Varför pussade jag henne? Det var otroligt korkat av mig. Hon kanske tror att jag är en sån person som blir kär i en tjej på en dag. Att jag kanske är värsta playern som bara pekar ut en tjej och får henne på fall? Eller att jag bara utnyttjar kändisskapet av att vara Justins vän. Och varför reagerade hon så konstigt när jag nämnde namnet Justin. Hon såg ut som ett dött spöke eller något liknande. Men jag kan inte gå fram och fråga varför hon såg ut som ett dött spöke häromdagen. Då kommer hon gå till spegeln och tro att hon är likblek. Och det var hon ju verkligen inte. Enligt mig var hon rätt snäll. Eller rätt underbar. Men gud, jag gillar inte henne på det sättet. Eller gör jag det? Nej Chaz det gör jag inte alls inbilla dig inte det, det funkar inte så. Inte efter en dag iallafall. Man kan inte heller vara tillsammans med en utbytesstudent som bor i samma hus som en själv, du kanske folk tror att man har gått och gift sig och flyttat ihop. Alla tankar bara förvirrade mig. För det gick väl ändå inte att vara tillsammans med Olivia?
{Olivias Perspektiv}
Jag vaknade, i ett helt främmande rum. Jag vände mig om och jag fattade inte vart jag var. Jag kollade sedan runt i hela rummet och såg att det låg en kille i en säng bredvid. Jag gick långsamt upp ur sängen jag sovit i och kollade sängen för att se att det inte var något lik i den. När jag sedan såg vem det var som låg i sängen kom jag på. Det här var ju Chaz rum. Jag bor för tillfället här. Jag är utbytesstudent. När jag sedan kollade på ansiktet började jag le. Söta Chaz. Helt plötsligt började Chaz mobil ringa. Jag gick försiktigt mobilen för att se vem det var. Jag kollade på discplayern. Justin. Han slutade aldrig ringa och Chaz vaknade aldrig så jag svarade åt honom.
"Ja, det är Olivia på Chaz mobil?" mumlade jag
"Öh, hej, det är Justin, kan du be Chaz ringa upp?"
"mm, han sover fortfarande, me jag vill inte väcka honom"
"Ja, okej, be han ringa hejdå" sa killen Justin ovanligt hastigt och la på. "Okej" mimade jag.
Jag slog upp datorn lite fort. Loggade in på Facebook. Trettioen stycken var inne. Trettioen?! Klockan är halv fem?! Sen slog det mig.. Tidskillnaden. Min bästa kompis var inne. Tur det, har mycket att berätta om.
"Hej!!!!! Olivia berätta allt!" skrev Matilda så fort hon sett mig logga in.
"Berätta om vad? Killen jag bor hos eller det lilla jag kan om Kanada?"
"Va? Bor du hos en kille?! Berätta!"
"Ja, jag bor hos en kille i samma ålder som mig! Han heter Chaz btw"
"Men herregud Olivia! Hur är han?"
"Otroligt söt, snäll och ja, sånt där". Jag kände hur en hand värmde min axel. Jag vände mig snabbt om. Där stod Chaz med ett stort flin.
"Mitt namn står där? Varför?" frågade han sedan efter en pinsam tystnad.
"Öhm.. Ja det står där, och det står där för att.. Jag vet inte" ursäktade jag mig, och stängde ner datorn. Jag blev illräd i ansiktet. Och Chaz bara flinade. Vilket gjorde mig nervös. Jag drog undan min lugg bakom örat. Och tittade ner. Allt kändes så pinsamt.
"Jag ska faktist vara med Ryan idag, men vill du hänga med?" frågade Chaz tvärsäkert.
"Öhm.. Jo, det är klart men, är det okej men han och så? Jag menar, tränger jag mig på?
"Men nej eller, jag frågade ju, klä på dig fort han kommer om tio minuter!"
"Men du vaknade ju nyss?"
"Nopp, jag vaknade för tio minuter sen" sa Chaz och gick ner för trappan. Jag drog fort på mig ett par jeans och en långärmad tröja.
Sedan sprang jag ner till köket. Där Chaz stod och drack mjölk direkt från förpackningen.
"Slut" sa han och tog ut ett nytt paket.
"Ska du dricka ännu mer?"
"Nej.." muttrade Chaz "Ska du ha? Menade jag mer"
"Nej tack, jag kan inte äta på morgonen" sa jag och tog ut ett äpple från kylskåpet.
"Du tog ju ett äpple"
"Men det är inte så mycket tillfrukost" sa jag och tog en tugga.
"Är det typ en tjejgrej?" sa han och sköljde ur ett glas "Att inte äta frukost? Är det för att ni tror att ni är tjocka, för ifall det är det så kan jag säga en sak. Du är smal" sa han och kollade djupt in i mina ögon. Jag hörde en knackning på dörren och Chaz sprang genast för att öppna.
"Ryan du är dyblöt!" När jag hörde det var jag tvunegn och se hur blöt han var. Så jag sprang dit. Och han var dyblöt. För att det spöregnade. Mina ögon blev stora som planeter när jag såg hur blöt han var.
"Du är ju nykomling vill du ha en kram, så kanske du känner dig mer hemma?" sa Ryan. Jag skrattade till.
"Faktist har jag redan fått en kram och en.." jag avbröt mig själv. När jag kom på att jag nog inte skulle berätta resten. Jag kollade ursäktande på Chaz, som bara var illröd i ansiktet. Ryan höjde ena ögonbrynet, och Chaz suckade.
Klockan hade redan blivit sju efter att ha ätit skräpmat med två andra tonårkillar. Dom hade föreslagit att titta på skräckfilm, vilket jag blir livrädd för att se, men dom tvingade mig till det! Men jga lovar det var världens tråkigaste början. Det hände inget. Så jag somnade. Jag somnade i Chaz famn..
--------
hoppas att det blir en lika bra succé som don't let me go
Xx Mel
YOU ARE READING
Seriöst är det du justin ?
FanfictionDet kommer handla om 16-åriga Olivia Johansson, som är utbytesstudent från Sverige. Mamman i familjen hon ska bo hos har varit hemma hos henne och pratat mycket, så hon liksom kunde förstå att hon var säker där. Mamman hette Lee Somers. Alltså mamma...