PROLOGUE

17.2K 446 8
                                    

" She believed she could, so she did

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" She believed she could, so she did. "
R. S. Grey

.·:*¨༺ ༻¨*:·.

LANGKAH kaki dibuka dengan penuh kebanggaan, melangkah menuruni anak tangga di hadapan aku dengan penuh berhati hati. Tepukan gemuruh kedengaran dan aku cuma abaikan. Fokus pada jalan dihadapan, mata aku memandang anak tangga di hadapan. Walaupun rendah, kita tak tahu apa yang akan jadi kalau aku tersilap langkah.

Tersilap langkah, malu besar sis.

Selesai diri aku melepasi pentas yang terletak di tengah padang kampus aku, senyuman aku tidak luntur dan terus terukir di bibir aku. Aku melirik mata mencari susuk tubuh seseorang. Seseorang yang sudah berjanji untuk bertemu dengan aku.

Topi graduasi aku yang sedikit ke belakang ditarik aku ke depan, rambut yang mula berselerak disebabkan angin yang bertiupan dibetulkan. Mata aku masih mencari geragan seseorang, tapi malangnya di tengah padang ni rata rata graduan berkumpul dan itu buatkan aku sukar untuk nampak kelibat dia.

Hari ini hari yang sangat bermakna bagi aku. Hampir 5 tahun aku menghabiskan masa aku untuk belajar, kini aku sudah bebas dengan kejayaan di tangan aku. Rata rata manusia di sini sangat ramai dan mula membentuk beberapa kumpulan. Ada yang bergambar, ada yang berpelukan dan sebagainya. Aku muncung sedepa memandang sekeliling aku.

"Anna !"

Belum sempat aku membuka langkah untuk pergi, terasa tubuh aku dipeluk dari belakang. Hampir saja tubuh aku terdorong kedepan. Mujur tangan yang halus memeluk pinggang aku itu menahan diri aku dari tersembam ke depan. Tak pasal pasal dapat malu percuma aku sebab dia.

"Sandra ! Kau ke mana saja tadi ? Juling mata aku cari kau" Aku menyoal si empunya nama sambil pelukan Cassandra di belakang aku lepaskan. Aku serta merta memusing tubuh, memandang wajah Cassandra. Senyuman kami berdua mula terukir.

"Aku jumpa Mike tadi. Sempat juga tukar number dengan dia" Cassandra ketawa kecil. Terlihat jelas pipi Cassandra mula merah bila nama ketua pasukan bola itu disebut. Bukan aku tak tahu kawan aku ni dari awal semester lagi dah ada hati dengan ketua pasukan bola sepak kampus aku ni.

Niat ingin mengusik, aku menayang senyuman nakal dan dengan sengaja menyondol bahu aku ke bahu Cassandra. Suka la tu encik candy dia tu bagi number dekat dia.

"Kemain kau eh sekarang. Dah maju. Kalau dulu kemain malu kucing. Menyampah aku" aku mengusik dia lagi. Makin merah pipi Cassandra menjadi pandangan aku.

Cassandra pantas mencubit lengan aku. Mata aku membulat melihat tindakan dia. "Biar lah, aku ni ada jugak rasa sifat malu tu dari kau" balas Cassandra.

Mr. Mafia & Mrs. PsychiatricWhere stories live. Discover now