BTS HOME
8 pm, 30 Disember 2017Dia buka diary kesayangan nya dan mula menulis sedikit demi sedikit.
~~~~~
30 Disember 2018,
Harini, aku happy sangat bila dapat berkumpul dengan BTS dan bff aku. Yelah, birthday aku kan? Tapi, aku dapat surat pelik. Dia kata dia akan tunjukkan siapa pembunuh mak ayah aku jika aku jumpa dorang. Aku tak pasti lah. Aku takut nak cerita dekat bts dan hyung hyung aku. Dan dia juga ancam aku. Dia ancam akan cederakan bts jika aku report dorang. Dia juga ada kata, dia ada di mana mana sahaja.
And one more thing, minggu lepas. Aku dengan hyung hyung aku ada pergi checkup. Doktor tu kata aku dah Stage 3. Peluang untuk aku hidup hanya 2 tahun. Tapi aku tak yakin dengan doktor tu. Tah tah dia saja je kata 2 tahun. Tah tah 2 bulan. Mana tahu kan? Aku cuma bersedia je untuk luangkan masa dengan BTS, hyung hyung aku dan juga bff aku.
Sebut tentang bff aku, dia sebenarnya ada masalah. Masalah yang sangat besar. Dan masalah tu menjadi sebuah rahsia yang dia ingin sorokkan daripada aku dan juga kawan kawan dia. Actually, aku sebenarnya dah anggap dia lebih dari kawan baik. Yes. CRUSH. Tapi tulah, aku taknak luah. Takut dia menjauh pulak kan?
Bila aku dah tak ada nanti, aku nak dia tahu yang aku sayangkan dia sangat sangat. Dan aku harap aku sempat cakap kat dia.
Dia menutup diary itu dan letak di dadanya.
Someone's POV
Aku tak tahulah kenapa tapi aku sakit sangat. Aku sakit bila kenangkan semua masalah aku. Aku sayang sangat kat BTS. Dorang selalu support apa yang aku buat. Bila aku sedih, dorang happy kan aku. Dorang sayangkan aku lebih daripada orang lain. Tapi, penyakit aku yang buat aku jauh dari mereka semua. Aku buat dorang risau. Aku semakin muram, pendiam dan tak seperti dulu. Adakah ini permulaan hidup aku? Atau pengakhiran?
End POV
TBC💋
YOU ARE READING
Sacrifice Of Friendship《Vmin》
Fanfiction"Jimin. Aku sayang kau" "Aku pun.. asal kau ni?" "Lepak taman pukul 4 pagi nanti tau" "Okay" Cover: pinterest apps