bab 3

18 3 6
                                    

"Ish kalau nak buat drama pun, tak payah la buat kat kantin. Saje jer nak bagi famous satu sekolah" desis hati izzat.

Adrian terus mendukung iman ke bilik rawatan sekolah. Sampai sahaja di situ adrian mengejutkan iman tapi malangnya iman tidak bangun langsung, lalu adrian meletakkan telinganya di hidung iman, tina-tiba adrian terdengar denkuran halus yang keluar dari mulut comel iman yang sedang enak tidur di dalam dukungannya. Adrian meletakkan iman di atas katil bilik rawatan sekolah.

Sebelum Adrian keluar dari bilik rawatan dia sempat menilik muka iman"mata yang cantik tapi tidak terlalu sepet, hidung yang terletak cantik tapi tidak mancung, m3ulut yang merekah merah bak delima" Adrian tersenyum sendiri lalu pergi meninggalkan iman yang sedang enak dibuai mimpi.

"Urgh.. Aku kat mana ni, aduh sakitnya kepala aku" iman cuba bangun dengan perlahan-lahan.

"Kau dah sedar" tegur seseorang yang tiba-tiba muncul.

Secara automatik kepala iman berpusing melihat figura yang menegurnya tadi.

"K.. Ka... Kau buat apa kat sini" tanya iman sambil memegang kepala nya yang terasa berat.

"Cikgu suruh aku tunggu kau sampai sedar" jawab izzat sambil tangannya memasukkan ke dalam poket (cool).

"Huh" dengus iman.

Tiba-tiba izzat menghulurkan iphones 7+ nya kepada iman.

Iman terpinga-pinga dengan huluran izzat,
"Nak buat ape" soal iman lepada izzat.

"Buat goreng pisang" balas izzat dengan loyar buruk nya.

"Ish...  Kalau boleh goreng aku goreng dah" balas iman dengan kasar.

"Call your parents" jawab izzat dengan gaya cool nya.

"Thank you,  aku bawak fon datang sekolah hari nie".

"Mana fon kau" soal izzat,  dia berasa pelik minah ni datang bilik rawatan bulan sekangkang kera ke.
"Dalam beg aku"

"Oh" balas izzat.

Skip

************************************
Apabila sampai di rumah iman terus naik ke atas untuk ke biliknya untuk solat zohor dan bersihkan diri. Apabila mata iman sudah hampir terlelap ada seseorang mengetuk pintu biliknya.

Tok!! Tok!!

"Atin... Atin bangun buka pintu ni, mama nak masuk".

Iman bangun lalu membuka pintu untuk mamanya masuk,  iman bergerak ke katil diekori oleh mamanya.  Iman dan puan shamila duduk di atas katil lalu ikan bertanya kepada mamanya" ma,  nak apa kacau iman nak tidur kejap".

"Malam ni iman pakai cantik-cantik tau kita nak pergi majlis sambutan hari lahir anak kawan papa"

"Kalau atin tak pergi, ok tak ma" soal iman.

"Mana boleh lagi pun antie alia,  teringin sangat nak jumpa atin".

"herm...  Ye lah"

#sorry lambat update..
#sorry kalau ade typo

you are my first love but not my last loveWhere stories live. Discover now