Mina POV
Aku duduk di sofa sambil menonton televisyen.
Kebiasaannya aku pasti ditemani oleh Dahyun dan Tyuzu,tapi itu dua tahun lepas semasa Nayeon dan Sana masih bersama kami.Keluhan berat dilepaskan.
Zzap..
Aku cuak saat kaca televisyen teralih dgn sendiri.Aku memandang ke arah remote control yang ada pada tanganku.
Macam mana siaran boleh teralih dgn sendiri.Aku memanjangkan leherku melihat persekitaran ruang tamu.Mataku tertancap pada susuk tubuh yang berada di tangga.
Chaeyoung...
"YAH!!SON CHAEYOUNG!!!"
"Mian..unnie..Anyeong!!"
Aku mengetap bibir saat Chaeyoung sudah lari dari situ.Mesti kerja dia main alih-alih siaran.Buat suspen betul lah dia ni!
Aku bangun dari sofa dan menutup televisyen.Tak ada mood pulak nak tengok tv.Kaki melangkah ke halaman rumah kami yang luas.Kelihatan Jungyeon sdg berdiri di tengah halaman rumah sambil berpeluk tubuh.
Aku memanjangkan kaki ke arah Jungyeon.
"Yeon unnie..."
Dia berpaling ke arahku.
"Eo,mina ah~"
"Unnie buat apa?"
"Nonthing.Unnie teringat masa kita semua disini sambil bermain-main."
Aku menguis-guis kakiku.Mataku juga tidak berani menatap mata Jungyeon.Mata dia mampu membuatkan aku ingin menangis.Aku hanya mendiamkan diri.
"Kaja!"
Aku hanya menatap Jungyeon yang menghulurkan tangan dgn wajah blur.
"Eodi?"
"Unnie rasa nak main kuasa lah.Dah lama tak buat sebab tak ada teman.Jom.."
Mataku bersinar.Ya,sudah lama juga aku tak bermain dgn kuasaku.
"Nae.Kaja!"
Jihyo POV
Aku menuruni tangga sambil menguap.Memang tidur lena betul lah.Kakiku segera melangkah ke arah dapur.Namun langkahku mati saat aku melihat Jungyeon dan Mina bergelak tawa di halaman rumah.'Macam best'
Aku segera naik ke tingkat atas.Mataku mencari kelibat yang lain.Momo!
"Momo unnie!"
Momo yang ingin membuka pintu biliknya memandang hairan ke arahku.
"Wae?"
"Kaja kita pergi luar."
"Buat apa?"
"Jungyeon dan Mina,diorang main kuasa.."
"Main kuasa?!"
Aku dan Momo memandang ke arah satu suara.Chaeyoung!
"Chae nak join jugak!"
"Kaja.."
🌸🌸🌸🌸🌸
"Unnie letih lah.."
Tyuzu terbaring di atas rumput hijau sambil mengatur nafas selepas penat bermain.Begitu juga yang lain.
"Dah lama kita tak buat macam ni kan?"
"Ya,tapi ini pun tanpa Nayeon unnie dgn Sana."
Semua memandang ke arah Momo.Wajahnya mendung.Dia bermain dgn jarinya.Semua berpandangan satu sama lain.
"Momo unnie kan masih ada kami semua?"
Dahyun menepuk lembut bahu Momo yang berada di sebelahnya.Tapi ditempis.
"Still tak sama tanpa Nayeon unnie dan Sana!"
Hambur Momo dan terus berlari masuk kedalam rumah.Yang lain hanya mengeluh.Momo sememannya paling rapat dgn Sana.Itu salah satu sebab Momo masih begitu.
"Kita tak boleh macam ni.."
🌸🌸🌸🌸🌸
"Nah makan!"
Dua pinggan nasi dihulurkan pada Nayeon dan Sana.Wajah lelaki blonde itu kelihatan begis.
"Korang bernasib baik sebab Jimin masih kesian korang.."
Hanya hening menemani mereka bertiga.Lelaki berambut blonde itu bercangkung di hadapan dua gadis itu.
"Tak sangka dua witch hunters dah kalah dgn dark witch.."
Ejek lelaki itu sambil tersenyum sinis.Nayeon dan Sana hany mampu mendiamkan diri.
Jika mereka melawan bermakna mereka menempah malaikat maut..
Sorry klau bosan..
Thanks pada yang sudi vote
bangtwice_wjsn_
qaishee231-
Choco_Hunnie - Saya memang
Yuyu pun..
YOU ARE READING
SIGNAL ft. BTS
FantasyKehilangan dua ahli mereka membuatkan hampir kesuluruhan ahli mereka berputus asa.Kumpulan mereka adalah salah satu pemburu ahli sihir.Walaupun mereka sudah berjaya menangkap dan membunuh kebanyakan ahli sihir ataupun dipanggil 'dark Witch' namun it...