Nichole berdiam diri dan bingung kerana tidak tahu apa tujuan lelaki ini datang untuk bertemu dengan nya.Dia teringin sangat nak larikan diri dan rasa pelik kerana ini kali pertama nya berdepan dengan Jayden Hillen.
DIALOG:
Jayden:Kenapa?Tak pernah nampak aku ke?
Nichole:Mana ada!Selalu!Yang awak datang jumpa saya nii apa hal?
Jayden:Relax and chill..Awak datang bulan ke atau badmood sebab kena tinggal kekasih?
Nichole:Kalau tak ada benda nak cakap,saya nak pergi dulu.Malas nak layan orang macam awak!Hurmm!
Jayden:Tunggu!Saya nak jumpa awak sebab nak minta tolong sesuatu.Langkah nya terhenti lalu dia menoleh semula dan kembali duduk berhadap dengan Jayden.Memang mood Nichole pada waktu itu tidak seberapa baik kerana dia baru saja kehilangan katak kesayangan nya bernama forrie.
DIALOG:
Nichole:Apa yang awak nak minta tolong?
Jayden:Kan awak seorang tukang ramal,so boleh tolong bagitahu tentang wanita yang akan jadi isteri saya?
Nichole:Huh?!Serius?!Kenapa tiba-tiba pula awak nak tahu tentang bakal isteri?
Jayden:Hmm,boleh tak jangan banyak tanya and just do it without asking many stupid question?
Nichole:Urgg,fine!Dia kemudian nya memulakan UPACARA tersebut dan Jayden sudah tidak sabar-sabar untuk mengetahui tentang bakal isteri.Beberapa minit telah berlalu dan semua nya selesai namun tidak ada satu perkataan yang keluar daripada mulut Nichole.
Jayden membuat riak wajah keliru dan cuba mengatakan sesuatu tapi Nichole terus berdiri lalu melangkah pergi.Namun lelaki itu segera menahan tangan nya dan ingin jawapan.
DIALOG:
Jayden:Ehh?Tunggu!Mana jawapan nya?Takkan nak pergi begitu saja tanpa sebarang kata?
Nichole:Maaf tapi saya tak tahu siapa yang akan jadi bakal isteri awak...So,let me go..Please?
Jayden:Habis tuu bagaimana dengan yang lain?Awak tahu tentang masa depan dan nasib orang lain tapi kenapa saya tak pula?Lelaki ini menharapkan jawapan dia tapi tiada satu pun perkataan yang keluar daripada mulut si tukang ramal.Nichole terus berlalu pergi tanpa menoleh ke belakang lagi dan tidak menghiraukan suara Jayden yang masih memanggil dia.
Kenapa pula kali ini Nichole terus pergi tanpa memberitahu maklumat yang diminta oleh Jayden?Apakah yang dia nampak dalam masa depan lelaki ini dan siapa pula wanita yang menjadi isteri nya?
YOU ARE READING
My Future Husband
Short StoryNichole Cardale ialah seorang gadis yang sangat popular di sekolah nya kerana mempunyai satu kuasa ajaib iaitu meramal masa depan dan juga nasib orang lain.Apa yang akan keluar daripada mulut nya itu akan benar-benar terjadi malah tidak kira ia buru...