Hon är mer careless

7 1 0
                                    

"Har Natalie sagt något om om Lea eller?" Det är svårt att avgöra om Jack är ledsen eller lättad över henne. Han har aldrig visat en svag sida.
"Näe. Eller jo. Dom hade umgåtts och Lea hade vart helt förstörd tydligen" Milton tvekar på orden. Som om han inte är helt säker på om han egentligen borde berätta sådant till Jack.
"Amen vafan, hur mycket kunde 4 månader betyda egentligen. Det var inget bra förhållande" Egentligen vet Milton att dom var tillsammans längre, men säger ingenting. Inte nu.
"Det finns ju två sidor av allt, hon kanske faktiskt brydde sig lite mer?"
Jack skrattar till.
"Fuck it, hur går det med dig och Natalie" Hans röst är motsatsen till Miltons. Den är raspig och hes. Det är som att han skrubbat sandpapper i hela halsen. Ibland försvinner rösten helt. Han har skrikit för mycket på sina föräldrar, eller något.
"Det går bra. Typ. Eller, jag vet inte. Känns som att hon inte öppnar upp sig helt till mig, eller som att hon inte gillar mig så mycket. Alltså så mycket som jag gillar henne. Tror jag" Milton är alltid obekväm när han pratar om Natalie med Jack. Han har bara haft två stycken, varav ett var på dagis. Jack har haft 3 bara på de två sista åren.
"Jo, alltså ni är ju lite oproportionerliga, om du fattar vad jag menar om här. Alltså hon känns mer careless än dig, sluta bry dig så mycket liksom, fuck tänkande, bara gör."
"Mm"
Jack har blont kort hår som fladdrar på båda sidorna, han har kallt blåa ögon och en lång, relativt muskulös kropp.
"Trivs du då?" Jacks etta är egentligen inte speciellt fin, mörkt gråa heltäckningsmattor och ljusgråa väggar. Jack ligger på rygg på mattan och scrollar runt på Instagram.
"Hmm?" Mummlade han.
"Lägenheten"
"Jaha, ja. Bättre än att bo med en alkolist och en fucking psykopat. Skönt att slippa höra ljudet av speglar som krossas och flaskor som kastas liksom"
"Mm"
"Ska du på Hampus fest på fredag?" Milton vet att Jack och Hampus haft många bråk men han frågar ändå. Bara för att bryta tystnaden, efter meningen om hans föräldrar.
"Äe. Keff kille de alltså"
Milton och Jack har alltid bara små konversationer. Small talk.

SLUTA (aldrig)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang