Termasuk hari ni aku sudah lewat 15 kali tapi tak pernah kena denda. Haha... Hebat tak aku selalu lepas dengan cikgu.
Selepasa Iman masuk pagar sekolah iman terus pecut ke kelas, iman harap cikgu tak masuk kelas dah la sekarang ni waktu harimau a. K. a. Puan mira.
Iman sudah tak kisah orang pandang dia pelik sebab iman lari macam kena kejar hantu dengan baju kurung sekolah lagi, yang penting bagi iman harimau tu tak masuk kelas lagi.
Setibanya iman di depan kelas," aduh! harimau tu sudah masuk, ish... Nak masuk ke tak? Nak masuk ke tak? Alah masuk je la, kisah apa aku harimau tu nak marah ke, nak telan ke, lantaklah. " kata iman dalam hati.
Tok! Tok! Tok! Semua orang di dalam kelas mengalih pandangan ke pintu termasuk harimau tu. "Assalammualaikum cikgu , sorry saya lambat. "
"Hmm.... Waalaikummussalam. Masuk lah duduk dekat tempat kamu. " bagi tahu cikgu mira
"Eh.. Cikgu tak marah ke ." tanya iman
"Hari ni saya tak marah kamu sebab ada murid baru yang hensem dan cute. " teruja cikgu mira berucap.
Lalu iman berjalan ke tempat duduk nya di sebelah ain.
"Kau ni man asyik lambat jer, aku pun layan jugak cerita korea sampai tengah malam boleh jugak aku bangun awal, datang awal. "
"Lek ah.. Aku baru lewat 5 kali je kot, yang kau nak kecoh bagai ni kenapa. "
"5 kali kau kata, dari 2 minggu lepas sampai lah hari ni kau lambat, kau cakap baru 5 kali. Hello! Dah dekat 15 kali kau datang lambat, sekali pun kau tak sangkut dekat cikgu, bravo.. Bravo. Ain menepuk tangannya.
Sedang mereka asyik bertengkar , mereka tak perasan ada seseorang sedang memerhati mereka.
"Ehem... Ehem... Boleh diam sikit tak aku nak belajar ni, kalau nak bergaduh pun gaduh kat gelanggang wwe tak pun dekat padang. Huh memekak jer. " tegur izzat.
"Ish... Bro, kau ada masaalah ke dengan aku ha? Or kau memang nak bergaduh dengan aku. " kembang kempis hidung iman menahan marah, di tambah pula dengan mukanya yabg semakin merah.
"Maaf lah, aku tak layan orang gila. Buang masa aku jer. Daripada aku layan orang gila baik aku belajar dapat ilmu jadi pandai daripada kau dapat apa? Dapat jadi gila lagi la ada? " kata izzat dengan muka selamber.
"Kau-" belum sempat iman menghabiskan kata-katanya ain sudah memotong.
"Er.. Dah la man baik kau diam kang kejap gi minah harimau tu nampak naye jer kau kena denda. Eh.. Sorry tau awak sebab kami ganggu awak belajar and sorry bagi pihak man. "
"It's okay dear. " lalu izzat mengenyit mata kanan nya kepafa ain.
"Alamak dia kenyit mata kat aku la, oh my god. What i want to do. I'm so shy now." kata ain dalam hati. Tanpa ain sedar muka nya sudah merah.
"Aik asal dengan kawan aku ni muka merah tiba-tiba jer ni. " jata iman dalam hati.
"Oit, ain asal muka kau merah do." tanya iman kepada ain.
Ain terus pegang muka nya lalu, dia pusing ke depan untuk menghilang rasa gugup.
"Yang kau ni asal mata tu sakit erk.. Yang tiba-tiba kejit mata". Tanya iman dengan kasar.
Izzat tidak mengendahkan iman, malah dia terus mengangkat buku untuk melindungi muka iman yang duduk di depannya.
"Oit, jantan aku cakap dengan kau ni. Kau dengar ke tak, ke kau ni dah tuli. " bebel iman.
"Nurul iman fatin binti mahdi azhari" laung cikgu mira.
"Aduh, mampus lah harimau dah mengaum. Iman musing badannya perlahan-lahan, apabila iman pusing ke depan dia melihat muka cikgu mira macam nak makan orang.
"Ye saya cikgu" jawab iman dengar tak dengar jer suara iman.
"Kamu mari ke depan" panggil cikgu mira.
Semua orang memandang iman. Iman bamgun perlahan-lahan dan berjalan ke depan dengan perlahan .apabila sampai di depan cikgu mira menyuakan pen maker kepada iman. Iman hairan langsung bertanya kepada cikgu mira.
"Er.. Nak.. Nak buat ape ni cikgu. "
"Saya nak kamu pegang pen ni dan kamu angkat kaki sebelah, kamu pergi berdiri dekat depan pintu sekarang. "
Tanpa berlengah aku terus buat apa yang di katakan oleh cikgu mira. Semua orang mentertawakan merekan termasuk ain metangkap kawan baiknya sendiri dan lebih menyakitkan hati iman, mamat poyo tu juga mentertawakannya.
********************************
Kring!!!!!! Loceng berbunyi menandakan sekatang waktu rehat. Iman mengeluh lega kerana waktu cikgu mira sudah habis.Iman mengurut kaki kanan nya yang berasa lenguh akibat berdiri selama sejam setengah.
"Aduh! Lengahnya kaki aku" rengek iman.
"Eh.. Man kau ok tak" tanya ain, dia berasa risau terhadap iman iaitu kawan baiknya.
Iman hanya senyum tawar sebelum mengajak ain ke kantin kerana perutnya sudah berbunyi.
"Eh.. Jom kita ke kantin nanti habis pulak waktu rehat". Ajak iman
Tiba-tiba seseorang menyindir iman, iman berasa dia kenal suara itu lalu dia pusing ke belakang.
"Oh.. Ada lagi kaki kau aku ingat kau dah cacat tadi" sindir izzat.
Iman baru nak cakap tetapi ain terus menarik tangannya menuju ke kantin.
"Woi... Ain slow la sikit kaki aku sakit nih" kata iman lalu dia terus pegang tembok kerana iman berasa nak rebah.
"Soory aku lupa kau sakit kaki".
"It's okay kau jalan dulu aku follow belakang, nah ambik duit beli aku makanan macam biasa erk. " iman menghulur duit kepada ain.
Dari jauh izzat berasa simpati kepada iman yang jalan macam orang tempang itu.
Iman berasa kantin sangat jauh dari kelasnya. Pada hal 30 meter je pun. Kadang-kadang iman mengaduh kerana sakit iman berjalan ke kantin dengan terhinjut-hinjut.
Sedang iman berjalan menuju ke tempat duduknya dia terlanggar seseorang.lalu makanan orang yang dia langfar tertumpah atas baju orang itu.
"Sorry.. Sorry saya tak sengaja , kalut iman mengelap baju budak itu dengan kain lap tangan.
Tiba-tiba iman berasa pergelangan kakinya sakit. Dia berasa kemungkinan dia tergeliat. Dia cuba bamgun tapi tidak berjaya.
Tiba-tiba dia berasa ada tangan yang memegang lengannya lalu dia berpusing dia nak tengok siapakah gerangan yang membantunya.
"Mari saya tolong awak, saya rasa kaki awak tergeliat. Ucap prihatin adrian.
Tapi malang tidak berbau iman tidak tahan lama dia berasa hendak rebah dan kepala dia pening. Hampir dia jatuh dia memejam mata, tapi dia berasa dia tak jatuh malah dia berasa badan dia seakan melayang.
"Buka lah mata awak tu, awak tak akan jatuh kalau ada saya yang setia di sisi awak". Kata adrian.
Iman membuka mata dan dia terkejut apabila dia di dukung gaya bridal style oleh adrian."er.. Aw.. Awak turunkan saya, malu lah semua orang tengok" ucap iman apabila semua orang di kantin melihat kejadian ini.
Tapi adrian buat tidak tahu malah mengeratkan lagi tangannya pafa badan iman lalu membawa iman ke bilik sakit.
#vote and komen
#thank you
# sorry kalau ada typo atau silap ejaan.
YOU ARE READING
you are my first love but not my last love
De TodoKisah tentang seorang gadis tomboy dan seorang playboy. Nur iman fatien. Seorang gadis yang kasar. Sederhana tapi kurang kasih sayang. Dia juga seorang yang peramah dengan sesiapa saja. Muhammad izzat izzudin. Seorang budak baru pindah ke sekola...