Kim taehyung mula sedar daripada lenanya. Dia memerhatikan sekelilingnya. Ya, ada semua member bts dalam bilik itu. Taehyung terpaksa dibawa pulang ke rumahnya kerana dia perlu berehat dan jagaan yang rapi. Jimin dengan Jungkook duduk di sisinya.
Jungkook POV
aaaaaaa.. akhirnya hyung sedar.. aku taknak kehilangan hyung begitu cepat. Aku tak bersedia lagi.
"Hyung"
"Hye kookie.. kenapa nangis? Hyung penat jelah.. janganlah nangis macam ni"
"Aniya.. kook tak nangis lah.. tadi kookie potong bawang dengan jin hyung" Tipu ku. Dengan itu, Hoseok hyung memukul ku sedikit. Tujuan aku menipu bukanlah untuk cover macho. Tapi aku cuma taknak v hyung risau aku nangis. Aku sayang hyung.
"Haah.. kook tolong hyung tadi.. kesian dia.." kata jin hyung. Hyung je yang faham. Saranghaeyo hyungie!!
"Alolo ciannya adik hyung ni.. meh baring sebelah hyung.. teman hyung.. hihihi" kata v hyung.
"Eiii.. chim pun nak jugak👉👈" kata jimin hyung. Mendalah. Dah besar pun manja. Babab taulah.
"kook, chim, tae.. kitaorang turun dulu Eh.. nak siapkan makanan. Baekhyun hyung balik lambat. So, hyung kena jaga korang." Kata jin hyung.
"Baik hyung" balas v hyung. Semakin serak suara dia. Kesian dia kan. Macam manalah kalau baekhyun hyung, daehyun hyung dengan minjae hyung kalau tahu v hyung macam ni.
Aku tak fikir apa apa. Yang aku nak cuma tidur sebelah v hyung je. Aku nak peluk dia. Aku takut tu Last aku bersama dia.
Friday, 20 Mac 2017
4 amJungkook POV
Aku bangun awal Harini. Sangat awal sebab aku mimpi buruk. Aku tengok sebelah ku, chim hyung tidur menghadap v hyung manakala v hyung tetap baring seperti biasa macam patung. Owh Wait, macam patung? Aku tengok muka dia, pucat semalam berkurangan. Maybe yoongi hyung dah bagi ubat masa kitaorang dah tidur. Aku lihat jam, masih pukul 4 pagi. Aku memilih untuk tidur semula kerana DIAORANG SYOK GILA TIDUR!
End POV
8 am
Taehyung bangun paling lambat tetapi Jungkook dan Jimin setia menunggu taehyung di sisinya.
"hyung.."
"Ye kook.. kenapa?"
"Kookie ajak pergi outing dekat.. hmm" kata jimin
"Dekat mana?"
"HATI V HYUNG!!" Jerit Jungkook dan Jimin
"Hish korang ni.. dah keluar.. taetae nak mandi.." kata taehyung
"Okay.. palli palli" kata Jungkook
Jimin dan Jungkook keluar dari bilik Taehyung dan pergi ke dapur. Mereka melihat jin,yoongi, Baekhyun, dan daehyun memasak manakala yang lain lepak di ruang tamu.
"Kookie.. kau nak tolong hyung ke nak lepak?"
"Jimin.. lebih baik kita tolong jin hyung.. kesian mereka berempat"
"Hye.. mana panggilan 'hyung' kau?"
"Jimin ni hyung ke? Asal lagi pendek dari kookie?" Kata Jungkook lalu pergi melarikan diri.
"TAK GUNA PUNYA EVIL MAKNAE!!"
Taehyung segera turun apabila mendengar sesuatu menjerit.
"Hye hey ape ni? Ada pony menjerit ke?" Tanya taehyung
YOU ARE READING
Sacrifice Of Friendship《Vmin》
Fanfiction"Jimin. Aku sayang kau" "Aku pun.. asal kau ni?" "Lepak taman pukul 4 pagi nanti tau" "Okay" Cover: pinterest apps