.
"Awak, nanti saya nak pergi kerja tau."ujar Myeo sambil mengunyah sandwich di dalam mulutnya.
"Kau tak pergi sekolah?"
"Tak, saya tak sekokah sebab saya takde duit nak bayar duit sekolah.Mak ayah saya takde.Dah meninggal masa umur saya 15 tahun."terang Myeo.
"Aku tanya satu soalan tapi kau jawab dengan panjang lebar."
"Hehe,mana tahu.Nnti tetiba awak tanya."
"Hmm..wei kau bole tolong aku tak?"tanya Taehyung.
Myeo mengangguk.
"Tolong apa?"
"Tolong aku cari siapa yang bunuh aku."
"What?!Awak kene bunuh?"Myeo terkejut.
"Ye. Kau tolong aku wei. Aku tak ingatlah sapa yang bunuh aku."
"Awak ingat tempat awak kene bunuh tu?"
"Ingat. Masa tu kat hutan. Aku dibunuh di dalam hutan."
"Awak kene bunuh macam mana?Tikam?Tembak?"
"Yang aku ingat, aku jatuh pastu terhantuk kat batu. Pastu aku kene pukul. Aku tak rasa aku jatuh sendiri, mungkin pembunuh tu tolak aku."
"Hmm mungkin."
Myeo melihat jam tangannya.
"Alamak!saya dah lambat!Saya pergi dulu!"
Myeo segera keluar dari rumah dan mengunci pintu rumahnya.
Dia berlari menuju ke perhentian bas.
Tiba tiba, hujan turun dengan lebatnya.
"Ala..hujan pulak.Aku tak bawak payung.Haihhh..."
Myeo menunggu bas sambil tangannya letak di atas kepala untuk melindungi hujan tapi malangnya..dapat jugak kene hujan.
Tetiba ada sebuah payung di atasnya.Dia lihat orang yang memegang payung tu.Rupa rupanya Taehyung.
"Tae.."
"Lain kali bawa payung!"kata Taehyung memandang Myeo.
"Hehe mian!Saya lupa.Btw thanks.Sayang juga awak kat saya."kata Myeo sambil tersenyum manis.
Taehyung segera mengalihkan pelandangannya.
"Ehem!nah pegang payung ni!Nanti orang terkejut pulak tengok payung ni terapung sendiri."
"Ouh nae."
Myeo memegang payung tu.
"Btw aku nak minta maaf sebab aku, kau lambat pergi kerja."kata Taehyung bersalah.
"Ah gwenchana.Lagipun saya akan tolong awak cari pembunuh tu.Esok saya minta cuti seminggu."kata Myeo semangat.
"Takpe ke?Macam aku ni menyusahkan kau je."kata Taehyung rasa bersalah.
"Takpe.Awak tak menyusahkan saya pon.Lagipun saya malas nak keje.Pelanggan lelaki semua gatal!Saya tak suka."
"Dah tahu, kenapa nak kerja kat situ gak?Mesti suka.."
"Ei memang taklah saya nak suka.Jijik tau tak!Saya bukan perempuan murah macam tu!Saya keje situ sebab nak cari duit."
"Hmmm yelah..ha tu bas dah sampai."kata Taehyung sambil menunjuk ke arah bas yang dalam perjalanan.
"Saya tak nak pergi keje lah pulak.Baju saya basah!Mesti bos marah nanti."kata Myeo sedih.
"Hm takyahlah pegi keje.Kau tolong aku hari ni."kata Taehyung happy tapi tak senyum.
"Yeay!jom!"kata Myeo lalu memeluk lengan Taehyung manja.
Taehyung terkejut tapi dia tidak tepis.Dia tersenyum kecil.
Bersambung.
YOU ARE READING
[O|G]My Handsome Ghost! ||Kim Taehyung||
FanfictionKim Myeonji merupakan anak yatim piatu.Dia tinggal bersendirian di sebuah appartment.Dia baru berumur 18 tahun.Dia berhenti sekolah sejak umur 16 tahun.Dia ingin bekerja untuk perbelanjaannya.Dia bekerja sebagai pelayan di sebuah kafe. Pada suatu ma...