Bab 2

38 4 5
                                    

"T erima kasih sebab hantar saya balik."ucapku sebelum dia berkata.

"Ni apartment Ain ke?"woah...kali pertama dia panggil aku Ain.Aku tersenyum.

"Iya.Saya tinggal seorang."kataku.

"Kalau macam tu,jaga diri baik-baik.Assalamualaikum!"katanya lalu menekan minyak.

"Waalaikumsalam"

☁☁☁

Masuk-masuk aku terus aje mandi.Bila aku keluar dari bilik air dengan keadaan berkemban,telefonku berdering.

Awak dah tidur ke?~Sir Iman

Sir Iman?Ceh!Sejak bila pulak aku save nombor dia?

Macam mana 'sir Imaan' boleh dapat nombor saya nih?~Ain

Aku saja aja tekankan perkataan 'sir Iman' tu.Mungkin sebab dia tu pensyarah baru kami?

Kebetulan telefon awak tertinggal kat kereta masa awak sibuk shopping.~Sir Iman

😜😚~Sir Iman

Amboii ....mamat ni dah kenapa?Gatalnya...

😕😷😵~Ain

Bila awak nak tidur?Esok saya mula kerja ye.Jadi jangan salahkan saya kalau awak kena denda sebab datang lewat.😑😌😝~Sir Iman

Amboi...dia yang desak aku supaya layan dia,..

Kalau macam tu, jangan kacau saya nak tidur.Dah pukul 10 ni.Nnti bukan saya yang terlambat,tapi 'sir Iman' yang lambat!😒😑😌💤~Ain

Aku matikan terus telefon ku.Aku mula bersiap berpakaian tidur untuk tidur,dan sekali lagi,belum sempat aku tutup lampu,telefon ku sekali lagi berdering.

Aishhh....Iman ni memang tak reti nak tidur ke?Tadi bukan main lagi nasihat aku.

Ye...nak apa,'sir Iman yang annoying'?😒~Ain

Amboi...saya cuma nak cakap..selamat malam aje.Ok, Assalamualaikum!😉~Sir Iman

Eishhh...dia ni memang nak kena!

Boleh tak jangan gatal sangat?Rimaslah!Dan jangan message saya lagi!😒😠😬~Ain

Dah lama aku tunggu tindak balas dia terhadap message aku,tapi dia langsung tidak balas-balas.Aku tahu dia dah tengok message aku.

Ah,lantak dia la!Aku nak tidur!

☁☁☁

Selepas aku solat aje,aku terus berpakaian kemas.Aku memakai shawl Ariani berwarna putih dan blouse bewarna biru.Juga dipadankan dengan seluar jean.

Okeyh!Dah kemas!..... Jap!Jap!...aku terlupa sesuatu la..Ahah!Projek aku!Tidak!!Aku lupa nak stapler kan kertas!TIDAK!

☁☁☁

Aku sampai di kampus (?) itu kira-kira pukul 8 setengah.Aku lewat setengah jam!

Bila aku masuk-masuk aje dewan kuliah (?) tersebut,semuanya memandang aku.

Asalkan Dapat Bersamamu[H]Where stories live. Discover now