2.

675 30 0
                                    

Buď dnes dôvodom niekoho úsmevu.

:)

+ krátky príbeh na zamyslenie.

Keď ich ľudia v prvej dedine videli, začali sa im smiať: „Pozrite na tých hlupákov, majú somára a miesto toho aby sa na ňom viezli, tak si namáhajú svoje nohy chodením". Džiha a jeho otec si vzali k srdcu posmešné rady dedinčanov. A tak Džiha vysadol na somára a otec kráčal pred somárom. V ďalšej dedine sa ľuďom opäť niečo nepáčilo. Tentoraz krútili hlavou a hovorili: „Pozrite na toho nevychovaného syna. Sám si pohodlne sedí na somárovi a nechá svojho starého otca namáhať sa chodením. Je to neslýchaná bezohľadnosť." Džiha zosadol zo somára a pustil otca sadnúť si naň, zatiaľ čo on sám kráčal pred somárom. Ľudia v tretej dedine opäť neboli spokojní: „Čo je to za otca, ktorý dovolí synovi namáhavo kráčať pešky, zatiaľ čo on si pohodlne sedí na somárovi. Čo je to za otca ktorý takto využíva svojho syna." Džiha a otec, aby sa vyhli nepriazni ľudí, tentokrát vysadli na somára obaja. Takto snáď už ľudia nenájdu dôvod na kritiku či posmech. Dedinčanom sa však ich správanie zdalo byť opäť nemorálne: „pozrite na tých bezcitných ľudí. Sedia si so svojimi ťažkými váhami na somárovi a somár pod nimi skoro dušu vypustí. Že sa nehanbia takto trápiť zviera." Džiha a jeho otec už nevedeli čo majú robiť. Vyskúšali už všetky možnosti a pri každej to od ľudí schytali. Napokon im skrsla v hlave nová myšlienka. Každý z nich chytí somára za jeden koniec, zdvihnú si ho na plece a takto si ho budú niesť. A tak aj spravili. Už prechádzali cez posledný most pred rodnou dedinou keď stratili rovnováhu, zakymácali sa a somár im spadol do rieky a odplával. Je stratou času snažiť sa prispôsobiť sa všetkým a chcieť každému vyhovieť. Vždy sa niekomu nebude páčiť niečo na vás, čo robíte, ako to robíte, akí ste. Nechcete predsa aby vám somár vypadol z rúk a odplával. Držte sa svojho presvedčenia a nenechajte sa znechutiť kritikmi.

Som tu pre TebaWhere stories live. Discover now