Yerin POV
Aku bersiap-siap untuk ke sekolah. Tahun ni, merupakan tahun terakhir aku bersekolah.Aku ambil sikat yang berada dia atas meja lalu aku menyikat rambutku agar kemas. Rambut aku sampai bahu je, maklumlah baru potong.
Aku mencalit pelembab bibir agar tidak nampak pucat. Aku mencapai bedak dan cop kan sedikit di muka. Aku pandang cermin sekilas dan bangun dari bangku tu.
Aku ambil beg sekolah lalu aku mengambil telefonku yang sudah dicas. Aku bawa bersama dan keluar dari bilik. Aku turun dari tangga dan menapak ke meja makan untuk bersarapan.
" Morning sayang " kedengaran suara omma menyapa aku.
" Morning omma " balasku sambil tersenyum.
" Aigoo, cantiknya anak omma ni. " puji omma sambil menghulur roti yang telah disapu nutella kepadaku.
" Cantik macam omma kan? " kedengaran suara appa menjelma.
" Ish yeobo ni. Kacau je. " marah omma.
Aku dan appa tergelak melihat omma yang merajuk sambil sapu nutella di roti. Alahai, bahagianya.
" Morning omma, appa. " kedengaran suara garau taehyung menjelma.
Ya, aku suka taehyung. Sejak kecil lagi aku sukakan dia. Tapi, dia takkan pernah sukakan aku.
" Morning anak omma. Nah " balas omma sambil menghulur pinggan yang berisi 3 keping roti yang sudah siap disapu nutella.
" Thanks omma " capai taehyung sambil duduk di sebelah ku.
Aku hanya memandang roti yang sudah digigit oleh ku.
" Kenapa tak makan roti tu " taehyung menegurku.
" Ha? Emm nak makan lah ni. " jawabku perlahan.
" Suka hati kau lah " katanya.
Aku makan roti tu sehingga habis dan capai roti seterusnya. Aku kunyah dan capai susu untuk diminum.
" Makan cepat, hari ni aku hantar kau " kata taehyung.
Terkejut aku. Dia nak hantar aku? Muka aku pun dia taknak tengok.
" Tae kerja kan? Kenapa nak hantar yerin? " soalku inginkan kepastian.
" Aku cakap aku hantar, aku hantarlah. Dah makan cepat " jawabnya dingin.
Takut aku dengar suara garau taehyung. Tapi aku suka hehe.
" Oh nae. " aku mencapai roti seterusnya dan makan dengan cepat. Hampir tercekik aku dibuatnya.
Aku mengunyah roti dan minum susu. Aku habiskan lalu capai beg sekolah aku dan bangun.
" Yerin dah siap. " kataku sambil betulkan skirt aku yg sedikit terangkat.
Taehyung habiskan air susu dan berdiri. Dia capai kunci kereta dia dan jalan tuju omma. Salam.
Aku ikut dia dan aku salam omma. Omma cium pipi aku sedikit dan aku jalan kearah appa. Aku salam appa dan terus ke pintu utama rumah. Nak pakai kasut.
Aku pakai cepat kasut tu dan tuju ke kereta taehyung. Dia ni tak suka kalau lambat-lambat.
" Kau buat apa lagi? Masuklah cepat. " arah taehyung. Ha tengok, habis aku kena marah.
" Nae " aku buka pintu kereta dan masuk ke dalam perut kereta. Aku duduk bahagian belakang.
" Kau duduk tepi aku. Beg sekolah kau letak kat belakang. " arahnya lagi.
" Ta-tapi " gagapku.
YOU ARE READING
Isteri Simpanan || K.T.H
Misterio / Suspenso" Kau just isteri simpanan aku je. Ingat tu " Kenapa? Benci sangat ke kau terhadap aku? Aku tahu. Aku hanya isteri simpanan dia. 》Isteri Simpanan || K.T.H《 Start" 1 may 2017 End" New record Mystery / Thriller 2017 ; #12 (171128) #10 (171218) #8 (1...