لعنة جمال وعهود شيطان

1K 20 4
                                    

قصة تانيه ولا تنسو ادقولو رأيكم
ماسألتش نفسك فى يوم أنك ممكن تتغير بسبب حد بتحبه ولا لأ ... الحب عمره ماكان ضعف بالعكس الحب بيخلى القلبيين أقوى ببعض .... وحتى لو في قلب فيهم خايف القلب التانى بيقويه .
اللى بيحب بيضحى لحبيبه بكل حاجه حلوه جواه وبيحاول بقدر الإمكان يخليه أسعد شريك حياه فى الدنيا .... وأنا لقيت شريكة حياتى . حكايتى دى أغرب من الخيال ... ولك كل الحريه فى إنك تصدق الكلام اللى جاى أو لأ براحتك بس أقولك على حاجه بسيطه كل كلمه هتتقال حصلت بالفعل والقصه حقيقيه .
أنا إسلام من القاهره , عندى 24 سنه .

حبيت كل حاجه فيها وعشقت تفاصيلها ... حبيت شعرها الأسود الطويل ... حبيت عيونها العسلى ... عشقت بشرتها السمره .... حبيت كل تفاصيلها بالكامل ... حتى الوشم اللى كان على إيديها وحتى ضوافيرها الطويله .... والله عشقتها بالكامل .

هى مين ... أسمحولى مش هقدر أقول إسمها لأسباب معينه هكتفى بس بكتابة أول حرف من إسمها "ن" , "ن" تبقى زميلتى فى الكليه ... سحرها القاتل و قوامها الممشوق خلاونى أسرح فيها من أول يوم شوفتها فيه .... وأعذرونى إنى بوصفها بالتفصيل الدقيق دا بس أعزرونى لو حد فيكم شافها هيقول أكتر من اللى بقوله ودا حقيقه علفكره مش ببالغ .

بصراحه حاولت كتير جدا أقرب منها وأكلمها وخصوصا إنها كانت بتيجى لواحدها كل يوم فى الكليه لكن للأسف باجى وقت الجد وبرجع تانى وماكنتش بقدر أقرب منها .

ف يوم من الأيام سمعت من صحبى إنه شافها بتتكلم وتضحك مع واحد إسمه مهران معانا فى الكليه واللى يغيظ بقا إنى بكرهه جدا لأنه متكبر وطالع فيها أوى وماعرفش على إيه بصراحه ... ماصدقتش صاحبى لما قالى الكلام دا لكن الحقيقه إنى شوفتهم فعلا بيتكلمو مع بعض وبيضحكو وماسكين الموبيلات وشكلهم كانو بيسجلو أرقام بعض .... الصدمه كانت شديده عليا بصراحه لدرجة إنى ماروحتش الكليه أسبوعين .... وطول الأسبوعين كنت بحلم بيها يوماتى وأوقات كتير كنت أبصلها فى صورها اللى عندى وأعاتبها ...
بعد الأسبوعين قررت أروح الكليه بعد ما صحبى هشام اللى قالى عليهم كلمنى وقالى عايزك ف موضوع ماينفعش فى الموبيل ..
لما روحت عرفت منه إن طول الأسبوعين دول مهران ماكنش بييجى الكليه و"ن" بس هى اللى كانت بتيجى لواحدها ... فرحت بصراحه واليوم دا كنت بدور عليها بعينى وبقلبى علشان بس أرجع أحييهم تانى لكن فى اليوم دا ما لقتهاش خالص وحتى ماحولتش أسآل عنها ماعرفش إيه اللى منعنى .
لما روحت البيت فى اليوم دا لقيت عمى بيقولى ..... صحيح نسيت أقولكم أنا عايش ف شقه مع عمى ومراته بعد وفاة أبويا وبعد ما أمى أتجوزت من إبن عمها وسابتنى مرمى زى الكلب , أنا مش هدوش دماغكم بمشاكل وكلام إحنا ف غنى عنه دلوقتى .
المهم لقيت عمى بيقولى : يا إسلام فى حد كدا شكله غريب جالك وبعتلك الجواب دا "ولقيته بيحط إيده تحت الكنيه وبيطلع جواب أبيض "
قولتله : حد غريب إزاى وبعدين ماقلكش هو مين ولا سابلك الجواب كدا ومشى
قالى : لأ هو قالى إنك حبيبه وأنه بيوصيك ماتفتحش الجواب دا إلا لما يجيلك تانى وبجواب تانى
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قولتله وأنا بضحك بسخريه : يا سلااااام ودا مين الظريف دا اللى المفروض حبيبه ؟
قالى : ماعرفش شوف بقا إنت .

قصص قصيرة ولكن جميلة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن