❤9

193 7 8
                                    

30 March 2017
KIM'S HOME
5 pm

Taehyung's pov

Aku sudah boleh bersekolah seperti biasa. Maklumlah, dah rehat lama kan? Kesian bts kena jaga aku. Lama jugak Eh aku tak jumpa harien. Erm.. takpelah. Aku bersiap siap nak keluar. Lama aku tak keluar rumah. Tapi takpe, aku ajak kookie dengan Chimchim♡.

Aku mengenakan hoodie berwarna hitam dan seluar warna hitam juga. Aku ni dari kecil, putera lilin. Tak boleh kena panas langsung. Sampai aku pernah SKIP sukan dengan kawad. Kenalah jaga kulit. Hehehe.

Aku turun bawah. Aku melihat jimin dan Jungkook sudah menunggu ku dari tadi. Aku mengambil kasut ku di rak kasut dan memanggil mereka.

"Jimin, kookie.. kajja"

"Ha kajja kajja" balas jimin

Aku mengajak mereka ke taman. Situ sahaja tempat yang boleh menenangkan ku. Kami duduk di bangku yang disediakan yang menghadap ke tasik.

"Chim, kookie, hyung nak pergi beli aiskrim sekejap Eh. Nak tak?" Tanya ku lembut

"Nak!! Nak Red velvet satu" kata kookie

"Aku nak sama macam kau.. chocolate" kata jimin. Wah.. dia tahu apa yang aku nak beli lah.

"Kau suka kan beli sama macam aku? Kalau aku dah tak ada nanti,  kau nak beli sama macam siapa?" Tanya ku. Sebenarnya tak terlintas nak cakap begitu.

"Tae.. janganlah cakap macam tu. Takpelah.. aku akan selalu beli barang sama macam kau.. dan hanya kau" balas jimin. Aku malas nak balas drama. So, aku tinggalkan jelah dorang.

"Aku pergi dulu. Bye" kata ku lalu meninggalkan mereka.

Sebelum sampai di kedai aiskrim, aku ternampak seorang perompak bersenjatakan pisau sedang merompak seorang gadis. Aku menyelamatkan gadis itu dengan memukul dan menumbuk perompak itu. Tetapi, pisau itu terkena lengan ku. Selepas itu, perompak itu pergi meninggalkan kami.

"Nah beg awak"

"Gumawo.. awak luka ni!! Mari saya bawa awak pergi klinik" kata gadis itu

"Takpelah.. saya ke sini dengan adik adik saya. Biar saya balik bersama mereka sahaja" balas ku lembut

"Betul ni? Apa pun, jeongmal Gumawo.. hati hati Ye?" Kata nya

"Cheonma.. awak juga" balas ku lalu meninggalkannya. Aku pergi ke kedai aiskrim dahulu sebelum balik ke taman.

Taman

"Tae? Asal lama ni?" Tanya jimin

"Kedai tu baru buka.. baru balik tengok anak dorang sukaneka." Tipu ku

"Owh.. ni aiskrim kitaorang Eh?  Gumawo hyung!!" Jerit Jungkook

"Jomlah kita balik.. dah lambat ni" kataku

"Jom"

End pov

KIM'S HOME

"Jimin, Jungkook, jom masuk bilik jom.. rehat dekat bilik" kata taehyung

"Jom" balas jimin

Mereka bertiga meluru ke bilik Taehyung. Tiba tiba, taehyung berasa amat sakit di bahagian lengannya. Dia menyelak lengan bajunya. Darahnya menitik-nitik ke lantai.

"Hyung!! Tangan hyung kenapa?" Tanya Jungkook

"Tadi ade perompak tu nak rompak budak perempuan ni. Hyung tolong lah"

Sacrifice Of Friendship《Vmin》Where stories live. Discover now