Surat yang berada di tangan aku genggam.Geramnya ! Siapa yang bagi ni.Semakin hari makin melampau !
Minhee mengetap bibir.Bukan sekali , tetapi sudah dua tahun benda ini berulang setiap hari!Dia terus melangkah masuk ke dalam cafe.
Haru memandang Minhee yang melangkah menuju ke kaunter.Tidak mahu ditegur , lihat sahaja sudah takut.Cik Minhee sedang bertukar menjadi Minhee the Lion Queen.Haru gelak sendirian.
"Aku geram lha Haru!Benda ni buk.."ayat Minhee dipintas laju oleh Haru.Haru tersengih.
"Ya aku tahu,kau ulang ayat tu pun dah nak masuk dua tahun.Hm,dua tahun darab tiga ratus enam puluh lima jawapannya tujuh rat.."Minhee lantas memotong ayat Haru.
"Hipokrit!"Minhee mencebik lalu surat itu dicampak ke muka Haru dan dia menuju ke dapur.
"Eh aku pulak hipokrit"Haru sekadar menjeling.Surat Minhee dibuka.
"Four plus four equals eight but me plus you equals fate .
When will you remember me , Seo Minhee ? Ilysm
Hari ni dah dua tahun lima hari you received all the letter I give you. You still simpan semua surat tu kan ?"
"Ahhh , sawitnya lelaki ni" Haru tersandar di dinding dan dia mula berangan.
"Kalau aku dapat lelaki macam ni kan wahh bahagia nya !!"Haru menjerit.Rambutnya yang berwarna coklat gelap terurai hingga pinggangnya dipintal-pintal.
"Siapa nak kau , perasan gila" Seung Woo yang muncul dari dapur terus mengetuk kepala Haru.Tangannya disilangkan.
"Aww sakit lha OngGila ( Orang gila version alien language )"Haru menggosok kepalanya
❀S K I P❀
Dari luar cafe,terdapat susuk tubuh seorang lelaki yang memerhatikan semua aksi yang berlaku tadi.
"When will you notice me , honey ?" Lelaki itu hanya mampu mengeluh dan segera beredar.
❀ S K I P❀
Malam itu , Minhee hanya duduk di rumah , malas katanya.Tv di'on'kan lalu siaran berita terpapar.
"Pada jam 5 petang , didapati sebuah keluarga telah dibunuh di kediaman mereka.Suspek masih belum dapat diken.."
Minhee terus menutup Tv , moodnya hilang begitu sahaja.Hatinya sayu apabila ayat itu berulang-ulang di mindanya.
Teringat peristiwa dua tahun lalu , setelah sahaja dia tiba di Korea , berita buruk sampai kepadanya.
"Family Minhee dah tiada , mereka dibunuh.Aunty minta maaf kerana rahsiakan"
"ARGGHHHHHHH!" Semua barang di atas coffee table ditolak jatuh ke lantai.Mukanya berubah.
"Waeyo?Kenapa tinggalkan Min dulu?Kenapa tak bawak Min pergi sama-sama?!"Air mata jernihnya mengalir , hatinya terasa begitu sakit.Sangat sakit.She's hurt.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Really hurt.❀T B C❀
"Kami sudah tahu siapa dalang di sebalik kematian ahli keluarga cik "
"Appa , harini kita nak pergi mana ?"
"Bukan salah aku !"
"Aku benci kau"
✔Add to library
✔Vote
✔Read next chapter
✔CommentLucky comment , I'll follow you :)
YOU ARE READING
❀ W H O Y O U ↬ kth ❀
FanficKisah seorang gadis yang bekerja di cafe yang menerima sepucuk surat daripada seseorang yang tak pernah di kenali. Sehingga lah , satu hari terdetik rasa cinta yang teramat tetapi takdir mengubahnya.