1

28.6K 78 2
                                    

"Hun , are you okay?" Tegur Daniel sambil memeluk bahuku.
"Huh? , i okay je la" tersengih aku menjawab . boleh pula aku mengelamun haihhh ..
"Ha ok jom , dah bersedia nak pulang ke tanah air?" Daniel bergurau apabila melihat aku kembali mengelamun
" Haha i'm okay , dah bersedia dah erm jom?" Ajak aku sambil memaut lengannya memasuki ke Airport Berlin .

Akhirnya selepas 6tahun jauh dari keluarga , rakan² dan "dia" , aku akan pulang ke kampung halaman ku buat selama-lamanya hmm.

Tanganku yang digenggam oleh Daniel aku perhatikan lalu aku melarikan pandanganku ke wajahnya , tenang hati ini melihat wajahnya .

Daniel Yong , lelaki yang sentiasa bersamaku , jatuh bangunku bersamanya , heroku sepanjang aku berada di Berlin . Dia yang selalu memimpinku . Bagaimana mungkin aku mampu melepaskan tangannya yang selalu memegang erat tanganku . Sayangku , Daniel 💜

Semasa dalam kapal terbang fikiran ku melayang memikirkan tentang kepulanganku nanti . Daniel disebelah seatku sudah enak melayan mimpinya sambil tangannya masih memegang erat tanganku . "Bagaimana ya reaksi keluarga ku apabila melihat aku yang sekarang? Macam mana ya rakan² aku sekarang ?"fikirku

Apabila mengingatkan kisah remaja ku yang duka sering dihina kerana aku berbadan besar , berkobar² semangatku untuk pulang dan mengejutkan semua yang menghinaku dengan penampilan baru ku.

Bak lagu Tegar "aku yang dulu bukanlah yang sekarang . Dulu ditendang , sekarang ku disayang . Dulu dulu ku menderita , sekarang aku bahagia" liriknya begitu kena dengan situasiku . Tetapi bila teringatkan dia , adakah aku mampu memandangnya lagi? Cintaku padanya tak pernah terpadam walau sedikit pon dan walaupon berjauhan , aku ada juga melihat perkembangannya tetapi terputus apabila dia deactivekan account instagramnya .

Aku membuka telefonku dan melihat gambarku bersama rakan² ku semasa belajar di SMK Tunku Abdul Rahman di utaqha Malaysia semasa di tingkatan 4 & 5 . Scroll punya scroll gambar lama sehinggakan tanganku berhenti scroll gambar yang seterusnya kerana terhenti pada gambar "dia" . Ya , dia lelaki yang ku puja dahulu . Kasihku kepadanya mucul dengan mudah sahaja tanpa kusedar semasa ku gasak menganggunya bersama teman²ku .
Ya , dia yang membuatkan aku tak tidur lena pada malam hari tetapi dia masih tak mampu membuatkan aku tak lalu makan kerana aku suka makan HAHA tersengih sebentar aku .

"Macam mana ya dia sekarang? Rindunya " desis hati kecil ku

Aku menatap lagi foto itu , ya dia lelaki yang ku puja dahulu , Hakimi Mikael

Aku terkenang semula kisahku bersama rakan² ku dan kenangan bersama "dia".



Alhamdulillah , first of all , saya bersyukur sebab dapat publish first bab cerita pertama yang saya karang ini . harap semua pembaca menghayati cerita ini mengikut bab² . Maaf jika ada kesalahan ejaan atau perkataan . Saya masih budak baru belajar , ada salah tolong tunjukkan sekian enjoy!

Love , aina💜

Dendam Kita Where stories live. Discover now