Sila dengar lagu ini semasa membaca:
Jangan (Aziz Harun)
#kalau ada
______________________________________________
☁☁☁
Pagi itu selepas aku sudah solat,aku terus turun ke bawah.Dengan baju semalam,tak mandi..busuknya mak aiii..
Aku melihat Amir yang sedang memakan roti dengan muka monyok aje.Dah kenapa dia ni?Putus cinta aeh?Bukannya aku tak tau yang Amir tu setiap malam keluar dengan girlfriend dia.Keluar pukul 8 malam hingga pukul 2 pagi la..Ishh..aku ni pun kakaknya tak buat apa-apa langsung.Yelah...sebab aku malas nak tahu kehidupan dia.Lantak dia nk pilih teman hidupnya dengan siapa,asalkan bukan seorang yang gedik,seksi,dn lain-lain yang aku benci.
"Hah.Kenapa muka monyok je tuh?Putus cinta aee??"aku tersenyum dan mengangkat kening ketika menyoalnya.Dia terus memandang aku dengan tajam.Dia terus berhenti makan rotinya itu.
Dah lah makan roti kosong je..tak lapar ke?Memang betul putus cinta nihh.. Yelahh sebab aku pernah dengar dri orang yang bila orang ni putus cinta,dia akan kosongkan fikiran dengan mengsisi perut dengan makanan.
Aku pun terus melabuhkan punggungku diatas kerusi.Kami duduk bersententangan.
"Bukan masalah kau."jawab Amir kembali lalu memakan semula rotinya tadi.
"Kenapa makan roti je?Tak lapar-"
"Eihhh!!Busuknyaaa!!Kakak tak mandi ke-Tu kan baju semalam?!Kakak tak mandi ae?!Eiii...!"Amir terus sahaja bangun dari situ sambil menghalau aku.Dia menolak aku untuk pergi ke atas.
"Pergila mandi dulu!"jerit Amir lagi.
Aku memuncungkan bibir ku.Geram melihat Amir yang tadinya asyik menutup hidungnya sambil memakan roti.
"Tak elok buat macam tu depan rezeki,Amir.."kataku tak mahu mahu mandi lagi.Amir pun terus berhenti makan dan bangun semula.
"Pergilah mandi!Bau taik kuda tau tak?!"marahnya lagi.Apa?!Dia samakan aku dengan Taik Kuda?Siap kau Amir!
"Amboii-"
"Pergila mandi!"jeritnya lagi.
Aku sudah merah menahan marah dada naik turun melepaskan geram.Aku pun terus naik tangga untuk naik semula ke bilikku.
Aku menghempas kuat pintuku.Jahat punya adik!Kalau nak kata aku busuk,jangan lah libatkan kuda!Kuda tu dahlah haiwan kesukaan aku...Hermm..takpe la..
Aku pun terus masuk ke dalam bilim air untuk membersihkan diri.
☁☁☁
Selepas aku sudah siap-siap pakai baju,aku pun terus membuka telefonku.Aku pun membuka aplikasi B612 untuk ber selfie.Sudah menjadi rutin harian ku untuk ber selfie dan post nya di instagram.He he he!
Aku segera post gambar selfie.Aku sudah puas melihat gambarku itu.Tak sampai beberapa minit,dah 30 likes dan 20 comments. Biasa lah..aku kan popular kat Instagram.Mereka semua gelar aku Insta Queen. Sebab aku sangat aktif guna Instagram. Followers aku ada 4.5k.Hurm... oklah tu..tapi sekarang ni dah menurun kepada 2.5k.Hrmm..takpela..sejak ada sorang ni dah rampas gelaran aku kat insta,aku dah makin malas nak buka insta.Tapi hari ni aku tak nak malas dah!Aku nak berjaya!
YOU ARE READING
Asalkan Dapat Bersamamu[H]
LosoweKisah mengenai gadis islam kacukan Melayu-Arab berumur20 tahun yg meminati seseorang yang amat jauh dengannya.Hidup dia biasa-biasa sahaja tetapi segalanya berubah selepas dia menjadi tunang seorang pemuda kacukan Melayu-Cina-Korea yang bernama Ima...