09 | Confess

2.7K 197 46
                                    

Taehyung POV
Aku membawa yerin ke sebuah taman yang agak jauh dari Seoul.

Saja nak jalan - jalan, sekali sekala aku teringin juga nak rehatkan mata aku dengan pergi jalan - jalan.

Tapi sambil jalan - jalan tu, aku ada hal penting yg aku nak bincang dengan yerin.

Aku pandang yerin yg terlena disebelah ku.

Nyenyak nya dia.

Hei tae! Apa yg kau merepek ni?!

" Hoi! " aku goyangkan bahunya sedikit.

" Hoi bangunlah " aku tepuk pipinya.

Haa rasakan.

" Emm " dia mengeliat kecil.

Aku menjeling dia. Ngada - ngada.

" Eo? Kita kat mana? " soal yerin.

" Keluarlah " aku membuka pintu dan keluar. Yerin hanya mengikut langkah ku.

Yerin POV
" Wah cantiknya " aku melihat keindahan taman disini. Aku duduk di bangku yg terdapat di taman itu.

" Memanglah cantik sebab aku yg bawak " taehyung menjeling ku sambil duduk disebelahku.

Aku tersenyum paksa. Kenapalah tae benci sangat kat yerin?

" Tapi, kenapa kita kat sini? " soalku pelik. Takda angin takda ribut tetiba bawak aku kat taman ni apasal?

" Aku ada something nak discuss ngan kau " taehyung akhirnya memusingkan badan ke arah ku. Tetapi, tetap tak pandang muka aku.

Aku sekadar memandang taehyung.

" Like this, kau tahu kan pasal omma ngan appa nak kita berkahwin ? So aku nak bincang pasal ni " taehyung pandang muka ku.

Finally... pandang juga.

" Jadi? Ok yerin tahu yg benda ni tak masuk akal. Yerin pun terkejut akan kehendak omma dan appa. Yerin tak kisah kalau tae taknak kah-- "

" Aku akan kahwin ngan kau. Keputusan aku muktamad. Kau tak boleh bantah " taehyung capai tanganku.

W....wh....what ?

" Haa? Tae ni bukan benda yg boleh di buat ma-- "

" Aku tak main - main choi yerin! " taehyung tinggikan sedikit suara nya. Bahuku terhincut.

" Ta-tapi tae tahukan yerin masih bersekolah? Tae pun mesti sibuk dengan kerja " aku mencari alasan.

Memanglah aku suka kat dia, tapi takda lah sampai fikir nak kahwin. Tapi omma... arghh! Serabutlah.

" Takpayah risau pasal aku. Yang aku tahu aku tetap akan kahwin ngan kau. Be ready choi yerin " taehyung tersenyum sinis.

Apa maksud semuanya ni?

" Kajja. Nanti lambat pula kita balik rumah " taehyung menarik lengan ku sehingga aku berdiri.

Aku sekadar mengikut langkahnya.

•••

Park's home

Jimin POV
Pagi ini aku akan pergi berkelah! Taksabar rasanya nak dating dengan yerin.

" Chim dah ambil belum sandwich yg omma buat tu? " laung omma dari dapur.

" Dah. Semua dah siap " jawabku.

Aku ke dapur untuk salam omma.

" Jaga diri ok. Jangan nakal - nakal " omma cium kedua belah pipi aku.

Isteri Simpanan || K.T.HWhere stories live. Discover now