bab 4 - adakah ini jodoh?

15 0 1
                                    

Pada malam itu, atien hanya memakai dress labuh berwarna biru lembut dan dipadankan dengan shawl bewarna cream, iaitu hadiah hari lahirnya yng ke 13 daripada abang yan.

"Eh... Cantik jugak aq erk.." Puji atien pada dirinya sendiri (angkat bakul sendiri nampak)😒.

"Hoi! Atien ko dah siap ke belum, aq suruh papa tinggal kang, dah nak basah ketiak aq tunggu kau bersiap" Jerit abang iez yang berada di ruang tamu."ish..adik dengan abang sama jer, eh..bukan aq pun abng dia ke, arh..lantak lah abng ke,suami ke (eh..gatal ko bersuami bagai 😒), ada aku kisah". Bebel iez dalam hati."huh! yan ni buang air besar ke buat bilik air". Kutuk iez dengan selamba badak.

Bila atien dah puas dengan penampilannya, dia bergerak turun ke bawah, apabila sampai di bawah, dia ternampak abang kedua nya sedang tunggu di bawah." Mana pulak mama,papa dengan abang yan pergi ni"soal atien kepada abang iez iaitu abang keduanya.

"Eh! Turun pun ko, aq ingt ko jahit baju dangan tudung dekat atas. By the way, mama dengan papa ada dalam kereta, diorang suruh ko pergi dengan abang yan,bye aq pergi dulu" Ucap iez dan berlalu pergi ke kereta yang didalam nya terdapat mama dengan papanya sedang menunggu dirinya.

Beberapa minit selepas encik Azhar dan puan shamila bergerak menuju ke majlis tersebut. Adrian turung dari atas lalu menegur adiknya"eh! adik x pergi majlis tu lagi ke?" Soal adrian kepada iman.

"Tak adik tak pergi lagi, papa dengan mama suruh adik pergi dengan abang".

" Oh" Lalu mata adrian meliar mencari adik nya lagi sorang iaitu faiez.

Iman yang perasan akan mata abangnya yang meliar lalu berkata"abang cari beruk tu ke, dia dah pergi dengan mama dan papa.

***Skip waktu majlis***

Apabila iman turun dari kereta abangnya dia terpegun dengan rumah yang besar di depan mata"mak ai! Ni rumah ke istana" Kata iman dalam hati.

"Sayang let's go, mereka dah tunggu tu" Beritahu adrian kepada iman, lalu adrian menghulur tangannya kepada iman. Iman menyambut huluran tangan abangnya, mereka nampak macam pasangan kekasih yang serasi.

Iman berdiri di balkoni yang menghadap laut, iman berasa tenang dan damai."ya allah! Indahnya ciptaan mu, ya aku rasa semua masalah aku hilang, aku rasa sakit hati aku dekat mat playboy tu hilang di bawak angin" Kata iman dalam hati.

"Eh ni pompuan mana berdiri dekat balkoni, sekarang majlis dah nk mula" Kata izzat dalam hati. Lalu izzat bergerak ke arah seorang pompuan memakai dress labuh warna biru dan izzat tegur perempuan itu. "Cik majlis dah nak start, daddy mintak semua ada dekat sana" Sapa izzat

"Eh suara ni macam aku kenal, x kan mamat playboy tu..arh.lantaklah cuba aku tengok lu" Lalu IMan pusing perlahan-lahan untuk tengok siapa yang tegur dia.

Apabila iman sudah berhadapan dengan izzat mereka menjerit serentak "kau"

"Ye lah aku x kan bidadari pulak" Jawab iman dengan loyar buruk dia.

Izzat jalan lalu meninggalkan iman......

you are my first love but not my last loveWhere stories live. Discover now