❀ 2 : Killed ❀

20 2 0
                                    

"Taehyung...Bangun.." Walaupun sudah dikejut , Taehyung masih lagi terlena.

"Hey Taehyung bangun..."Sekali lagi dia dikejut.

"Taehyung...bangun..lupa k..ARGH !"belum sempat wanita itu menghabiskan kata-katanya dia terus ditarik masuk ke dalam selimut.

"Taehyung lepas ee tak gosok gigi yah baju manaa ee lepas lha AWAK ! " wanita itu terus memasamkan mukanya.Taehyung memegang kedua-dua belah pipi Irene.

"Ala sayangku Irene , jangan lha masam² muka tu.Ngak elok sih AHAHAHHAAHAHAH dah macam acik doneld terump ( mmg author nk buat ejaan mcm ni )" Taehyung terus ketawa terbahak-bahak.

Irene yang mukanya masam tidak jadi merajuk dek kerana tawa 'suami' nya yang menyejukkan hatinya.Dia terasa bahagia.

"Dah lama saya tak tengok awak gelak macam ni , kenapa? Ada good news ke?"Irene bertanya sambil matanya merenung anak mata Taehyung.
Senyuman Taehyung terus mati.

"Eh awak ni , gelak pun salah.Dah la , nak mandi harini kan kita nak keluar dengan Ji Hyun."Taehyung terus mengelak lalu pergi ke bilik air meninggalkan Irene di atas katil yang masih terpinga-pinga.

"Ada good news tapi taknak kongsi hmph"Irene bingkas bangun kerana hendak mengemas katilnya.

❀❀❀

"Appa! Harini kita nak pergi mana?" Ji Hyun bertanya sambil tangan memegang tangan Irene dan Taehyung.

"Em?Ji Hyun nak pergi mana?"soal Taehyung sambil memandang Ji Hyun.

"I HATE QUESTION WITH QUESTION" Ji Hyun memasamkan mukanya lalu kedua-dua tangannya disilangkan.

"Hey itu ayat mama lha , peniru !"Irene terus menjeling manja satu-satunya anak lelakinya itu.

"Biar lha buwekkk"Ji Hyun memerli Irene sambil menjelirkan lidahnya.Taehyung tergelak kecil.

"Aigoo~ikut siapa lah ni kan?"Taehyung terus mendukung Ji Hyun.

"Ikut appa la hehe"Ji Hyun menggosok belakang tengkuknya sambil tersenyum sehingga menampakkan gigi 'bunny' nya.

"Ya ke ikut appa eh , macam tipu je"Taehyung terus lari sambil mendukung Ji Hyun.

"APPA HAA LAJU LAGI AHAHAHHAAH APPA SANA SANA BELOK KIRI CEPAT CEPAT" Ji Hyun menjerit gembira apabila Taehyung berlari sambil mendukung nya.Irene hanya tersenyum pahit.

"Kalau lha semua ni kekal.."

❀❀❀

Cafe La' Roses  dikunjungi ramai pelanggan yang membuatkan SeungWoo , Haru dan Minhee tidak menang tangan menguruskan cafe.

"UWARGH HABIS JUGAK KERJA" Haru menggeliat tanda dia memerlukan rehat.

"Kau ni Haru , cuba lha jadi perempuan sikit.Haritu kata nak ada boyprend tapi perangai macam jantan"SeungWoo membebel tanpa henti.

Haru menepuk belakang SeungWoo dengan kuat. "Jangan risau lha SeungWoo Ku sayang , ada je yang nak dekat perempuan 'unik' macam aku.Btw , it's boyfriend not boyprend kids"

Haru membidas kata-kata SeungWoo.

"Eleh perasan , dasar jantan ! " SeungWoo terus melarikan diri menuju ke dapur.

"Yah ! Ape kau kata ?! MEH SINI KAUUU" Haru yang sudah menjadi singa terus mengejar SeungWoo meninggalkan Minhee keseorangan di kaunter.

Minhee tergelak kecil. "Diorang berdua ni aku kahwin kan jugak nanti" Minhee membebel sambil matanya memandang telefonnya yang berdering menandakan ada panggilan yang masuk.

"Eh? Hello who's there ?"

"Cik Minhee ? Ni saya , peguam Baekhyun."

"Ouh Baekhyun , ada apa ya ?".

"Macam ni saya ada berita baik untuk cik.Kami dah dapat tahu siapa dalang di sebalik kematian ahli keluarga cik."

"Jeongmal?! Nuguya?" (Betul kah ? Siapa ?)

"Em dalam rekod yang kami temui suspeknya bernama Kim Taehyung."

K

-kim Taehyung ?!

Minhee meneguk air liur yang terasa berat untuk ditelan.Waktu di sekelilingnya seakan-akan terhenti.

"Awak ada bukti ke ni Encik Baek?!? " Minhee masih mahukan kepastian.

"Kami temui rekod ni di balai polis gangnam cik"

"Mworago?!" (Apa dia?)

Telefon yang lekap di telinganya jatuh ke atas lantai.Matanya berkaca.

"Tak ! T-tak !!! KAU TIPU AKU AKU TAK PERCAYA , AKU TAK PERCAYA , ARGHHHH ARGH !! " Minhee menggeleng-gelengkan kepalanya.

"Cik ? Cik Minhee ? Hello? Hello?"

Air matanya mengalir di pipi.Hatinya begitu musnah.Dadanya terasa sakit.Sampai hati kekasihnya menikamnya dari belakang.

"Kau kata kau cinta kan aku ? Tapi apa semua ni ? APA SEMUA NI TAEHYUNG ARGH !" Minhee memegang kepalanya.Kepalanya terasa berdenyut dan makin lama semakin sakit.

"Aku takkan maafkan kau , aku benci kau ! bullsh*t ERGH" Waktu itu semua yang dia dapat dengar hanya lah jeritan Haru dan SeungWoo dan kemudiannya terus dia tidak menyedarkan dirinya.

❀❀❀

Taehyung yang meletakkan surat di hadapan pintu terkejut mendengar berita itu.Dia terus terkebelakang apabila melihat muka Minhee yang muram di kaunter.

Dia dah tahu ? Terkejut aku.Tapi aku dengar dia sebut nama aku.Aku terus terduduk.

"Chagiya~neo aniyaa !" Air mata Taehyung menitis.

"T-tak ! B-b-bukan aku yang buat lah !! Bukan salah aku !" Taehyung lari namun kakinya tersadung.Memang jenis yang tak tahu sakit,dia terus lari dengan laju meninggalkan kawasan cafe.

❀T B C❀

"Aku tak tahu dia yang buat semua ni"

"Siapa beri awak kebenaran suruh redah hujan ni ?"

"I'm so proud to have a daughter like you"

"Appa , mama pengsan!"

"Omma..."

"Aku rindu dia"

✔Do vote
✔Do comment
✔Do add to your library
✔Do read the next chapter okay?

Hey HAHA I am sorry ada carut sikit haha.Alhamdulillah , now chapter 2 dah siap.Bolehla najwa balik asrama dengan senang hati lepas ni (eh apakah)

It's new year gais ! Happy 2018 !

@HannieSerin

©All right reserved

❀ W H O Y O U ↬ kth ❀Where stories live. Discover now