Bab 6

30 2 0
                                    

Mata tidak berhenti merenung ke arah gadis yang sedang duduk di hadapan nya dan tertunduk malu.Dia cuba mencubit diri sendiri untuk memastikan sama ada semua ini adalah mimpi ataupun realiti.

Tak sangka Jayden boleh bertemu kembali dengan insan yang pergi begitu sahaja tanpa sebarang kata.Lagi-lagi dia tak percaya bahawa gadis yang bernama Nichole Cardale akan menjadi isteri nya.

DIALOG:
Mrs.Felicia:Awak kelihatan sangat cantik pada malam ini,Nichole.Mak cik suka baju yang kamu tengah pakai sekarang terutama jam tangan berlian itu.
Mr.Tyson:Cukup-cukuplah puji dia tuu,nanti rasa segan pula.Betul tak Nichole?
Nichole:Uhh,hehe...
Mrs.Felicia:Hmm,yalah.Ohh,kalau mak cik tak silap,awak dan Jayden pernah belajar di sekolah yang sama kan?
Nichole:Urhh..Ya tapi kami cuma berlainan kelas..
Mr.Tyson:Kalau tak silap juga,kamu seorang peramal masa depan dan nasib orang kan?Mahir dan popular.

Jayden terus teringat akan jawapan yang sudah lama dia ingin dengar dan mungkin tiba masa untuk mengetahui nya.Dia ingin mendapat kepastian sama ada Nichole itu benar-benar merupakan calon isteri nya atau pun orang lain.
-------------------------------------------------------------------

Makan malam telah selesai dan berjalan dengan begitu meriah sekali mahupun lancar.Akhir nya Nicole mempunyai masa untuk bersendirian sekarang dan terfikir akan kata-kata orang tua Jayden.

Kenapa pula dia yang terpilih untuk menjadi calon isteri lelaki itu dan mengapa semua ini harus terjadi?Memang Nichole ingin berkhawin tapi bukan dengan Jayden Hillen dan bukan pada usia sebegini.

Air mata mulai berlinang tanpa dipinta namun dia cepat-cepat mengesat nya sebaik sahaja terdengar suara seseorang dari arah belakang.Nichole kemudian nya menoleh dan terkejut apabila melihat Jayden sedang berdiri di hadapan dia.

DIALOG:
Jayden:How are you,Nichole?Long time no see,right?
Nichole:Uhm..I'm fine..What about you?
Jayden:Okay saja.Tak sangka kita dapat bertemu kembali dan nampak nya awak tak dapat lari lagi daripada saya..
Nichole:Apa maksud awak?
Jayden:Saya nak jawapan...Tentang ramalan yang awak nampak pada HARI ITU..
Nichole:Tak ada dan saya tak tahu apa yant awak tengah merepek nii.Now,excuse me.

Belum sempat dia melangkah pergi namun lelaki itu terus menarik tangan nya dan nyaris-nyaris saja terjatuh tapi mujurlah tidak menjadi.Wajah Nichole terus bertukar kemerah-merahan dan merenung tepat ke arah anak mata Jayden.

Kemudian segera dia membetulkan posisi diri nya sebelum kembali memandang ke arah lelaki itu kembali.Nampak nya memang betul-betul Nichole tidak boleh melarikan diri daripada Jayden selagi satu HAL belum selesai.

DIALOG:
Jayden:Yang awak nak lari tuu dah kenapa?Bukan saya nak bunuh atau makan awak pun.
Nichole:Urhh,saya..Saya..
Jayden:Tak ada guna nya jika awak tak bagitahu sekarang dan mungkin satu hari nanti saya akan tahu juga,Nichole.So,you better tell me right or else..Something bad will happen to you..
Nichole:Okay fine!!Kalau awak nak tahu sangat,wanita yang akan menjadi isteri awak ialah NICHOLE CARDALE!!Puas hati?!Now you know that who will be your wife!!Why?!Kenapa saya ialah wanita itu?!

Jawapan pun sudah terjawab dan kini Jayden sudah tahu siapa yang akan menjadi bakal isteri nya.Dia berasa bersalah kerana memaksa Nichole untuk memberitahu perkara sebenar dan kini gadis itu tengah menangis.

DIALOG:
Nichole:Itulah sebab nya saya pindah sekolah pada keesokan hari nya kerana mungkin ini adalah satu jalan untuk buat awak supaya taj tahu jawapan itu...Memang saya sendiri tak sangka bahawa saya adalah wanita yang akan jadi bakal isteri awak...Saya minta maaf kerana baru sekarang bagitahu awak mengenai hal ini dan-

Belum sempat Nichole meneruskan kata-kata nya itu dah Jayden terus memeluk dia supaya senyap buat seketika.Tanpa dipinta,air mata pun berlinang dengan deras apatah lagi jantung berdegup dengan laju.

DIALOG:
Jayden:Shh..Tak payah cakap lagi dan kalau ini adalah takdir kita berdua,saya akan terima.
Nichole:Huh?
Jayden:Do you hear me?Saya tak kesah jika awaklah wanita yang akan jadi isteri saya dan mungkin ini adalah takdir.
Nichole:Tapi kita berdua bukan kenal sangat dan hubung-
Jayden:Shhh...Tak apa dan masih banyak masa untuk kita mengenali antara satu sama lain dengan lebih dalam.Biarlah orang tua kita aturkan persatuan ini dan saya akan cuba untuk menyayangi awak.

Pelukan itu dieratkan lagi dan membuatkan Nichole sudah tidak mampu untuk berkata-berkata.Mungkin kata-kata Jayden itu benar dan semua ini ialah takdir mereka berdua.

DIALOG:
Jayden:Nichole?
Nichole:Yes?
Jayden:There's something I want to tell you..
Nichole:What is it?
Jayden:Will you be my wife?

Nichole tergamam dan kemudian nya mengangguk pantas sebelum memeluk Jayden buat kali kedua.Nampak nya semua dah selesai dan kini Jayden sudah tahu siapa bakal isteri nya.

                               THE END

-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------

Kepada Para Pembaca...😊😊

Terima kasih kepada para pembaca yang sudi membaca cerita ini walaupun jalan cerita nya tidak begitu menarik dan mungkin banyak kesalahan ejaan.

Saya akan cuba sedaya upaya lagi untuk membuat cerita yang lebih menarik dan sekali lagi saya nak ucapkan ribuan terima kasih kepada insan yang membaca cerita ini.

Ini sahaja yang ingin saya sampaikan buat masa ini dan jangan lupa untuk komen ya.Good bye and thank you very much!!

😘😘😘                                                     😉😉😉

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 01, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

 My Future HusbandWhere stories live. Discover now