Bab 1

25 3 0
                                    

Hati dia berdebar-debar dan sudah tidak sabar untuk mendengar apa yang akan keluar daripada mulut tukang ramal.Suasana bising langsung tidak diendahkan dan hanya fokus merenung ke arah gadis yang ada di hadapan nya.

DIALOG:
Varia:Dah tahu ke belum?
Nichole:Ya dan nasib awak sangat baik.
Varia:Kenapa pula?Apa yang berlaku?
Nichole:Besok ada seorang lelaki yang akan datang lalu luahkan perasaan nya dan beri awak bunga ros.

Pelajar yang bernama Varia itu berasa sangat terkejut lalu dia melonjak-lonjak kegembiraan dan terus memeluk tukang ramal itu dengan erat sekali.Nichole hanya mengukir senyuman dan terus meminta diri untuk pulang kerana hari sebentar lagi akan hujan dengan lebat.

-------------------------------------------------------------------

Akhir nya selesai juga latihan bola sepak dan semua pemain terus berehat kerana terlalu letih.Maddie yang dari tadi sibuk berbual-bual dengan rakan-rakan dia terus mendekati kekasih nya iaitu Jayden.

DIALOG:
Jayden:Ehh?Awak dah lama menunggu?
Maddie:Tak juga tapi sayang ada aktiviti lagi  selepas ini?Awak nak tengok wayang atau pergi dating di kafe baru yang baru kena tuu?
Jayden:Apa kata kita pergi parti?Orang tua Caleb tak ada di rumah dan dia adakan parti pada malam ini juga.

Dia kemudian nya mengangguk lalu menghulurkan sebotol air sejuk kepada Jayden yang sedang mengesat peluh di dahi.Awan mendung sudah kelihatan dan kedua-dua insan ini segera pulang ke rumah masing-masing.

-------------------------------------------------------------------



 My Future HusbandWhere stories live. Discover now